neděle 19. července 2020

Z Holandska rovnou k nám

V pátek mi manžel nabídl na sobotu výlet,
dala jsem mu vybrat z několika nápadů, kam by to mělo být.
Když jsem mu řekla, že bychom měli jet přes Prahu, moc se do toho nehrnul, ale poté,
co jsem slíbila, že jsem ochotna jet brzy ráno, souhlasil.
Vyrazili jsme už před pátou a docela to vyšlo, i když jsme jeden malý zádrhel přeci jen v Praze zažili.
Na Plzeňské za Prahou jsme jako bonus chytli mlhu, nebylo mi to příjemné,
v té rychlosti a v mlze mi mozek vyrábí katastrofické scénáře.
Tím se stalo, že na prvním zastavení, u kláštera v Chotěšově, jsme byli hodně brzy,
už svítilo sluníčko a mlha se rozpustila, tak jsme klášter obešli, dokonce oba.
Udělali jsme pár fotek, pod přilehlým kostelíkem slezli po hodně zničených schodech,
bohužel do zahrad a do kláštera nebyl vstup možný.
Pokračovali jsme do nejzazšího místa dnešního výletu a tím byl zámek v Červeném Poříčí,
je to kousek od Švihova, neboli na cestě mezi Plzní a Klatovy.
Zámek se opravuje, má hezkou zahradu, bylo tam po ránu svěže,
vůbec mi nevadilo, že jsem se nedostala dovnitř, do zámku.
Pokračovali jsme do Přeštic, zdejší barokní kostel je vidět zdaleka.
Jo, mezitím jsem měla zájem o chvíli ( na dvě fotky ) u zámku v Lužanech, ale opravují silnici, manžel se věnoval řízení a kašlal na mé touhy.Tak tam jsem zase nebyla.Tolikrát jsem jela okolo a něco vím o jeho majiteli. No, vše vždy nevyjde.
Krajinou, kterou mohu směle nazvat líbeznou, jsme dojeli do  Blovic a pak do Spáleného Poříčí.
Tady jsme se zdrželi hodně dlouho, zámek, domy na náměstí, nějaké další památky.
Zámek Kozel jsme vynechali, už jsme tam byli jindy.
Odtud to do dalšího plánovaného místa bylo kousek: lákal mě zámek Mirošov.
Zámek z části opravují, vypadal nedobytný, brána zavřená.
Posledním místem měl být hamr v obci Dobřív. Několikrát jsem ho měla v plánu, ale stále mi uniká. Dnes zase!!!
Milé KOČKY,
byla tam rozkopaná silnice a tak jsme hamr neviděli.
Museli jsme akceptovat objížďku a tedy jsme jeli směrem k domovu jinudy, než byl můj záměr.
Tím se stalo, že jsme pak drncali po silničkách v oblasti Kladno - Kralupy n.Vl. a to je takový menší tankodrom. Proč ve Středočeském kraji je stav silniček tak hrozný???
Nakonec jsme auto, manžel a já dojeli domů v pořádku, no, já mám malý šrám na duši.
Celkem se dá říct, že jsem si splnila přání a manžel si zašoféroval a máme oba dost.
Postřeh: všude spousty kvetoucí levandule a množství krásných čmeláčků, myslíte, že se mi podařilo je vyfotit? ani náhodou!
Foto z dneška:







Červené Poříčí:











Spálené Poříčí,
milí mladí lidé v Íčku!













 2 z mnoha obrázků v hotelu Brdy:








 Mirošov:






 Zrcadlo, já a sýpka


18 komentářů:

  1. Já si myslím že stav českých silnic je katastrofální všude. Nejen ve středních Čechách...dneska ráno byla taky mlha, na dvě hoďky vylezlo sluníčko a už se zas kupí černočerné mraky.... jak se tak u tebe koukám, snad v každém městečku a městu dřív byl nějaký zámek! Taky jezdíme okolo jednoho který vstal z mrtvých, kdysi patřil Kinským. Je v Bečvárech a vlastní ho hudebník Robert Kodym z Lucie. Udělal z prasečáku (jo, jo... i to se u nás ze zámků dělalo) krásné sídlo....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy, vítám tě v neděli na blogu. Máš pravdu, silnice nejen ve Středočeském, ale i mnohde na Moravě jsem viděla na vlastní oči, že by potřebovaly opravu. Jenže, to jsou silnice z doby raz dva a neměly by po nich jezdit kamiony.Proč ty kamiony v Břeclavi nehodí na vlak a neodvezou do Německa vlakem? a byl by pokoj.
      Za tím je nějaká lumpárna - ryba smrdí od hlavy.Pořád je někde něco rozkopaného a stejně výsledek stojí za p.d. nebo dva.
      Ohledně těch památek: já právě moc ráda ,,oblejzám,, stavení či zámečky a ,,bouračky,, obrostlé černým bezem a kopřivami a pak, po čase, když se to povede, koukám, jak se stavba mění k lepšímu.Je to hodně práce a peněz a ně každý to podstoupí.
      Jsme země, která je plná bývalých hradů, zámků, tvrzí a kostelů, kapliček, sýpek, statků a roubenek...však víš.
      Hezký den přeji Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Samozřejmě že o nekvalitu oprav a nových staveb jde stavební lobby, proč by měly silnice vydržet delší dobu? Z čeho by pak kradli peníze a přihrávali zakázky známým a rodině ? Taky mám radost z každé znovuzrozené památky. Je to historická paměť národa, ta by se měla především držet v pořádku...

