pondělí 20. července 2020

Ten malej zmetek

Už mi  brnká na nervy, ten koronavir!
Jako vždy, počátkem roku jsem si vyhledala
( navzdory nemoci a léčebným programům a nejisté prognoze )
na letošek pro sebe a kamarádky nějaké zájezdíky,
přihlásily jsme se a zaplatily a pak, čerte, tu máš kropáč,
přišel z Číny přes hory a doly koronavir.
Takže cestovky mají peníze a snad dobrou vůli nás někdy v budoucnu někam dovézt,
ale já sedím doma a občas jen někam vyrazíme s mužem autem
( myslím tím naši starou škodovku )
a hlídám jak starý Kerberus, jak to vypadá s cestováním.
Nadchla jsem se pro další cestu a to do hotelu Siréna v Podgoře, do toho mi telka oznámila,
že z Chorvatska si lidi přivezli nákazu,
pak vidím pěkný zájezd do Albánie počátkem září, hned jsem se zamilovala a bác ho,
Maďaři zakázali vstup lidem z Balkánu a tam okolo, asi to neudělali jen tak,
tak z toho letos nic nebude.
Má to jednu výhodu a to, že neutratím.
Taky manžel má radost, že budu sedět doma. I když obvykle mě pustí kamkoliv kdykoliv,
hlavně, když lednička nezívá.
Milé KOČKY:
je mi jasné, že nás takových je víc a neumím si představit ten mazec, až se jednou všichni vrhnou na cestu.Prostě jsme se nechávali rozmazlovat a najednou máme stopku.
Zamlada nám nedovolili cestovat panáci nahoře a teď to brzdí takový mrňavý zmetek.
Doufám, že časem nenávratně zmizí obojí.
A ještě pár detailů:
1. šokuje mě množství nehod na dráze, měla jsem dva bráchy u ČD zaměstnané a ti se ničemu nediví, neb to tam vypadá dost podivně.
2.všichni nadávají na častý déšť, u nás záhon vlevo od vchodu suchý jako troud, neustále doma šetřím vodu, abych měla čím zalévat.
3.zasadila jsem zjara darované proutky šeříků, chytly se ( taky jsem je pilně zalévala ) a přijeli borci se sekačkami a některé posekali. Spolu s trávou. S chutí bych je nakopla, ty borce! - i když jsem mírumilovný tvor.A to jsem ty keříky omotala červenou šňůrou, aby si jich všimli i takoví ignoranti!
4.budu se léčit výlety, občas s mužem autem, až se vrátí kamarádka ze Šumavy, uděláme nějaký výletík vlakem, snad se do té doby dráhy zkonsolidují.
5.budu se víc věnovat sama sobě a domácnosti
6.omezím dočasně čas strávený na blozích a u počítače






16 komentářů:

  1. Jiřinko,vydrž, v téhle době cestovat od zahraničí není moc dobré. Přibývají nakažení vracející se z ciziny. Určitě si užiješ výlety u nás a třeba i nějaký delší pobyt.
    Nedávno jsem si říkala, že bychom mohli jet někam vlakem s vnoučaty, ale nehody z poslední doby mě odradily.
    Vím,že u vás na severu je to s vláhou špatné. U nás je zalito až dost. Kdyby to šlo, tak ty mraky pošlu k vám.
    S těmi "šikovnými" sekáči máme také špatnou zkušenost. Nedávno jsem dávala do článku fotku s malými katalpami, které u nemocnice ještě zasadil tchán. Vypěstoval je ze semínka a měli jsme radost, že se ujaly. Manžel je byl prohlédnout a jedna má u země strženou kůru z kmínku, nevíme, jestli to přežije. Manžel obalil kmínek té druhé mřížkou a zkusí něco vymyslet, co s tou poškozenou. Jak píšeš, jsou to ignoranti. Stromky nejsou tak malé, aby je neviděli. Jezdí jak blázni sem tam, jen aby měli hotovo a jestli něco poškodí je jim jedno. Vždycky se na ně dívám, když sečou za naším domem. Jednou mě málem jeden porazil na chodníku když přejížděl na jiné místo.
    Určitě si najdeš něco, co Tě potěší. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Růženko, přesně, jak píšeš.
    Ohledně vláhy, právě malinko sprchlo a někde v dáli zahřmělo, prší všude okolo a u nás sucho.
    Jen v Labi snad nějaká ta voda teče.
    Přeji hezký den. Jiřina z N.
    Dnes pracuji docela dost, vaření, úklid, praní, už půjdu odpočívat s časopisem do ušáku, oslavenec spí na sedačce a něco mu tu povídá telka.
    Klasika.

