sobota 22. srpna 2020

Doma

Po mnoha telefonátech, po několika změnách, jsme se s dcerou nakonec dohodly,
že dovolenou s vnučkami začnu až v neděli,
mladí pro mne přijeli a dovezli nás k mé švagrové do Benešova nad Ploučnicí.
Zabydlely jsme se s vnučkami v její chatce a obdivovali s dcerou a zeťem zahradu, plnou květin.
Celý týden bylo horko, takže jsme několik plánovaných akcí buď zkrátily nebo i odročily na jindy.
V pondělí jsme si udělaly kolečko kolem města, neb jsem mládeži chtěla ukázat to nejzajímavější v rodném městě.
V úterý jsme jely se švagrovou autem do Děčína a prochodily jsme ( už samy tři ) nejen zámek, ale i nábřeží z obou stran.Vrátily jsme se do Bnš. vlakem.
Ve středu přijel brzy ráno manžel, dovezl nám chleba a housky,
( nějaký důvod k návštěvě si najít musel ), 
odvezl nás na výlet na rozhlednu Sokolí vrch, pak  na Varhany - správně Panskou skálu v Kamenickém Šenově, pokračovali jsme do Nového Boru, kde jsme si prohlédly (zase znova )
Sklářské muzeum na náměstí, odtud do Sloupu na Skalní hrad.
Ve čtvrtek jsme se rozhodly jet na Jedlovou a že půjdeme na hrad Tolštejn, ale než jsme došly k nádraží, změnily jsme plán a jely jsme vlakem až do Rumburka. Celý jsme ho obešly, sešla jsem se s kamarádkou, která byla kdysi mojí sousedkou,
a odpoledne, po návratu, nás švagrová pozvala do nového domu a k bazénu jejího syna.
Nejen, že nás tam skvěle pohostili, ale i jejich dcera a moje vnučky se tam krásně vymáchaly a si zaplavaly, já osobně jsem obdivovala jak dům, tak zahradu, mají to tam opravdu nádherné.
Navíc to bylo kousek od mého rodného domu.
Pátek jsme si kvůli horku nechaly jako odpočinkový den, dopoledne jsme byly v chatce a na zahradě, případně pod zahradní sprchou, nebo v přilehlém altánku. Já jsem se oddala vosímu badmintonu, vzala jsem plácačku a celé odpoledne jsem pinkala vosy do jisté oblastí zahrady. Odpinkla jsem jich za dvě hodiny přes 150 ks!Udělaly si totiž pod střechou altánu bydliště a moc se to mým vnučkám nelíbilo, když si něco daly a vosy jim nahlížely do talíře.
Dnes, v sobotu, přijeli po poledni dcera se zeťem a odvezli si nás domů, tedy, po pravdě, mne vysadili u mne doma, takže budu spát opět ve své posteli a letošní prázdninový pobyt s vnučkami si mohu odškrtnout.
Ještě za zmínku stojí fakt, že švagrová nám uvařila dva dny skvělý oběd, ve středu dělala na přání smažený květák s bramborem a vynikající polévku a jedné vnučce místo květáku kuřecí řízek,
mému manželovi dokonce část oběda dala ještě sebou jako výslužku,
chudinka, co by jedl, když manželka není doma???
Jiný den nám - mlsounům - uvařila nadýchané knedlíky s borůvkami a strouhaným tvarohem a šlehačkou a další vnučka si přála lečo, tak vařila zase dvě jídla!
U stolu byla i její matka, která bude mít za pár dní 90 let!!!, také její snacha a vnučka, takže bylo veselo.
Aby mi nebylo po vnučkách tak smutno, ve středu asi k nám obě ještě přijedou, budou jim doma měnit střešní okna a holčiny tu budou asi dva dny.
Milé KOČKY,
pojďme si to na několika obr. zrekapitulovat.

naše dočasné bydlení:






Benešov nad Ploučnicí:





V Děčíně:










Sokolí Vrch:




Panská skála, neboli Varhany:





V Novém Boru:






V Rumburku:













19 komentářů:

