sobota 3. října 2020

Potřetí

Napotřetí se tu svěřím s jiným prázdninovým pobytem:

to jsem vzala vnučky na Jičínsko. Bydleli jsme v pěkném i když poněkud zastrčeném domě, v obci Blata, v části, kde majitelé udělali dva apartmány, sami bydleli dole a my, s jednou další rodinkou, jsme obývali patro. My jsme měli menší část, pod uzavřením a německá rodina měla větší apartmán. Naštěstí jsme se nerušili, stejně jsme byli většinou venku, někde na výletě a do dočasného domova jsme se vraceli až hodně pozdě odpoledne. Výletovali jsme v Jičíně, navštívili jsme hrad Kumburk, městečko Novou Paku,  Humprecht a Sobotku, Prachovské skály, Kozákov a Hrubý Rohozec. Také Trosky a Muzeum panenek v Troskovicích, to se rozumí. Vesničku Vestec a hrad Kost.Týden utekl jako voda.

Milé KOČKY,

doufám, že  vás mé tipy na dovču inspirují.

V Jičíně:

u hradu Trosky:

v Nové Pace:

před Humprechtem:

vesnička Vestec:

Jičín:

Dlaskův statek:

Kozákov:

Ty šátky vozím děvčatům vždy sebou, mají to jako takové lehké pláštíky a nekoušou je ovádi a mouchy ...

1. Jiřinko, tímhle tipem jsi mi udělala radost, protože jsi pozvala do mého milovaného Českého ráje. Coby dítě jsem tam trávila větší část svých prázdnin a stále se tam moc ráda vracím.💕👍👍
    Krásný zbytek dne

1. Alenko, to mám radost. Vnučkám se tam taky líbilo,zatím nikdy neřekly,že už se mnou raději nikam nepojedou.
      Když byly malé, musela jsem je víc hlídat, aby někam nespadly, nyní je to lepší.
      Zdravím Jiřina z N.

2. Další moc krásné fotografie, tentokrát z Českého ráje. Nádhera. loni jsme se tam podívali jen jednou a to na hrad Valdštejn a na Hrubou Skálu. Vyrazili jsme pěšky z Turnova a zpět se vraceli až ze Sedmihorek. Na Humprechtu a V Jičíně jsme byli asi rok předtím... Byl to super výlet. Děkuji za hezké připomenutí a přeji ti příjemný víkend.

1. Teda, Járo, vy jste chodci! my jsme kdysi také chodili z nádraží v Turnově kolem žid.hřbitova na Hlavatici, na Valdštejn, Kopicův statek, na Hrubou skálu a do Sedmihorek na vlak nebo z Mladějova přes Trosky do Rovenska a pod., ale už toho tolik na jeden zátah neujdeme.Ať vám to dlouho vydrží! Jiřina z N.

3. V těchto místech jsem nikdy nebyla, tak jsem se ráda pokochala Českým rájem. Holky jsou modelky, díky Tobě procestovaly pořádný kus naší země a budou mít na co vzpomínat. :o)
    Jiřinko, přeji vám fajn neděli. D.

1. Dášenko, poté jsme byli s nimi dvoje prázdniny na Malé Skále a ukázala jsme jim další místa ,,těsně vedle,, - a mapujeme republiku pěkně postupně.
      Naštěstí nedělají obličeje, když mají se mnou ten týden být.
      Ahojky Jiřina z N.

4. Jiřinko,tak to byla nádherná dovolená.Že je na Jičínsku obec Blata to vůbec nevím,to se podívám do mapy.Ale já byla s vnoučatama na dovolené v obci Zlív a ten název jsem taky nikdy předtím neslyšela.Nádherné fotografie a líbí se mi vnučky,jak pozují.Sluší jim to spolu.
    Měj hezký večer

1. Jitko, díky, hlavně ta mladší je komediant, vždy se těším na pobyt s nimi a snažím se předpřipravit, aby se jim to s námi líbilo. Myslím si, že hodně zajímavých lokalit znám a ráda to předám. Jiřina z N.
      hezkou neděli všem

5. Jiřinko, na holkách je vidět, jak si dovolenou s vámi užívaly. Český ráj je skutečně ráj, jen je v posledních letech neskutečně přelidněný (a kde ne, že). Teď vyhledávám klidnější místa nebo se snažíme jet mimo hlavní sezónu, když už nemusíme ctít prázdniny.
    Měj hezkou neděli, Helena

1. Helenko, my s mužem vždy v září rádi jedeme někam ven, kdy už není všude takový hluk a přelidněnost. Ale i vzhledem k věku nás obou rádi vyhledáváme klidná místa.
      Zrovna dneska mám v hlavě další dvě místa, kam bych ještě letos na podzim ráda jela, pokud vytrvá pěkné počasí.
      Helenko, ať se vám také dobře výletuje, koronaviru navzdory. Jiřina z N.

6. Jiřinko, krásně vzpomínáš na výlety. Moc hezké fotky. Měj pohodovou neděli.

1. Jak vím, vnoučátka s babičkou a dědou bývají ráda a u vás to funguje také, takže my dvě si nemusíme moc vysvětlovat.Vždy s vnučkami čas strávený považuji za hodně příjemný.
      Sluníčkovou neděli!
      Jiřina z N.

7. Užívaly si to Tvoje vnučky s vámi. Připomněla jsi mi tzv.,,dámské jízdy", kdy jsme jako parta babiček a matek a dětí jezdívaly na týdenní dovolenou.Do Krkonoš, do Orlických hor, do Jizerských hor a i v Českém ráji jsme byly ...... užívaly jsme si to taky moc.
    Klidnou neděli!
    Hanka

1. Haničko, to mě těší, že moje zmínka o starších dovolených s vnučkami vyvolá v lidech hezké vzpomínky.Myslím si, že úloha babiček a dědečků je nenahraditelná, měli by se angažovat právě u malých dětí do 6 let, kde jinde se to mají dozvědět? Jak se co dělá, jak si pěstovat trpělivost u mnoha činností jako jsou hry a pod., na to obvykle rodiče čas moc nemají.
      Jiřina z N.

8. Český ráj neznám a tak jsem se tam s Tebou ráda podívala. Další krásný kout naší země.
    Měj pěknou neděli.

1. Růženko, ono se to dá říct i tak, že je to jedna z mnoha krásných krajin Čech, kam stojí za to se podívat.Posílám ti pozdrav Jiřina z N.

9. Jiřinko,Český ráj máme prochozený,je tam krásně,celkem jsme tam jezdívali.Děkuji za připomenutí,ráda jsem si zavzpomínala.Marťa.

1. Marťo, to je ono, Český Ráj křížem krážem, taky jsme tam s mužem, případně s partou jezdili, ale manžel už toho mnoho nenachodí.A já sama nerada někam do lesa, takže musím trasu výletu obvykle přizpůsobit situaci, kdo se mnou jde a čím tam jedeme.
      Mám radost, že ti to připomnělo hezké chvíle. Jiřina z N.