    OdpovědětVymazat
  3. Já oželela na jaře krásný výlet s dcerou do Rakouska, naštěstí jsem ho neplatila, jenže na jeho podzimní opakování už asi nedojde, dcera nastupuje do práce a neví jestli bude mít ten víkend volný a já už jsem ho jednou absolvovala. sice teď by to bylo na podzim a to by bylo kouzelné tím že je to v listnatých, jmenovitě bukových lesích, ale už za sebou nemám tu finanční rezervu kterou jsem měla a z které jsem si tohle všechno cestování a náklady platila. Takže nevím jestli by mi na to zbylo. Takže si spíš nechám peníze na nějaký advent, tedy pokud nebude zas nějaký zákaz....já už tedy na déšť nadávám. Už mě to štve, kvůli zahradním pracem. Když můžu prší, a udělá se hezky na den kdy nemůžu.... neudrží se stálé počasí ani jeden den, půl dne svítí sluníčko, půl dne prší. Prý je návrat ke klasickému středoevropskému počasí. no to děkuju pěkně....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, to mi je upřímně líto. S tím počasím i s cestováním.
      My máme zaplacené 4 jednodenní a přehodili nám je na září a začátek října, pak jeden dvoudenní do Rakouska - to nevím,, kdy nám ho nahradí a jeden vícedenní s dcerou do Itálie k jezeru Como a tam okolo a to CK nahradí asi až na jaře příštího roku!
      Já osobně bych brala cestování, kdyby nebylo coronaviru, co nejdřív vše, na co mám a co bych ještě zvládla, dokud to jde!
      Každým rokem je to horší a po chemce mi nohy dělají starost.
      Ale věřím, že ještě bude líp.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko hezky jsi to popsala. U nás je vody tak akorát. Zalévat zatím nemusím. Hlavně roste tráva a plevel. Také mi teď ubylo cestování za sestrou. Denně spolu mluvíme aspoň telefonem, protože prý u nich je pár případů Covid a tak i mladí k ní chodí v rouškách aby ji případně nenakazili, pokud by na někoho nakaženého v práci nebo v obchodech přece jen natrefili. Také se zase cestování začínáme bát. Lidi ve vlaku chrchlaji a ani si pusu nezakrývají. Na blogy teď také moc nechodím. V létě jsou jiné zájmy a aktivity. Přeji Ti krásné letní dny a opatrujte se oba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to je rozumné, musíme být opatrní, mnoho lidí je bezohledných.
      Nás, lidí s vyšším věkem, se to týká jinak, než těch mladých, ale už jsem slyšela o případu, kdy mladík má po koronaviru následky.
      Mějte se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Je to divný rok, Jiřinko! Nemohu než souhlasit. Taky zatím sponzorujeme CK, vidíme, co bude. Každý den je to trochu jinak.
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ono u mne už se to táhne! v r.2017 nám rekonstruovali dům, střecha, okapy, okna, dveře, opláštění, izolace - takže 2m hluboký výkop okolo domu, 9 měsíců lešení a plachty na něm - tudíž v bytě šero!, a na konci roku jsem spadla a natloukla si žebra, tak 6 neděl šílené bolesti, pak r.2018 jsem padala než mi přišli na důvod a voperovali kardiostimulátor. Na podzim mi přišli na Vetřelce na slinivce a od té doby doktoři, špitály, v r.2019 chemky, letos ozářky a pak přišel pan coronavirus. Už by mohlo přijít něco lepšího, třeba velká výhra ve sportce a blahobyt, nebo mír na celém světě. Vidíš sama, že jsem skromná!
      Helenko, měj se hezky.Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásné květinky.Také mně leze virus na nervy a doufám,že se to nedostane do fáze,kdy se budeme muset zase vyhýbat i rodině.
    Jiřinko,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, rouška mi zas tak nevadí, když si ji musím nasadit v metru nebo v obchodě, ale to, že nevidím delší dobu dceru nebo vnučky mi vadí.Dcera dělá v lékárně a nechce mě vystavit nebezpečí, tak to řešíme různě.
      Posledně jsem jela metrem, všichni měli roušky a jen tři lidi ne. Přitom je to povinné.
      Nikdo jim nic neřekl.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, ani mi letos za hranice nevyjedeme. A vody je u nás už fakt moc, mezi tůjemi nám vyvěrá pramen, asi z bývalé drenáže a z toho se rozlévá voda po celé zahradě. Jsou dny, kdy se po ní nedá ani chodit, jak to všude čvachtá. V některých místech mi už rostlinky uhnívají. Chtělo by to pár dní bez deště a hodně sluníčka. :o)
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Dášenko, tak to bych si to s tebou na pár dní ráda vyměnila, tady sucho, vedro, včera dusno, nějaké mračouny pochodovaly okolo a nic.
      Ohledně cestování, je lepší se držet při zdi a neriskovat. Ty následky by byly moc drahé!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Cestovka má moje peníze za starou Anglii a Sicílii.
    Přiznám se, sere mne to, na férovku, ale zlomená noha je horší.
    Počasí mi nevadí, jsem spokojená. V noci jde spát, přes den je příjemně a máme málo vody, tady prostě moc neprší.
    Včera jsem si objednala resort na dovolenou se Sofinkou, bude tam voda, koně, uvaří mi a co víc si mohu přát ???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, to bude krásně strávený čas, i kdybyste musely sedět někde uvnitř a jen číst a kreslit.
      Na Sicílii mám taky spadeno.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Tento víkend je u nás pouť. Měli jsme hrát jako vždy krátké loutkové představení Nebudeme.
    Jeden z divadelníků-ochotníku dostal návštěvu nezvaného hosta. Sice s nimi nemáme co do činění, ale v tomto případě není nutné, aby se děti někde sdružovaly- ona bude stačit ta pouť. Divadelníci mají vždy o pouti svůj stánek s občerstvením, ale už je to odvolané. Hlavně, aby se to nějak nerozšířilo. Ta pouť není zrovna to pravé-ořechové.
    Moje nová adresa : bavi-mne-to.blogspot.com
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to je smůla, jistě by to byl hezký kulturní počin.
      Děkuji i za ostatní, že ses přestěhovala, budeme pilně chodit na návštěvu.
      pac Jiřina z N.

      Vymazat