      Vymazat
    3. Vendy, já moc ráda navštěvuji pro mne stále nové objevy, ale někdy se i vracím, to když se právě dozvím, že je to opravené a nastaly nějaké změny, pak mě přepadne zvědavost.
      Pa Jiřina z N.
      Jen to už není s námi takové, jako když jsme byli mladší a musím s tím počítat.

      Vymazat
  2. Teda Jiřinko, vy jste ale akční. Takhle hned po ránu se vydat na výlet a za den stihnout takovouto šňůru zážitků, to je úžasné. Máte s manželem můj obdiv. A vlastně to chápu, vždyť u nás je krásně téměř všude a všude je něco k vidění. Jen se umět dívat a to Ty teda umíš.
    Přeji hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, děkuji ti za uznání, vzpomínka v Chotěšově patřila tobě!Já jsem tam byla podruhé se stejným výsledkem, jen nakukování přes plot.
      Klidně bych tam, do té oblasti, jela na víc dní - ale manžel nejraději spí doma a tak mi nic jiného nezbývá, než to dělat takhle.Takže, domů už ne přes Prahu, ale oklikou.
      Ještě chci letos do oblasti mezi Blatnou a Horažďovicemi, ty kameny a viklany, a nějaká další místa.Uvidíme, co bude. pa Jiřina z N.
      Pošli déšť k nám, prosím.

      Vymazat
  3. Jiřinko, jste ranní ptáčata, nevím, jestli bych takhle brzy ráno vytáhla manžela na výlet. Kochám se krásnými fotkami, zase jste objeli pěkný kousek naší zemičky. A všude je krásně, všude se dá najít něco zajímavého. Když vidím krásně rozkvetlo diviznu, tak si říkám, jestlipak někdo sbírá a suší její květy na zimu na čaj.
    U nás se už zase zatáhlo a prší. Že bych to ráno zakřikla?-)
    Měj hezké nedělní odpoledne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, tady se okolo N. honí mraky a dokonce někde zahřmělo, ale u nás ani kapka. Snad něco spadne.Svítí sluníčko a kdyby za chvíli neměla přijet sestra z Ústí, tak bych šla ven.
      Tak asi uháčkuješ nějaké nové oblečky slečnám, když prší?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,vy jste zase cestovali,všechno se mi moc líbí.Nádherná místa jste navštívili.Kam se na vás hrabeme.My jsme o víkendu necestovali,já měla včera setkání s děvčatama z dětství a dnes jsme jeli jenom k rybníkům,aby se pes proběhl.Syn není doma a tak se staráme.
    Jiřinko,měj hezké odpoledne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, někdy jsou přednější jiné akce.Snažím se výletovat, když to jde, ale pak třeba delší dobu nikam nemůžu.Kdoví, jak to bude po září, až zase naklušu na onko.
      Tak teď výletuju vlastně do zásoby, hihi.
      Zrovna dnes jsem, než přijela sestra, vypsala místa z oblasti mezi Blatnou a Horažďovicemi a Strakonicemi, že bychom s dědouchem ještě stihli nějakou spanilou jízdu. Mám spadeno i na Budějovicko a Chebsko.Už jsme tam delší dobu nebyli.
      Sestra přivezla koláč ( půl plechu ) s rybízem a angreštem a je skvělý,
      správně kyselý ).To zas budou kila!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, měli jste krásný výlet a navštívili krásná místa. Díky za reportáž. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já si plním sny a ráda objíždím místa, o kterých vím a nebyl čas se tam stavit, když jsme jeli dříve okolo.Těch zámků, hradů a jiných zajímavostí je tu tolik.
      Hezké počasí do C. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. No, to jste se tedy projeli! Děkuji za fotky, Chotěšov se mi moc líbil, snad se opraví dřív, než definitivně některé budovy spadnou.
    A silnice - Jiřinko, ujišťuji tě, že to není jen výsada středních Čech. Bohužel.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to je to, co manžela baví, řídit auto a já zas pořád chci zastavovat u těch, jak říká, bouraček.Když jsme pracovala, říkala jsem, že v důchodu budu fotit kostelní věže a velké stromy a pomalu bych měla začít, hihi. Už jsem v důchodu 11 let!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Krásný výlet a hodně jste toho projeli. My jsme tentokrát byli.jen na procházce. Kvůli rozšiřujícím se ohniskům nákazy Covid19 se začínáme bát cestovat vlakem. Příliš rychle se to zase rozjíždí do mnoha míst. Už i do Telce se musí v rodiče, tak že ani mě rodné město asi letos nenavštívíme. V České Lípě už prý také je nákaza a do mnoha míst tam přestupupujeme. Už mě ten virus jde na nervy i lidí co to to roznášejí.. I sestra mi volala, abychom raději nejezdili, že bychom to mohli ve vlaku chytnout. Tak jsme denně v kontaktu přes telefon. Aspoň to. Přeji ti hezké dny v pohodě a klidu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, právě dnes vaří manžel a já jsem vyhlásila tento den za odpočinkový pro mne a že se budu věnovat jen sobě.Vyřizuji si ,,různé,, - od stříhání nehtů až po objednání vyšetření.
      Jdu obědvat a pak si budu číst.Případně si naordinuji procházku k Labi.
      Hezké odpoledne. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Úžasný výlet a moc pěkné fotky.Přeji hezký start do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, až na stav těch silniček za mne: dobrý!
      Asi bych měla dělat závozníka u nějaké firmy, hihi.
      Jiřina z N.

      Vymazat