středa 7. října 2020

Vzpomínkový

 To jsem jednou, zcela výjimečně, jela na zájezd bez kamarádky, sama a cestovka mi přidělila nějakou paní - bylo to jako vyhrát tzv. dárek, který nepotřebujete. S paní jsme si do oka nepadly, je už dnes jedno, proč. Potkala jsem tam jinou paní, která ale cestovala s manželem, byla někde od Jedovnice, s tou jsem si rozuměla lépe. Obě jsme to s mojí spolucestovatelkou nakonec ustály a nějak to přežily, ovšem za mne - zájezd do Polska až k Baltu byl jeden z těch, na které i tak ráda vzpomínám. Jen jsem smutná, že Jana nebo jiná známá nemohla tehdy jet se mnou. Program byl velmi dobře připraven a měli jsme moc fajn pana průvodce. Zájezd byl na 9 dní, asi od CK Redok, ani jeden den jsem se nenudila ( vlastně, co to je? - nuda ). Proč o tom dnes píšu, když jsem to tehdy na blog dávala? je doba sezení doma a tak si spolu,

milé KOČKY,

můžeme trochu zavzpomínat? Každé z měst a míst, která jsme tam navštívili, bylo pro mne něčím zajímavým, jak už jsem tehdy psala, jela jsem tam hlavně kvůli hradu Malbork, čtenáři knihy Křížáci jistě chápou! Sice jsem se později dozvěděla, že nedaleko tohoto největšího a opraveného hradu je podobný   ( škoda, že jsme tam také nebyli ), ale já jsem skromná. Za mne to byl opravdu výživný zájezd. Bylo v tom mnoho historických měst, kostelů, pláže u Baltu, čas si někde sednout a dát si něco mlsného. Přivezla jsem si spoustu zážitků a 2.300 fotek, snad nejvíc, co jsem kdy nacvakala na zájezdu.Tak mi dovolte, ukázat pár snímků z tohoto zájezdu: 07/2016

Klodsko, Svídnice, Wroclav, Poznaň, Toruň, Gdyně, Leba, Gdaňsk, Malbork, Mazurská jezera, Olštýn, Varšava, Krakov 

Svídnice: (podobný kostel je v Jaworu)



Jeden z asi tří set trpaslíků ve Vroclavi:




Poznaň:




 
v Toruni:



Gdyně:



Leba:


 přesuny busem:


Jantar nikde:



Křižácký hrad Malbork: po válce zničený, nyní opravený:


v Gdaňsku:

 
na hradě Malborku:




Mazurská jezera:



večer v Olštýně:




pomník ve Varšavě:





v Krakově:













18 komentářů:

  1. Jiřinko, krásné fotky a určitě spousta hezkých vzpomínek.👍👍 Jet sama přináší riziko, že ti přidělí někoho, s kým to není to "pravé ořechové".
    Z uvedených míst jsme navštívili pouze Krakow, který nás nadchl a kam bychom se rádi vrátili. Naši mladí letos projeli s offroady Polsko až k moři a vrátili se nadšení. Bylo to z nouze ctnost, protože původní plán byl Gruzie, pak Rumunsko, kde chtěli procestovat hory. Polsko byla jedna z mála zemí, kam mohli.
    Měj hezký den 🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, s cestováním je to poslední dobou nějaké nakřivo, Arménie a tam okolo - válka, tady zas koronavirus a pod., moje plány se sesypaly jako domek z karet.
      Tento zájezd do Polska byl pro mne stejné překvapení, jako jiný jindy do Maďarska, velký okruh. Každý den nás něčím pěkným překvapil.Měli jsme i pěkné počasí.Byli jsme v Polsku i soukromě jindy a mnohá místa jsou ve strašném stavu.Ale to je na delší povídání. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Naše polské sousedy jsme vlastně nikdy nenavštívili, asi je to škoda, jak vidím ty krásné budovy a náměstí.
    Přeji ti, ať tvé cestování příští rok Jiřinko nedozná žádných omezení!
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, hodlám o tomto ještě něco později napsat.Jinak děkuji, že ke mně chodíš, také já k tobě moc ráda nakukuji. A svými pletařskými výrobky jsi mi připomněla, že bych měla v zimě konečně zašít konečky obou háčkovaných dek!!! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, věřím, že sis dovolenou užila. Kochám se krásnými fotkami, moc se mi líbí trpaslík. A maliny mám taky moc ráda. Já byla v Polsku jen jednou, bylo to v době, kdy jsem byla s rodiči v Krkonoších na dovolené. Tenkrát jsme se jeli na jeden den podívat do Polska, do Jelení Gory. Nezapomenu na jejich karamelky, byly moc dobré. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, ať žijí krowky! vždy je tam mladší vnučce kupuji. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko to je překrásné vzpomínání a nádherné fotografie. Krásná místa jste navštívili. Manžela by nejvíce zaujaly ty krásné lodě. Děkuji za opravdu nádhernou podívanou. Já jsem byla v Polsku jen jednou ještě před mnoha a mnoha lety a fotografie ze zájezdu vůbec nemám. Tehdy se tolik nefotilo jako nyní a když se fotilo, tak jen na film. Jen jsem si tam tehdy v jednom větším městě koupila krásnou halenku, ale tu už také nemám...Měj krásný a pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to by se tvůj manžel v Lebě procházel v přístavu hodně dlouho, tam bylo lodí!Já ráda všude, kde to jde, nakouknu do přístavu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Musím říct, že se mi nikdy nestalo, třeba v lázních, že bych měla smůlu na spolubydlící a jsem za to vděčná. Pokud mi někdo nesedne, zachovávám slušnost, ale stojí mě to příliš energie. Díky Bohu, že jich je jen opravdu velice málo.
    Polsko je můj druhý domov, takže nemůžu jinak, než chválit :D, miluji to tam, od velkých měst, přes moře až po prašnaté cesty na vesnicích, je to moje srdcovka :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, tak to mi rozumíš, že jsem tam byla velmi příjemně překvapená. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Tedy - 2300 fotek, tolik jsem si nepřivezl ani z pěti týdnů v Japonsku :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tam bych jela taky ráda, existoval jeden zájezd 4 týdny na Novém Zélandu a 2 týdny cestou zpátky v Japonsku a já - truhlík - to nevyužila!!! Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Moc krásný zájezd, Jiřinko, Jsou to místa, o kterých tu a tam s manželem mluvíme. Malbork chce muž už roky vidět, já zase prahnu po Svidnici, na jezera by se vrátil po spoustě let, byl tam s rodiči jako dítě...
    No, uvidíme, kam se podíváme.
    Měj příjemný den a děkuji za inspiraci, Helena

    PS: jo, a parťák na cestách je skutečně hodně důležitý, proto už roky jezdíme sami. Věřím, že taková "paní" by dovedla pokazit celý dojem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, když máš možnost jezdit sólo, tak to je fajn, já holt musím s cestovkami.
      Pa a opatrujte se...Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Polsko máme za humny.Nelákalo mne.Pracující Polky u nás v časech dávných, návštěva Zakopaného v rámci lyž.zájezdu v Tatrách s tehdá Střední ekonomickou školou mne hodně málo oslovily. Nějak jsem Polsko nebrala. Před 3 roky jsme si tuto zemi s kamarádkami vybraly coby poznávací zájezd. Jawor-Wroclav-solné doly Wieliczka, Krakov, Varšava. Hodně jsem si v sobě poopravila svůj názor. Zájezd neměl chybu, bylo co obdivovat.
    Ráda jsem si prohlédla Tvoje fotky.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já jsem právě nejprve něco nastudovala a pak vybrala c CK. Taky dál na východ je mnoho měst a památek k vidění, ale už to nebude pro mne. Známý tam jel a byl nadšený. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,v Polsku jsem nikdy nebyla,proto jsem se ráda podívala.Taky jsem uvažovala,že začnu jezdit sama s nějakou cestovkou,až nebudu mít s kým jezdit.Zatím jezdím s mladším synem,starší už má svoje.Ale trochu se bojím,aby mi nepřidělili nějakou takovou"paní"tak radši sama nejezdím.Teda,ale tolik fotek jsi nafotila,paráda!Děkuju,že jsem se mohla opět pokochat.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, dokud můžeš, jeď se synem nebo nějakou známou. Já sama mám štěstí, že mám možnost jet s Janou, nebo s Marcelkou nebo se sestrou. Loni jsme jely čtyři do Landshutu a jak se nám to povedlo!Teď ale nemůžeme jezdit s nikým! Už by to mohlo rychle zmizet, jak rychle to přišlo.Pa Jiřina z N.

      Vymazat