úterý 29. září 2020

Zvláštní vydání

Rozhodla jsem se napsat pro Marťu, věrnou návštěvnici mého blogu, tento příspěvek, podarovat ji tímto článkem a i nějaké ty fotky vybabrám..., když se jí líbí domy šumavského resp.alpského typu. Jeli jsme jednou koncem srpna v r. 2009 s manželem na Kubovu Huť, abychom poznali zase jiný úsek Šumavy, když jsme se ještě dopoledne ubytovali a trochu se opláchli, šli jsme na zastávku vlaku, neb je zde stanice v nejvyšší nadmořské výšce v republice. Jeli jsme dvě stanice a pak jsme se ze zastávky Zátoň vydali lesem po modré na Boubín. Bylo to náročné a překrásné, z Boubína jsme sešupem došli zpět na Kubovu Huť a rádi jsme si v penzionu odpočinuli. Pamatuji si, že ten večer dávali v telce první díl pořadu Vyprávěj a že jsem u toho usnula! Další dny jsme výletovali do okolí: do Vimperka jsme jeli vlakem a šli ke hradu, do Lenory, do Volar, do Prachatic a na Libín na rozhlednu, do Vlachova Březí a Husince, tam všude jsme se dostávali autem, k Schwarzenberskému plavebnímu kanálu, dojeli jsme třeba do Stožce a šli pěšky do Nového údolí a dále do německého Haidmühle, kde jsme si dali skvělou kávu a malinový dortík. Ubytování na Kubově Huti jsme měli moc pěkné a nepříliš finančně nákladné.

Milé KOČKY,

manžel nebyl líný ani dojet do jeho oblíbené obce Borová Lada a dát si tam polívku - kulajdu a dal si ji několikrát za sebou! Chudák pan hospodský si zprvu myslel, že manžel je kontrolor.

Šumavo, já se zas vrátím.

1. Jiřinko, Šumava je krásná. Už je to spoustu let, co jsem tam byla naposledy. Ve Vimperku bydlel bratranec mojí mamky. A ve Vlachově Březí bydlí jeho neteř. Po letech jsme se našli díky FB a teď si občas volíme a doufám, že se i sejdeme. Na Boubíně jsme byli na výletě i s babičkou, pamatuji si ledovou vodu v potůčku.
    Měj pěkný večer. R.

1. Růženko, někdy říkám, že jsme tu, v té malé zemičce, možná trochu všichni příbuzní. Manžel zase tvrdí, že bylo dobré, když posílali kluky na vojnu na druhý konec republiky, že se míchala krev, hihi.Dobrou noc Jiřina z N.

2. Jiřinko to jsou nádherné fotografie. Šumava je opravdu krásná. Já mám ty naše hory ráda, jen asi do mnoha už s manželem nedostanu, protože mi vyčítá, že ho tahám pořád jen do kopců...Jenom že bez něho nikam nejedu, tak maximálně, když mě vytáhne někdo ze synů. Jinak ne. děkuji Ti za překrásnou podívanou. Krásný večer Ti přeji.

1. Jarunko, někdy si říkám, jak bylo prozíravé, jezdit na výlety a na zájezdy, dokud mi to lépe chodilo a taky dokud to šlo. Jeden čas jsme běhali každou sobotu po kopcích a po rozhlednách, až to nebylo hezké. Jiřina z N.

3. Jiřinko,děkuju,moc si toho vážím!Opravdová nádhera!Moc krásné fotky,úplně se mi vybavila naše loňská dovolená.Šli jsme z Kvildy na Kubovu huť,pamatuju si,že nás zastihl pořádný liják.Zastavili jsme se tedy v jednom penzionu,dali si horký čaj a cmundu(bramboráky)potom už přestalo pršet,tak jsme se šli ještě podívat po okolí a zpět na Kvildu.Jinak jsme tenkrát navštívili všechny slatě,rozhlednu Poledník,stihli jsme toho za celý týden opravdu moc.Spoustu krásných zážitků,spoustu kilometrů v nohách,fakt jsme si to se synem užili a čerpám z toho,stejně jako z letošní dovolené v Jizerských horách.Já Ti přeju moc krásný večer a DĚKUJI MOC!Pa Marťa.

1. Marťo, ale ty správné fotky z Volar jsem pro tebe ještě nenašla, tak až na ně kápnu, zveřejním. Muselo to být jindy, než v tomhle výletu, když je nemohu najít.Už půjdu od počítače a přeji dobrou noc. Jiřina z N.

4. Jiřinko, moc ráda jsem se s vámi prošla Šumavou. Zámek ve Vimperku jsem poznala a další toulky si užívám. Obdivuji, co vždy všechno stihnete navštívit. Budu muset naplánovat na tato místa nějaký výlet i pro nás. :o)
    Přeji krásné dny. D.

