čtvrtek 13. srpna 2020

Do kufru

Pomalu se mi to blíží - dnes začnu dávat věci do kufru.
Koncem týdne jedu na týden dovolené s vnučkami.
Letos to bude trochu jiné, dosud jsme jezdili s mužem, naším staroušem autem,
na nějaké námi oblíbené místo, které jsem chtěla ukázat vnučkám.
Prvně to bylo do Pekla u Nového Města nad Metují do chatky, to byly holčiny ještě hodně malé a tak s námi byli i jejich rodiče,
nejvíc si pamatují návštěvu Adršpachu a muzea Merkur.
Podruhé ve stejné sestavě jsme se vydali do Jeseníku, kde jsme byli na společných výpravách, např. Praděd, Rejvíz, nebo my s dědou jsme jeli jinam a oni s dětmi třeba do Aquaparku.Na mne udělal tehdy dojem hrad Sovinec, Rešovské vodopády.
Potom už jsme jezdili jen s dětmi: do Křepice u Vodňan pro velký zájem obou vnuček jsme jeli dvoje prázdniny po sobě.Výletovali jsme do okolí, příkladně: na Zvíkov, Orlík, do Kratochvíle, ve statku jezdily holky na koních.Taky jsme chodili na procházky do polí a do lesa.
Následovalo krásné období v Leštině, zde na statku jsme byli také dva roky po sobě, jednou s druhou babičkou a pak zase s mužem.
To jsme objížděli Telč, Jindřichův Hradec, Třeboň, Terčino Údolí, Landštejn, Slavonice, 
zkrátka vnučky měly opravdu hezké prázdniny.
Příště jsme to namířili na Blata u Jičína,  každý, kdo někdy byl v Českém Ráji ví, co toho tady je, takže jsme celý týden opravdu pilně cestovali a poznávali: Sobotku, Humprecht, Jičín, N.Paku, hrady okolo, Kozákov, Trosky, muzeum hraček v Troskovicích a další místa.
Napřesrok jsme se na týden zabydleli na Malé Skále a zase jsme to pocestovali v okolí: Besedické skály, Valdštejn, Sychrov, Turnov, Hrubý Rohozec, Železný Brod,  a spoustu dalších.
Tak se jim tam, vnučkám, líbilo, že jsme to za rok zopakovali, tudíž jsme pak navštívili jiná místa: ZOO Liberec, zámek Mnichovo Hradiště a Ještěd, šli jsme ze Semil podél Jizery na Spálov a Klokočské skály.
( mladší vnučka touží vždy po pěkné koupelně a WC a tak při výběru ubytování mám jasno: 
snažím se, abych jí vyšla vstříc ).
Jedny prázdniny  jsme je vzali do Hodkovic u Adršpachu a to byl také fičák, vše tam navštívit a poznat.
Holky rostly a já se snažila jim rozšířit obzory, následoval pobyt v Potštejně, kde jsme toho poznaly také dost, však jsme tam s mužem předtím byli několikrát a známe okolí, takže jsme jim připravili bohatý program ( je to na blogu - srpen 2019 ).
Loni jsme to namířili jinam, do penzionu poblíž Nýrska, jižně od Klatov, tam nám ani nevadilo horko, které v Čechách už někoílik let o prázdninách otravuje.
Navštívili jsme Klenovou, Domažlice, Kdyni, Klatovy, Švihov, Lnáře, Blatnou a mnohá další místa. Třeba Černé jezero, Železnou Rudu, Sušici, a pod.
Letos je vše jinak. Já jsem zestárla, holky vyrostly, manžel stávkuje, tak pojedeme ke švagrové na chatu a budeme výletovat na Děčínsku, v mém rodném kraji, Švagrová má také vnučky, budeme asi pěkná banda.
Jak to tak vypadá, příští rok, dá li zdraví, vezmu je na Chebsko a pak už asi s babičkou nebudou chtít nikam cestovat. Už to bude na nich.
( tajně tlačím na rodiče, dávám tipy na dovči, byli třeba spolu s dětmi v Mikulově i jinde, chci, aby jim krom dovolených v cizině umožnili poznávat krásy naše,
jezdí s nimi pravidelně do Krkonoš a na Šumavu, v létě, v zimě, mají to rádi ).
Jejda, kam jsem se to v myšlenkách zatoulala nad kufrem...
a ještě něco: mám seznam, ze kterého si vybírám, podle toho, kam právě jedu, co si vzít a zabalit a nezapomenout doma.
Až se vrátím, podám zprávu.
Opatrujte se mi tu,
milé KOČKY.








A říkala jsem vám, že se na společné chvíle s nimi těším jak malé dítě na Ježíška?
Jo a bude novinka: protože nejedeme s mužem autem, nebudou notebooky a ani já nebudu denně referovat na blogu.Má to ale výhodu: kytky bude na balkoně zalévat manžel.

