úterý 28. července 2020

Přírodní zahrádka

Když občas někam jedeme, všímám si kolem silnic té boží zahrádky,
nikdo tam semínka nesází, samy se tam rostliny vysemení a rostou,
zalité občasnými dešti,
rostou a kvetou navzdory všemu, co tam padá a nepatří,
jako zplodiny - výfukové plyny z aut, především nákladních, posypové soli v zimě,
odpadky, které lidé vyhazují běžně z oken aut,
stejně tak rostliny všeho druhu k mému údivu bohatě rostou na náspech tratí,
kde se jim mezi štěrkem a pražci občas lépe daří,
než kdybych se je snažila pěstovat na záhonu.
Bohužel nejsem znalec, sotva tu poznám dvacet rostlinek?,
vlčí mák, rmen, kozí pysk, kopretiny, arniku, pampelišku a pár dalších umím pojmenovat,
ale jiné znám podle vidění, aniž bych znala jejich název.
Vratič a zlatobýl rostou na těch nejhorších místech, stejně jako přeslička.
Nebo zjara podběl.
Zato teď, v létě, jsou pangejty plné květinek a záhonků, o které se nikdo nestará
a přesto jsou dekorativní a krásné.
Tedy,
milé KOČKY,
pokud se nejede autem příliš rychle, to jsou k vidění pak barevné šmouhy...
také mám ráda okraje polí, když se povedou máky, zvonky, chrpa, heřmánek
a další krásky na jednom místě!
To si naškubu kytku do džbánu a doma se kochám.

( tuhle kytici jsem si pořídila kdysi pod Ralskem u Mimoně )









18 komentářů:

  1. Já mám taky moc ráda kytici z ,,obyčejných" kytek. Kopretiny a zvonečky mám spolu hodně ráda.
    Hezký večer!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to mne v létě baví, mít kytku na stole zadarmo.
      Já si klidně přinesu velkou kytku jen z kozího pysku, jen hledím, aby tam nebyly mšice.
      Hezký podvečer Jiřina z n.

      Vymazat
  2. Jé Jiřinko i já mám na stole v kuchyni kytku z louky. Ani neznám názvy těch květin, ale mám tam řebříček klasy trav, a takové vysoké bílé květiny,které hlavně dlouho vydrží ve váze...Ted mi.louky posekali...🤔ale narostou jiné...Hezkou máš kytici. Přeji ti krásný večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme sdružení milovnic lučních květů. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Máš krásnou kytici. Také se vždycky cestou dívám, co kvete u silnice.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřinko, já se taky cestou kochám. Už nejezdíme tak rychle. Nádhernou kytici máš. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, my, co se všude nosíme s foťákem, pořád šmírujeme okolí, že? Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Krásné. Já miluji tyhle kytičky, chtěla jsem na zahrádce louku, ale zářivě a pestře kvetla jen první rok. Teď tam mám jen kvítka fialová...

    OdpovědětVymazat
  6. Jirinka,krasne si to napisala o obycajnych rastlinach na kraji cesty a tolko krasy a radosti dokazu dat...

    OdpovědětVymazat
  7. Jiřinko, moc se mi líbí ta kytice i keramika se slepičkou, opravdu parádní kousky!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mám i jiné vázy a téměř pokaždé dávám kytky raději do džbánu. Koupila jsem ho a pak k němu sháněla tu cukřenku a mističku. Ještě jsem šilhala po máslence, ale ...
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Nejvíce je těch přírodních zahrádek u silnic,to pořád obdivuji.Také tam bylo nejvíce vlčích máků.Bohužel se nedalo zastavit.Kytičku máš krásnou.Já si taky vždy trhala z venku a i vnučka natrhaly,co kde kvetlo a jednou jsme potkali pána a ten na nás spustil,že trháme potravu včelkám a jinému hmyzu a představ si,že už jsem si nikdy nic neutrhla.Jenom mamince na hrob kopretiny,které měla ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To měl pravdu, já už se snažím na jaře nervat kvetoucí proutky, kvůli včelám, ale v létě toho mají dost a z pangejtu si utrhnu.
      A líbí se mi, že taková přírodní kytka vydrží déle, než kupovaná. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jednoduché, prosté, letní a plné sluníčka.
    Zdravím mojí kočku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, až na to slovo letní je to o mně? To byl pokus o fór, měj se hezky! Jiřina z N.

      Vymazat