sobota 31. října 2020

Obrázky

 Jestli mi něco v blogu doteď chybělo, byla to galerie, sice jsem kdysi nějaké ty obrázky od vnuček na blog dala, nicméně mám jich nafocených hodně a tak si je sem pro vzpomínku dám Asi se můj nápad nesetká u mladší vnučky s pochopením, přece jen jsou to práce z doby, kdy byla malá a dnes se na své umělecká období kouká kriticky, jenže já, jako správná babička, je stále obdivuji a těším se jimi.

Milé kOČKY,

chápete mne, že? Jistě vy všechny, které jste obdařeny dětmi a posléze vnoučátky, s láskou schraňujete výrobky dětí a vnoučat, ať již je to z keramiky nebo výtvarky. Pamatujete se na to, jak se dělaly přáníčka pro maminku? Moje máma jich měla schovaných nahoře, v kredenci, plno.

Už jsem to kdysi psala, že moje tchýně, mé dcery babička, měla starý dřevěný kredenc a moje dcera jí na vnitřní stranu dvířek dole udělala z pastelíny nějaký výtvor a babička opatrně přivírala dvířka, aby jí to dílo neopadalo. 

Opatrně našlapujte, jste v Galerii, hihi.























v klícce je morče! -




12 komentářů:

  1. No jasně,přáníčka,keramika,obrázky,výtvory.Všechno,co mi kluci vyrobili,nakreslili mám schované.Děkuji,že jsem mohla navštívit Galerii,vnučky máš šikovné.U nás od včerejška pršelo,ještě ráno,když jsem šla do Lídlu.Teď tu svítí sluníčko,je trochu veseleji.Přeju Ti krásný podzimní den,Jiřinko.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, ty děti mají, když jsou malé, tak originální nápady.Přeji hezký víkend.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Dětská kresba je nenapodobitelná !!! Tak jsem alespoň díky Tobě byla na nějaké výstavě.
    Klidný sobotní večer. Já se těším na poslední díl seriálu Victorie.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já jsem dnes odpoledne koukala na jeden starší díl na slovenské :1 a moc se mi to líbí, ač na seriály obvykle nekoukám.Ale Viktorii můžu a vyhledávám. Byla jsme kdysi v Coburku a tak se mi to hezky propojilo. Užij si to. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Vzpomněla jsem si na moji maminku, která také schovávala moje výtvory, ze školky, ze základky a z malířského kroužku. I já si schovávala obrázky našich kluků, bohužel už je nemám. Ale zase si schovávám obrázky našich vnoučat.
    Měj pěkný večer. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto jsem to, Růženko, sem dala, třeba to vyvolá vlnu vzpomínek u druhých.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, mám tyto dětské obrázky ráda, jsou plné fantazie. A také mám schovanou spoustu výtvorů od našich dětí, některé, keramické, mám dokonce vystaveny dodnes.
    Přeji pohodový večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, když tu byla vnučka pár dní, hodně jsme o tom mluvily a vzpomínaly, jak jsem je doprovázela na kroužky, keramiku, výtvarku a tanečky a pod. Dobrý večer Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, mám dvoje deska - Terezka a Adam. Tu a tam je vytáhneme, vzpomínáme a dost se nasmějeme. Snažila jsem se připisovat i data, abychom později věděli :o)
    Tvá galerie se mi moc líbí!
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já si myslím, že když děti vyrůstají v tvořivém prostředí, že je to pak, později, v dospělosti, znát.
      A my starší máme nač vzpomínat a čím se těšit.
      Hezkou neděli Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Také mám sešit plný obrázků. Byl ještě jeden, kam kluci a pak i vnoučata psala první písmenka. Sešit jsem zapomněla na stolku a když jsem ještě měla papouška, tak mi ho celý rozcupoval na kousky že vypadal, jako když projde skartovačkou. To mě dost mrzelo, ale byla to moje chyba....obrázky jsou moc krásné. Dětské umění je vždy krásné a milé a pokaždé potěší. Pro nás jsou to vzpomínky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to jsou takové první pokusy od vnuček, obě velice brzy chtěly čmárat a každé ráno po snídani sedly a pracovaly. Bylo to až úsměvné, jak buď kreslily nebo hnětly pastelínu nebo něco lepily a taky vodovkami vybarvovaly. Nikdy jsem se tam, u nich, nenudila.
      Povídaly jsme si a četly. Jiřina z N.

      Vymazat