24 komentářů:

  1. Tak si to všichni užijte!!!!!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Jiřinko,věřím,že se moc těšíš a moc Vám společnou dovolenou přeji a trochu závidím.Dovolené s vnoučatama pro mě byly jedny z nejkrásnějších.
    Tak si to děvčata hezky užijte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, plánů mám spoustu a v nejhorším skončímě na termálním koupališti v Benešově nad Ploučnicí. Holky jsou takové kachny.
      Můj foťák už se taky těší.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Samá naše oblíbená místa!
    Přeju, ať se i letošní pobyt vydaří :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, vítám tě na mém blogu a děkuji za přání.Uvidíme, co stihneme a jaké bude počasí.
      Každopádně nejlepší na tom bude, že budeme týden spolu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, užijte si všichni, vlastně všechny krásnou dovolenou a budu se těšit na Tvé fotky a vyprávění. R.

    OdpovědětVymazat
  5. I já dnes balím a zítra valím se Sofinkou na dovolenou.
    Přeji, aby jste si do kufru zabalily dobrou náladu, pohodu, úsměv, chuť na stále nové a nové kopečky zmrzliny, lásku a hlavně zdraví.
    Krásnou dovolenou !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Také jedu bez noťase, nalila jsem do něj ráno kávu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, Simonko, káva v noťasu, to není dobré. Taky přeji dovolenou snů, vám oběma. Pak se pochlub, kam to bylo. Vnučkám balí jejich mamka ( moje dcera ) a něco si balej samy.
      Pořád mi je divné, že se mnou ten dědouch nepojede.
      Ale co, nějak to zvládneme.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. S těmi seznamy jsi mi připomněla balení kufrů pro děti na tábory, ale to už je tááák dávno. Vnoučata nemám, nemám komu balit, a tak ti tak trochu závidím a přeji krásnou dovolenou. Holky užijte si to, budete teda pěkný babinec ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodlám si s nimi pořádně pokecat, když jsme se letos od března viděly tak málo.Ještě, kdyby tak zapomněly doma mobily.( ty přechytralý).
      No, ale zas můžou najít, kdy nám jede vlak?
      Švagrová povídala, že upeče na uvítanou koláč, na to se těším nejvíc.
      Mohlo by pršet tady u nás a tam ne.Jiřina z N.
      Evi, přála bych ti nějaká vnoučátka, je to dobrá zábava a můžeš je kdykoli vrátit.

      Vymazat
  7. Jiřinko, holky budou mít na co vzpomínat. Procestovali jste toho s nimi opravdu hodně, samá krásná místa.
    Tvé vnučce rozumím, slušné zázemí je prostě nutnost!
    Užij si ten týden, vypadá to na parádní babinec, to je taky potřeba!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já už bych taky do stanu nemohla, jsem ráda v bezpečí a v posteli, ohledně dovolených s vnučkami: snažím se jim ukázat, co tu máme krásného a snad to jednou ukáží těm svým potomkům. Mezitím si povídáme a je to stále, zatím, pro obě strany přínosné.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Krásnou dovolenou a hezky si to užijte. Vypadnout a vypnout je opravdu potřeba. Taky už bych to potřebovala jako sůl...ale letos nám to asi nevyjde. Tak ať vám vyjde i počasí a opatrujte se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, jestli to klapne, pojedeme v pondělí do Kamenice a obejdeme to po vašich stopách...Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, přeji vám všem krásnou dovolenou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, tobě a manželovi přeji také pohodové dny. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, přeji ti krásnou a pohodovou dovolenou, užijte si! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, díky, tobě i tvým dětem přeji hezký zbytek prázdnin. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Moc přeji, ať vše vyjde, je veselo a všichni si to společně užijete. Dobré počasí a hodně smíchu .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za přání a všem KOČKÁM tady přeji také příjemný týden. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko,přeju krásnou dovolenou s vnučkami.Hezky si to užijte,hodně výletujte a pak nám to musíš všechno napsat.Hodně jsi toho procestovala.Já zase tolik ne,manžel na to nebyl,tak si teď cestuju sama nebo se synem.A vidíš,já mám dospělého syna,který ještě sem tam jezdí semnou.Myslela jsem si,že už nebude chtít,protože starší syn už si jezdí sám.Ale jak jsem psala,letos jsme byli v Jizerkách a parádně jsme si to užili.Co bude příští rok nevím,ale já někam pojedu určitě.Teda doufám,uvidíme,co bude příští rok.Ono je potřeba občas někam vypadnout a nesedět stále doma.Tak pohodovou dovolenou.Pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, už jseˇm uvažovala o spolku pro samotné ženy, že by mohly celoročně podnikat výlety nebo pobyty ...nebo jezdit spolu na zájezdy. Protože pokud jedeš sama, musíš hodně doplácet za jednolůžko a když jedeš nablind, tak můžeš vyfasovat nějakou obludu, s kterou si nerozumíš a máš pak nedobrý pocit z těch dní. Takhle by se lidi spárovali podle svých zájmů a třeba podle toho, kdo chrápe a kdo ne.Já třeba nesnáším kouření a smrad z cigaret, tak nepojedu s kuřačkou.
      Děkuji ti za hezké přání a určitě po návratu vše sepíšu na blog.
      Zrovna tu bádám nad cestou na Slovensko a říkám manželovi, že se mi líbilo v Hradci nad Moravicí, že bychom se tam mohli jednou, cestou zpátky ze Slovenska, zase zastavit.
      Zatím pa Jiřina z N.

      Vymazat