pátek 13. listopadu 2020

Trhy

 Trhy, adventní, to jsou stánky na náměstích a v přilehlých ulicích,  prodejny s různým zbožím, pro nezasvěcené se to může zdát jako nuda, tlačenice, ale - hlavně v Německu a Rakousku jsme zpočátku  ( v poslední době se to mohlo změnit ) oceňovaly tu specifickou vůni, výzdobu, chvojí, punče, spousta čokolády, teplý vaječný koňak, štoly, perníčky, horké kaštany,  ozdoby, uzeniny, různá krajová teplá jídla, sýry, rozličné pražené ořechy a mandle a cizokrajné  plody, výrobky ze dřeva, vlny, kožešin, pletené zboží, kuchyňské vychytávky, plechové krabice s nádhernými obrázky, krásně ozdobené stromy ve veřejném prostoru, v obchodních domech, spousta světýlek, vánoční hudba, množství cinkrlátek, výzdoba cílená na děti a také mnohdy působící na dospěláky, aby co nejvíce utráceli. A jeden nešvar: často dlouhé fronty v OD před WC!

Milé KOČKY,

my nikdy neošidíme program o návštěvu cukrárny a dáme si šálek capučína a malinový dortík, to totiž nemůžete v německy mluvících zemích touto objednávkou nic zkazit. Nezapomenu, jak mě jednou v Lipsku přilákala nádherná vůně z prodejny kávy. Od té doby vím, co to je závislost. 

Přiznám se, když se vrátím po dvou či třech dnech adventního zájezdíku v neděli večer domů, jsem pak jako nabuzená a mám daleko víc energie vše si doma nachystat a připravit, aby bylo na svátky všechno co nejlepší, je to velká inspirace.












































Purpuru, františka, svíčky, ozdobné řetězy, hračky, plyšáky, co já vím, to vše tam můžete koupit a mít.
Magnetky a hrnky zdejší od svařáku...








14 komentářů:

  1. Jj, také jsme tak jezdívali do Drážďan nebo Norimberku. A kavárna, ta se navštívit musí :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, díky adventním zájezdíkům jsem toho viděla hodně a jsem tomu ráda.
      Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Vánoční trhy letos asi budeme muset oželet, a to jak doma, tak za hranicemi. Uvidíme, co nám přinesou dny příští. Přeji hezký víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, až se tohle přežene, zas budeme jezdit. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. To je taková nádhera, vybrala bych si, peněženka by zaplakala, ale co, je to jednou do roka, tak co :). Letos se mi po trzích bude stýskat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, jednou jsem cestou z Harzu do Prahy, při návratu, snědla 10 dkg pražených mandlí.Navštívili jsme tam 4+1 město a naprostá spokojenost.To byl ten první můj adventní. Zdravím tě na sever. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Krásné fotografie. Hned bych si pro nějakou dobrůtku sáhla. Já osobně miluji sněhové pečivo, ale je to jen ten bílek a cukr a to bych moc neměla, ale jednou za rok....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to miluje můj muž, čistě bílé, to s čokoládou i to posypané.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Stejně jako Jaruška mám ráda sněhové pečivo, hned bych si kousek dala. Dík za krásnou procházku po trzích. Já na vánočních trzích za hranicemi nikdy nebyla a tak jsem si to užila. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, tak sis to prošla, sice jen vzorek, ale aspoň tě nebolí nohy a jsi v teple.
      Já na trzích koukám po těch domečcích a po porcelánu, ale nekupuji. Mám doma nádobí hodně. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. To je nádhera.Hned bych si něco dobrého dala.Hezký večer.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, ty jejich perníčky jsou pěkně drahé, ale asi dobré. Má je rád zeť a dcera zase nejraději ty jejich mandle.V Rothenburgu mají takové koule z lineckého těsta, ale jedna je osobu moc.
      Pěkný večer Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, naštěstí si tu teď kávu užívám, jinak bych musela vyskočit a jít vařit :o) Asi jediná skutečná závislost!
    Děkuji za úžasné inspirativní fotky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, právě piju kávičku, mladí odjeli...Jiřina z N.

      Vymazat