  1. Krásně jste si to, holky užili, také bych si nechala líbit být takhle rozmazlovaná! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Janinko, to bylo u švagrové super, ona skvěle vaří a peče, uvítala nás v neděli báječným borůvkovým koláčem.
    Naše holky každá něco jí a něco ne, tak jim vyhověla.
    Na zámku v Dc si holky daly palačinky a v Rbk jsme si poseděly dokonce v cukrárně u dortíků a kapučína ... a ony horkou čokoládu.
    Každá přečetla nějakou knížku, nemělo to chybu.
    Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko, užily jste si krásnou dovolenou. Cestovaly jste, koupaly a byly rozmazlované švagrovou. Co víc si přát?
    Švagrová má krásnou zahradu, líbí se mi chatička i altánek s nádhernými muškáty. Připomnělo mi ty roky, kdy nám nezbývaly peníze na cestování a dovolenou a naše dobrá kamarádka nám půjčila jejich chatičku na zahradě u Jindřichova Hradce. Byli jsme tam dokonce 2x a bylo to moc fajn.
    Ještě Ti chci napsat jak Ti to na fotce s děvčaty sluší. Jsi kočka.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, ta zahrádka je opravdu pohledná, ale ta u jejího syna je překrásná a dům také, jen jsem tam nefotila, nezdálo se mi to zdvořilé.
      Bylo to pár hezkých dní.
      Jen jsem tam pořád čekala, že přijde brácha a řekne, že to s tím pohřbem před dvěma lety byl fór.
      Kdyby nebylo toho vedra a kdyby tam s námi byl celou dobu manžel s autem, stihly bychom toho dvojnásobek, ale i tak to stálo za to.
      Na tamním ermálním koupališti bylo hodně lidí, jak v chatkách, tak v bydlíkách.
      Ahoj, budu muset obejít blogy, hihi. Celý týden jsem se ,,odpojila,,.Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, krásně jste si to s vnučkami to užily a to je dobře. U Panské skály je to dost zarostlé. Mně osobně se víc líbí Zlatý vrch. Je mnohem větší a nechodí tam takové davy lidí. Ale zase tam není voda, jako u Varhan. Sokoli vrch s rozhledna jsou super. Mně se tam moc líbilo. Možná, že jsme se ve čtvrtek v Rbk i potkali. Byli jsme s manželem nakupovat i na náměstí...Přeji ti krásnou neděli..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, na Zlatém vrchu a pak na Studenci jsme byli několikrát, ale s vnučkami ještě ne, prvně jsem tam byla v r.1969, ani se tomu nechce věřit!
      Járo, my jsme přijely do Rbk kolem 10té a seděly jsme s kamarádkou v cukrárně ne na náměstí, ale trochu za rohem.Pak jsme šly na hřbitov, pak k pomníku R.vzpoury a dál to kolečko. Odjely jsme ve 14 hod.Chtěla jsem je vzít na Dýmník, ale protestovaly, bylo velké vedro. Natož, abych s nimi ještě šla do Křečan podívat se na náš bývalý dům!
      Plánovala jsem návrat přes Německo, ale řekli nám, že bychom musely mít roušky ve vlaku až do Děčína, tak jsme jely přes Jedlovou.
      Jestlipak bych tě poznala, kdybych tě tam potkala? Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, moc hezký týden! Spousta aktivit, výlety, no a ty knedlíky nebo květák - já ho miluji a nerada ho obaluji...
    Přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, na jednu stranu to bylo dobře, že jsme tam byly bez auta a manžela, švagrová nás jednou svezla a v tom horku bylo potřeba taky víc odpočívat. Já v září zas začnu léčbu, holky školu, budeme ještě na chvíle klidu uprostřed zahrady vzpomínat!
      Jen jsem zvyklá být akčnější.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Holky, hezky jste si to užily, krásné výlety. Jiřinko, měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, zdravím.Už jsem doma, ve svém, musím se zkonsolidovat, pračka už se těší.
      Mám nové nápady ohledně květin.
      Týden utekl jako voda. Pravda je, že dříve jsem toho stihla víc.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Užily jste si to a to je moc dobře. I když bylo tepla víc než dost, myslím že určitě to bylo lepší, než kdyby vám ten týden propršel. Fotky máš moc pěkné, ozvláštněné gymnastickými prvky vnučky. Zážitků jste měly za ten týden dost.
    Klidnou neděli, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ono je těžké to stvoření vyfotit, když zrovna necvičí!
      Děčínsko je moc pěkná oblast na výlety.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Já myslím, jak tě znám, nejen odškrtnout, ale tam uvnitř u srdce pohladit a zasadit vzpomínky, na které děti vzpomínají po zbytek života.¨
    Lze děti posadit u televizi a nebo je vzít do života, nu a ty víš, která ta forma se více zapíše dítěti do nitra.
    Krásné dny a normální teploty, v pátek to už bylo tragické.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, právě kvůli starší vnučce jsem v pátek nic nehrotila, pomalu jsme se sbalily a na chatičce to vedro přežily, uvařily jsme si špagety s boloňskou omáčkou, posypaly parmazánem a vegetily.Každý večer jsme s mladší asi 2 hodiny debatily o všem možném
      ( měly jsme absťák po koronaviru )a starší vnučka měla klídek na čtení.
      V sobotu dopoledne jsme tam ještě pozorovaly asi dva slejváky.
      Za plotem měli slepice a kachny a to se líbilo ml.vnučce, že kokrhá kohout apod.
      Takže, za mne dobrý. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,tak to byla opravdu krásná dovolená s vnučkami.Švagrová má úžasnou zahradu,spousty kytek,altán i chatka,paráda.Hodně krásných fotek jsi nafotila,holky jsou šikovné kočky,Tobě to taky moc sluší.Užily jste si i horka,to je pravda,ale lépe než kdyby pršelo a nemohly byste nikam.Až nastanou všední dny,shon,budeš Ty ale i vnučky vzpomínat na krásné letní dny.Švagrová se o vás pěkně starala,smažený květák mám moc ráda,jen ho nerada obaluju.Jiřinko,přeju hezký zbytek neděle.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, požádala jsem ji o oběd jen dva dny, jinak jsem se snažila neotravovat, ale zrovna ten květák by se mi v chatce dělal složitě, je tam jen el.jednoplotýnka.Sice tam mají kuchyňku docela vybavenou, ale na některá jídla je potřeba prostor a navíc švagrová byla ochotná to pro nás udělat.Stejně denně vaří pro sebe a svoji matku.
      A děkuji za pochvalu, i když bych mohla na sobě zapracovat!
      Pozdrav letí na Moravu. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,měla jsi krásnou dovolenou.Takové ubytování v krásném prostředí by se mně líbilo.A hodně jste výletovaly.Byla jsem skoro všude a je tam krásně.Na Panskou skálu bych se ráda podívala znovu.Počasí jste měly horké,lepší než kdyby pršelo.Moc krásné fotografie jsi pořídila.A s vnučkama ti to sluší,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já bych jim ráda ukázala více, ale díky tomu, že tam nebyl manžel s autem celou dobu a že jsme byly odkázané především na hromadnou dopravu a pak taky bylo vedro, pojednala jsem to jako odpočinkové dny a taky to šlo.
      Holky přečetly nějaké ty knížky a spokojenost. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Babi, tohle byla opravdu krásná dovolená.

    OdpovědětVymazat