středa 25. listopadu 2020

Podzimní den

 Dnes jsem byla celé dopoledne zalezlá v bytě, uklízela jsem, vařila, luxovala, nová pračka prvně prala, já jsem se pak radovala: prádlo vyprané, pěkně vyždímané, to se to žije! Odpoledne jsem běžela do jedné Zásilkovny pro balíček, pak do druhé pro jiný, odnést krabice domů, pak doběhnout na poštu, poté do jiného kouta města pro chleba ( a nakoupit další nezbytnosti ), stavit se u zelináře pro hrušky a pomeranče, najednou je skoro tma. A korunu tomu nasadilo to, že mi přišel do schránky časopejsek o bydlení a tak mám co dělat. Už šilhám po ušáku... a kafe by bodlo. Nehledě na to, že od 20 hod. bude něco na ZOOMu. Tak si tady žijeme, my senioři, 

milé KOČKY.

Jeden by pomalu řekl, že se nezastavíme. Ale ono to nebude tak divoké, jak to zvonkajšku vypadá. Dovolím si vám popřát klidné a vyrovnané dny, plné očekávání, letos budou adventní dny i Vánoce asi jiné, než kdy předtím, věřím však tomu, že jaké si je uděláme, takové je budeme mít. Proč se rozčilovat, nervovat, těch pár dní uteče a život půjde dál, co letos nestihneme, zkusíme dohnat nebo nahradit  jindy.

Jak říká můj starý známý, jednou se tomu zasmějeme.







21 komentářů:

  1. Dneska jsi měla opravdu běžecký den, takže tu kávičku v ušáku si zasloužíš. Přeji klidné a pohodové dny ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, byly doby, že jsem byla jak pominutá a děsně mi vadilo, když jsem něco nestíhala, teď jsem najela na pravé seniorské ladění a co stihnu, to stihnu, to ostatní přesunu na zítra ( manžel to tak dělal vždycky )a taky to jde! A druhý den udělám zas jen něco. Řeším jen ty nejnutnější případy, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,teda Ty toho stihneš,jsi jak tryskomyš,hi hi.Takže pračka slouží,paráda.Vánoce budou hezké,přesně jak píšeš,jaké si je uděláme,takové je budeme mít.Hlavně zdraví!Přeju moc hezký večer s kávičkou a časopisem.Pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, Vánoce musí být hlavně jehličí a ozdoby a svíčky, cukroví a 26.12. kachna pro hosty. Někde zase mají rádi pohádky a já osobně nejraději balím dárečky a pak se těším, jestli se budou líbit.
      Především klídek a teplo, případně miluju sníh a ticho.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. To jsi měla také dnes rozběhaný den, stejně jako já. Dopoledne jsme byli s manželem po nákupech. Ve středu bývá nejméně lidí u řezníka a tak jsem do vyprázdněného mrazáku už nakoupila maso ( zrovna měli fakt krásné), také ovoce a zeleninu, pečivo, manželovi vyzvednout léky . Také rozběhaný den. K tomu jsem vařila gulášovou polévku, opékané brambory karbanátek a uvařila jablečný kompot ze zbytku padaných jablek, která jsem dostala. A než se člověk vzpamatuje, je tma. Přeji Ti krásné posezení nad časopisem s dobrou kávičkou. Krásný večer Ti přeji Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě musím dodat, že ten koutek máš moc hezký...útulný. Tam se musí číst, jedna radost. Pa.