1. Dáši, zrovna ty jsi stejný objevitel, my, když někam jedeme, vypíšu si zajímavé objekty, které chci vidět, v okruhu dejme tomu 50 km a pak něco stihneme a něco ne. A někdy objevím něco až na místě, neb si taky povídám s místními nebo s jinými turisty.Pak přijedeme domů a zjistím, že jsme něco neviděli a už mám zase chuť se vrátit.hihi.
      Pravda, od té doby, co máme digifoťáky, máme i více dokumentů o našich výpravách, ale rádi jsme běhali po kopcích už i před tím.
      Pozdrav letí za tebou. Jiřina z N.

5. Obrázky ze Šumavy mě moc potěšily :)
    Zdraví Marie

1. Marie, tak to mě těší, inspiruje a někdy zas sáhnu do archivu. pac Jiřina z N.

6. Jiřinko, na Šumavě jsem už dlouho nebyla. Díky za připomenutí. Měj pěkné dny.

1. Martičko, my jsme nejvíc jezdili na Modravu, taky na Kvildu, pak přišlo období, že jsme s mladými bydleli v Elsyně Dvoře, jendou na Kubově Huti, vícekrát v Sušici a to nás vozili busem a odváželi po tůře zas do Sušky.Kdybych měla tolik tisíc, kolik km jsem po Šumavě nachodila, tak bych byla zazobaná!Ale stejně mám ráda Jeseníky a Lužické hory a Jizerky.Horší je to v Krkonoších, tam jsem toho nachodila asi nejméně.
      Mějte se s mužem hezky. Jiřina z N.

7. Ach, moc děkuji za krásný příspěvek! O Šumavu jsem v květnu přišla a ty tvé fotky... to je velká nádhera! Tak snad další jaro...
    Jiřinko, měj hezký den, Helena

1. Helenko, to mě mrzí, že vám to nevyšlo. My jsme s mužem docela často dělávali takové malé dovolené na 4 dny a tři noci. To by jeden neřekl, co se toho dá stihnout, když se intenzivně výletuje.Ale přišla kosa na kámen, nemoci a stáří klepou na vrata a už je to jinak. Děláme sice, co se dá, ale vidím, že už je to slabý odvar. A do toho ten koronavir. Pak něco plánuj.Věřím pořád, bude líp. Jiřina z N.

8. Polévka je grunt a já ji mohu stále, navíc dobrá kulajda, mňam.
    Krásné fotky, umíš si život užívat plnými doušky !

1. Simonko, díky, život rozdává mlsky i facky, ty o tom něco víš.Včera umřel brácha, už třetí, tak jsme tu na světě už jen tři, ti tři nejmladší už hrajou karty s rodiči u sv.Petra.Chodil jako úplný mlaďas rád s kamarádem Pavlem do Jetřichovic a spávali v přírodě, taky na hrad Helfenburk u Úštěka, i jinam a pořád mi volal, že by se chtěl ještě podívat na Praděd - už se tam nevypraví.
      Tak jsem tu večer na jeho počest zapálila svíčku a zavzpomínala na něj. Byl o 8 let mladší.
      Momentálně moc nechodím na blogy, ale po volbách vše doženu. Jiřina z N.

9. Na fotky ze Šumavy se dívám moc ráda, protože jsem tam nebyla. Ty tedy máš tu naši zemičku prošmejďenou křížem krážem !!:-).
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka

1. Hani, dneska jsem ráda, že jsem se neulejvala, protože teď už bych to nestíhala.Ale jsou i místa, kde jsme nebyla a ráda bych to napravila. Hezký den Jiřina z N.

10. A zase další krásné tipy, doplněné nádhernými fotkami. Umíte si to cestování opravdu užít Jiřinko.
    Měj se hezky.
    Ála

1. Álo, vždyť vy si s mužem také umíte naordinovat výlet do lesa nebo na hory a chodíte pilně.To víš, dům a zahrada potřebují péči, my v tom malém bytě tolik starostí nemáme. Manžel kdysi chodil na ryby, tak jsme jezdili na místa, kde se rybařit dalo a to nám také pomáhalo poznávat republiku a nebo sedl u tůně ( staré rameno Labe ) a já za ním jezdila na kole s jídlem a seděli jsme tam třeba do 23hod.,)pak odešel do důchodu a já jsem pracovala jen od po - do čt 12hod. - tak jsme měli čas se toulat.
      Užívejte si, všichni, dokud to zdraví a finance dovolí.
      Jiřina z N.

11. Krásná příroda.Na Šumavu jsme hodně jezdili,když byly děti malé a později sami,manžel tam má sestřenici a zase si nevzpomenu,kde.
    Jiřinko,měj hezké dny

1. Jitko, Šumava se mi vždy líbila, jedno kde, co jsme se tam nachodili, dnes už bychom to nezvládli.Jiřina z N.