úterý 20. října 2020

Vysoká kola

Možná, že některá z vás,

milé KOČKY, 

pokud jste si našla k mému blogu cestu už dříve, četla jste i v minulých letech zprávičku, že každoročně první sobotu v listopadu chodíváme na pěknou, společenskou akci Pražská míle neboli Vysoká kola. Stejně, jako v srpnu na Skotské hry na zámku Sychrov, resp. v jeho přilehlém parku. Vysoká kola letos - předpokládám - nebudou, a tak vám ani nemusím říkat, že se konávají na Letné u Kyvadla. Nicméně - rozhodla jsem se pro připomínku této události, koronavir promine, že jemu tu pozornost upřu. Myslím si, že lidem, kteří nejsou z Prahy a stejně by na tuto událost nemohli přijít, přijdu vhod. Líbí se mi, jak dámy přijdou v ,,dobových,, šatech, kloboučky, rukavičky, pánové ve slušivých oblecích a čepicích, paráda. Krom jiných tu koluje a své umění na tomto vynálezu obvykle předvádí i pan doktor  Pafko. Spolu s jinými a mnohdy velmi pohlednými pány. Už jen vylézt nahoru a udržet se tam je umění! Pokud byste se, milé dámy, takové parády zúčastnily - vězte, že vás čeká krásná podívaná, reje, pomalá jízda a další atrakce.Také se zde dá koupit občerstvení - sladké, slané, čaj, káva a něco ostřejšího do čaje pro dospěláky na zahnání chladu, vše si klub obstará z řad svých členek, takže slaďoury doma pečené! Přemíra slov vám nemůže udělat takovou představu, jako pár obrázků! Hola:






























( To by bylo, abych se sem nevmáčkla )

Fotky jsem vybrala z ročníku, kdy jsme tam byli se švagrem a jeho Marcelkou, ale vzala jsem tam jindy i vnučky a druhou babičku nebo jsme tam jeli s mužem i sami. Hloupé je, když u toho prší a je zima, ale tak hloupé, jako letos, to asi ještě nebylo.

( později na Hlaváku :)


a jindy zas:




17 komentářů:

  1. Jiřinko,no právě.Letos to je všechno úplně jinak,lidi se těšili na spoustu věcí a potvora covid,rozhodl jinak.Líbí se mi ta doba,kdy pánové nosili cylindry,klobouky a jiné pokrývky hlavy.Dámy zase rukavičky,kloboučky.Všichni se k sobě chovali uctivě,páni jako správní džentlmeni,dámy jako opravdové dámy.Nemám možnost se na tuto akci podívat,proto jsem moc ráda,že jsi tady vložila tento příspěvek.Pan profesor Pafko,je velice sympatický člověk,párkrát jsem viděla,buď dokument o něm samém,nebo se k něčemu vyjadřoval.Vždy jsem měla z něho moc hezký pocit.Musí to být pěkná akce,děkuju,že jsi nám ji přiblížila.A Tobě to fakt sluší,jsi prostě kočka!Měj se krásně.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za pochvalu, milá Marťo, moc děkuji, jen jsem ten den nenašla doma tělovou barvu punčoch a ty černé k tomu moc nešly. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Moc krásné fotografie a líbí se mi i to dobové oblečení. Jsou to časy mládí našich rodičů, kdy se lidé ještě k sobě chovali uctivě a slušně i když lotři samozřejmě byli také...Děkuji za hezkou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, je zajímavé, když na takovou akci člověk přijde, najednou tě ta atmosféra nějak ovlivní na třeba i několik dní.
      Jsem k tomu vstřícná. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, to musí být úžasná akce. Nikdy jsem tyto kola naživo neviděla, moc by se mi tu líbilo. A Tobě to moc sluší. :o)
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, za pochvalu díky, tebe si tam umím představit! Opatruj se, Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, to je krásná akce. Na takové jsem nikdy nebyla. Děkuji a měj klidné dney.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martičko, my Skotské hry na Sychrově a také Vysoká kola na Letné považujeme za nej ovedenou akci z celého roku a ještě Hody v Bořeticích.
      Krásný den Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, to je krásná akce. Na takové jsem nikdy nebyla. Děkuji a měj klidné dny.

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherná vzpomínka, Jiřinko! Musí to být kouzelný návrat v čase... jen nechápu, že se na těch kostitřasech jezdci nepozabíjejí :o)
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to bys nevěřila, jak elegantně se ti chlapíci na tom pohybují.A ta soutěž o nejpomalejší jízdu je fakt k pobavení veřejnosti.Ahojky Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,to je úžasná událost.Myslím,že i u nás se něco podobného pořádá.Dokonce tu občas vidím pána na takovém kole.Libí se mi ta paní na kole.Neumím si to představit jet na kole v sukni.A vždy jsem po tom toužila.Líbilo se mi to v Itálii,kde ženy na kolech jezdily jedině v sukni a klobouku
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  8. Jo,jo paráda to je !!! Mám ráda akce s dobovými kostýmy. Na kole jezdím ráda, ale u těchto velocipiedů vždycky přemýšlím, jak bych na to vlezla a o tom dalším raději ani nepomyslím.
    Klidný den, Jiřinko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, nahoru se nějak vyšrábat, to si umím představt, ale pak slézt! bez újmy. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, to je parádní akce. Obdivuji všechny, kteří se na takovém kole udrží a jezdí. Pohlední muži a obdivuji i dámu, která neváhala vyhrnout sukně a na vysoké kolo si sedla.
    Přeji klidný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, Růženko, doba, kdy pánové ani nedýchali, když viděli kotníček...hihi.Dnes se jim nabízí všechno jako na tácu a s nimi to ani nehne.
      Nemůžeš koupit prášek na prádlo, ledničku, koberec, aby u toho nebyla svlečená nestyda.
      ( nejsem puritánka, neboj )
      Jiřina z N.

      Vymazat