úterý 1. září 2020

Předčasně?

Kdyby se mě někdo dnes zeptal, na co se těším, odpověděla bych okamžitě,
i když je to poněkud předčasné,
že na babí léto, pokud nějaké letos bude.
Na ty dny ráno chladné, občas mlhavé a přes den slunečné, teplé,
barvy v přírodě syté a zářivé.
To miluju, i když jarní zeleň a přemíra bílých a žlutých kvítků
( a všudy přítomné tulipány)
také není marná.
Milé KOČKY,
vím, že na to je ještě čas, ale představa sklizně švestek, jablek, hrušek a vše,
co se z nich dá upéct je pro mne v tento deštivý a pošmourný den tak lákavá,
že se tomu pro dnešek poddám, a co?
Vezmu pár starších fotek a navodím nám podzimní atmosféru -
pro představu, co nás za měsíc asi čeká:
Do té doby přeji školáčkům hezké učení a nám důchodcům spoustu času na vycházky,
sice do spadaného listí je ještě dlouho, ale ono to uteče, nebojte.
Zeť má dnes narozeniny, vnučka zítra svátek, asi bude brzy oslavička, juch.






Fotky jsou z jedné výpravy do oblasti Potštejna, kam také rádi jezdíme.

26 komentářů:

  1. Je pravdou, že když se vydaří ten krásně barevný a teplý podzim je to krása. Ta představa, že bude i takhle hnusně a kolik dní za sebou mě tedy děsí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, po těch horkých dnech a suchu jsem uvítala déšť a ochlazení, protože konečně mi napršelo na záhony před domem, ale prý se má zase oteplit a bude ještě hezky.Tak si podzim hodlám užít. I když, za pár týdnů už budu stěhovat truhlíky s muškáty na schody. Ach jo.
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Přiznám se, já tuhle příjemnou změnu vítám. Nejsem tropický člověk, jsem typický středoevropan, který se těší na normální teploty ve dne i v noci.
    V šílených teplotách jsem pouze přežívala, nikoliv žila. Když člověk musí do práce, je to očistec.
    Těším se na vše, co popisuješ a nemám jedinou výhradu :-)
    Krásné dny, kočko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to stejně, Simonko, nemusím se koupat v potu 24 hodin.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Barevný, slunečný podzim miluju. Horší už to je v takovém listopadu, mlhy, déšť a vítr, to už nemusím, je to taková depka. Ale my to zvládneme, zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evko, listopad a polovinu prosince jsem nesnášela, našla jsem si k nim cestu až v době, kdy jsem jezdila intenzivně hlídat malé vnučky.To jsme seděly doma a dělaly z kaštanů a jiných plodů výtvory a četly jsme a tak...uteklo to a pak už Advent nebo přípravy na svátky nám to opepřily a neměla jsem čas si stěžovat na mlhy, plískanice nebo bláto.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, já mám podzim kvůli těm barvám, vůním, plodům moc ráda, ale hrozně těžko se loučím s létem. Pak nastane smíření a podzim si užívám...
    Měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, čím jsem starší, tím víc se snažím být spokojená s tím, co je.
      A pořád se na něco těším.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Taky mám ráda podzimní dny, kdy svítí slunce a příroda hýří barvami. Doufám, že takové dny přijdou a vyrazíme do přírody na procházky a budeme fotit.
    Měj se hezky.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, přesně tak. Když už nás, seniory, stát platí za to, že jsme doma, musíme to nějak využít.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásné fotografie. Také už se těším na barevné focení. Doufejme, že hezky ještě bude. Tady bývá babí léto krásné a tak se docela těším. Oslavencům přeji vše nejlepší, a všem hlavně ZDRAVÍČKO.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, ráda to vyřídím a děkuji.A jsem ti vděčná za ty snímky našeho domu.
      Ahojky. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Po dnešním chladném deštivém dni se na babí léto opravdu těším. Vytáhla jsem pléd a vyhlížím sluníčko :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, já si tě představuji s plédem a krásným hrníčkem s čajem a úžasnou knížkou ve výklenku honosné vily!
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Honosná vila by nemusela být ani tak honosná, ale s výklenkem, to by byla paráda! A se zimní zahradou a terasou, to by byla ještě větší! :)

      Vymazat
    3. Janinko, pléd už máš, tak tu vilu se zahradou ti přičarujeme. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Nádherné fotky! U nás začal podzim dost smutně, leje a leje, a nevypadá to, že jen tak přestane...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ellis, u nás pršelo jeden den a jeden bylo pošmourno a díky tomu se zalil záhon před domem.Ale lituji ty, kterým potok nebo říčka ohrožují majetek.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,já myslím,že to moc předčasně není.Poslední dny už podzim hodně připomínaly.Tráva i stromy žloutnou.Těším se na babí léto a doufám,že bude.Vybrala jsi nádherné podzimní fotografie.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. J|itko, některá pole jsou zoraná a už je to podzimně laděné. Ale je to dobře, pokud bude pršet, spíš se voda vsákne?
      Taky se těším na barvy podzimu. Já to miluju, chodit ve spadaném listí, pokud je ještě barevné.
      Fotek z různých výletů mám spousty, možná některé už na starém blogu byly.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Já tyhle podzimně laděné fotky miluji ! Ty Tvoje jsou povedené.
    Snad to pravé babí léto přijde.
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to víš, že podzim zase s námi zahraje ty jeho hry, ale stalo se mi loni, že jsem se chystala na výlet za barevným listím a pak bylo pozdě, přišel mrazejk a bylo po parádě.Všechno to spadlo a na mne nepočkalo.
      Hani, měj se hezky a opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Máš pravdu, podzim je na to focení a procházky také nádherný... Jen je mi nějak líto, že to léto tak rychle uteklo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, ale když je moc horko delší dobu, netěší mne to, leda tak někde u moře.
      Jaro a podzim mám ráda.Zimu, jen když je sníh a mráz a nejlépe modré nebe k tomu.
      A super je, když mám nové kozačky!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko,u nás je dneska krásně.Příjemných asi tak dvacet stupňů,sluníčko.Paráda.Nesnáším ta vedra,kdy jsem zpocená,není kam se schovat.Těším se,až začne zlátnout listí,ty barvy.Měj se hezky.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom, Marťo, stejně. Dokonce vítám, když někdy prší.
      Máme tu dnes taky hezky. Jiřina z N.

      Vymazat