      Vymazat
    2. Milá Járo, ono je to všude podobné. Poslední dobou, kdy manžel nemůže tahat nákupy, lítám od jednoho obchodu ke druhému, tahám tašky a vždy vyhrožuji, že týden nepůjdu ven.
      A to je lékárna, pošta, obchody a další, kam je potřeba, nejméně jednou týdně, zajít.
      Já bych si raději zalezla s knížkou pod deku!
      Máš pravdu, v koutě, v ušáku pod lampou se čte jedna báseň.
      Járo, mějte se moc hezky, u nás už je teplota kolem nuly a mlhy.Nevlídno!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, stihla jsi toho za den hodně a zasloužíš si pohodu u kafíčka, časopisu nebo u telky.
    Já jsem dnes žehlila to, co jsem včera vyprala. Oběd jsme měli od včera. Odpoledne jsem trochu poklízela kuchyň.
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, ono je to všude podobné. Když jsou lidé starší, je fajn, když jsou dva a alespoň jeden z nich je zrovna v pořádku a může se postarat o oba.Horší to má člověk, když je sám.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Někdy se to tak semele a člověk jenom lítá.Já teď dělám hlavně manželovi doprovod po doktorech,dovnitř mě nepustí a tak sedím v autě.Venku to dnes bylo pořádně vlezlý.Dělám také všechno sama,zítra jedeme na nákup,o víkendu tu budou zase vnučky a syn a než natahám nákup do druhého patra,mám to jako posilování.Manžel k tomu zadýchávání nemůže na nohu a nikdo neví zatím,co s ní má.
    Kouteček máš kouzelný,ráda nakukuji do bytů.Ty ozdobné dýně mám také,ale o víkendu je vyměním za adventní výzdobu.A po takovém rušném dni si ráda sednu do svého koutečku s knížkou.
    Jiřinko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak ti přeji hodně síly se postarat, třeba ti to manžel zase jindy vrátí. S knížkou, dobře vybranou, si člověk ,,zaletí,, do jiného světa.
      Chápu. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Slovy pana Wericha: ...trávíš den v činorodém ruchu :o)
    To křeslo, kávu a časopis si skutečně zasloužíš!
    Jiřinko, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já časopisy o bydlení kupuji různé od r.1968, tak to jsem závislák. Ale nyní je to o něčem jiném. I když, některé byly jako prospekty IKEA, tak těm už vydělat nedám.
      Bavilo by mě leccos okolo zařizování domů a bytů, jenže v mém věku! Třeba to vezme některá vnučka?
      Helenko, hezké odpoledne a příjemný zbytek týdne. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, mluvíš mi z duše. Krásný koutek s ušákem, doufám, že sis kávičku vychutnala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, právě tam podřimuje Kocour ( manžel )a já jsem ho vystřídala u PC. Kávu já ráda nejméně 2x za den. Bývaly doby, že jsem to s kávou i přeháněla, ale už ne.
      Zato častěji vařím čaje.
      Manžel ten pije na rozdíl ode mne jako duha, vodu, šťávu, nealkopivo, jeho ledviny jedou na 130 proc.
      Mějte se pod Řípem hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Naprosto s Tebou souhlasím, že dny adventní a i Vánoce, budou trochu jiné. Ale to neznamená, že nemohou být pěkné. Hlavně, abychom byli zdraví!
    Máš pěkné místečko na relax.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přesně tak. Od té doby, co jsem v r.2017 spadla 22.12. a natloukla si žebra, vážím si každého dne bez bolesti.To jsem ani stromek ozdobit nemohla.
      Dnes jsem udělala bramborový salát a rybí prsty nemleté a dostala jsem velkou pochvalu. Vypadalo to, jako když nacvičuji na svátky.
      Za chvíli půjdu na kafíčko. Přeji hezké odpoledne. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. já dneska s mužem sjezdila celou Třebovou a obchody které jsou otevřené, a sháněla blbej dekorační bílej sprej. Sehnala jsem až v takový maličký drogerii aspoň bílou barvu na auta....takže se konečně můžu pustit do dodělání výzdoby v truhlících...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, tak to jsi povzbudila moji zvědavost! Pa, ať se ti záměr povede. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, určitě budeme na tenhle rok vzpomínat. Dnes jsem málem spadla ze židle, když jsem viděla fotky od své spolužačky, která má nejen vydekorovaný byt, ale už i stromeček. Já už se dva dny chystám mýt okna, ale je hrozná zima, dnes to nevylezlo nad 1°C, takže místo toho mám vygruntované skříňky v kuchyni.
    Hezký a pohodový den 💕

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, u nás se hnuly ledy díky té nové pračce, na kuchyni se chystám a ještě znova musím udělat nějaké akce v ložnici, tam se chystám začít v pondělí.Popravdě - raději víc řádím v létě, když je dlouhý, slunný den.
      Jiřina z N.

      Vymazat