pondělí 23. listopadu 2020

V Krumlově

Kdo nebyl v Českém Krumlově a nevložil nějakou fotku, jako by na blogu nic neznamenal. Je mi líto, že už tam tolik nejezdíme, ale pravda je, že jsem ho poznala ještě za totáče, kdy vypadal velmi opelichaně a otlučeně, i slovo Popelka by bylo tehdy jako přezdívka příliš honosné, jak tehdy Krumlov vypadal! Dokonce jeden svitek černobílého filmu s fotkami tu někde mám v krabičce.A uteklo pár let, mezitím jsme se tam jeli podívat sami, pak s partou, jindy s příbuznými a pak zase sami a najednou byla patrná ta změna, Krumlov se oblékl do krásných šatů a zas naopak začala ta tlačenice, která tu obvykle panuje. Modroocí, zeleno a hnědoocí, šikmoocí a další hosté se strkají a předbíhají, aby zdejší zámek na vršku či některou z těch půvabných středověkých uliček dostali do tabletu a nebo fotoaparátu či kamery v co nejlepším světle a ve správném úhlu. Letos se to hodně změnilo, coronavirus vše utlumil a i Krumlov ztichl a vyprázdnil své uličky, ztichly hospůdky,  krámky marně vyhlížejí nákupů chtivé  turisty ze vzdálených zemí, Vltava dál teče ve svých překrásných zákrutech a nevšímá si té změny. 

Milé KOČKY,

udělám, možná, některým, z vás, co ke mně chodíváte, radost, přidám fotky z tohoto města, ale vyberu ty starší, z jedné návštěvy před časem, i když mám i novější, ale co už. Vadí to někomu? Krumlov - láska na pořád. Na mém blogu byl už dříve několikrát, ale rád si sem opět jednou sedne.






























A víte, že jsem byla zvědavá i na Moravský Krumlov? o tom třeba někdy...

... tohle sem dám, aby tu na úterý něco bylo, když já tady nebudu, hihi.

22 komentářů:

  1. Jiřinko,to jsou nádherné fotky!Já jsem v Českém Krumlově nikdy nebyla,takže mně jsi udělala radost velkou.My totiž máme naplánováný Český Krumlov na příští rok,na dovolenou. Tak doufám že nám to vyjde. Už se tam totiž chystám několik let, nakonec jsme vždycky jeli někam jinam. Proto jsem se moc ráda podívala.Přeju Ti,aby zítra kontrola dopadla dobře.Mej se hezky,klidný večer.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, dnes byl hektický den, o pračce se rozhodlo a o mně se rozhodne až 22.12., asi mi Ježíšek přinese nějaké pěkné zprávy. Děkuji všem za držení palců. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko i mně se Krumlov líbil, jen mě mrzelo, že nás dav lidí tlačil dopředu rychleji, než jsme chtěli a mne mezi tolika lidmi zrovna moc dobře nebylo. Do zámku jsme se kvúli dlouhé frontě ani nedostali, ale na věž ano a tam me doslova šokovala Číňanka, která si sedla na tom ochozu na zeď a fotila si selfie...stačilo trochu a letěla dolů na skálu pod zámkem. Pritom věž se neprochází dokola, ale musí se vracet ke schodům. Také zacalo pršet a tak jsme museli jet na chatu dřív než jsme chtěli. Díky za hezkou podívanou i vzpomínky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, dávala jsem na blog ty fotky trochu jako provokaci, jak na to budou příchozí reagovat.Každý má většinou nějaký příběh a zážitek, proč si to nepřečíst navzájem.
      Hezký večer Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, krásné fotky. 👍👍 Pokochala jsem se, zavzpomínala a zadoufala, že se sem ještě vrátím. Před třemi roky jsme odtamtud utekli. Byli jsme s vnoučaty a ty davy turistů nás natolik otrávili, že jsme jeli nakonec do Borovan do soukromé zoologické zahrady. Děti byly nadšené.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Alenko, Borovany a tvrz Žumberk a tam okolo, to já můžu.Jsem ráda, že spousta lidí ta místa zná. To víš, na kole už to tam asi brázdit nebudu, ale podívat, se to jo.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. V ulicích s polorozpadlými a otlučenými domy v centru Krumlova se natáčela část filmu Případ pro začínajícího kata. Kdykoli ten film vidím, v duchu si tehdejší stav porovnávám s tím dnešním :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to o filmu neznám, ale ty šedé, oloupané a zpuchřelé omítky v Krumlově si dost pamatuji, bylo to až strašidelné. Dík za návštěvu. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, díky za připomenutí té krásy. Už jsem tam dlouho nebyla. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martičko, my jsme tam naposledy byli s mužem a švagrem a jeho ženou, nejprve v Č.B., pak Krumlov a Plástovice, ještě také v Písku, odtud jsme se stavili na chvíli na Orlíku a pak hurá večer domů. Měli jsme toho dost.
      Pozdrav letí do C. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, musím říct, že mě trochu mrzí, že jsem letos Krumlov nestihli. Byla to asi jedinečná příležitost vidět ho bez davů... Ale na druhou stranu - právě lidé dělají tu atmosféru v krásných kulisách...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moje sestra Helena říkává, jak to, že nemáš na fotkách živáčky? Je fakt, že nemám ráda ve foťáku davy. Jak říkáš, lidi ano, ale když jich je moc? Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Připomněla jsi mi návštěvu tohoto města před dvěma léty. Hemžilo se to tam lidmi, ale nějak mi to nevadilo.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já si lidi moc neprohlížím, pátrám očima po budovách, co uvěznit ve foťáku.A teď už taky koukám pod nohy. Protože jsem stará a neměla bych často padat.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Krumlov je nádherný,byla jsem s ním nadšena.Doložit bych to mohla naskenováním starých fotografií,ale to třeba někdy,až nebudu vědět co dávat na blog.Já se zatím moc neohlížím.Taky jsem dříve tolik nefotila.
    Jiřinko,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, taky přeji hezké dny, málo bláta na procházky a už jsi zazimovala kolo? Dnes tu byl šedivák.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Tak já na blogu nic neznamenám, neb jsem za celý svůj život v Krumlově nebyla. A myslím, že mne to ani nijak nepoznamenalo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jistě jsi, Vendy, postřehla, že to byla nadsázka, podle mých zjištění nejvíc se dává na blogy Krumlov a Mikulov, tak jsem to vzala v legraci. Ale je to fakt dost zajímavé městečko, zbytečně ho nezapsali do seznamu UNESCO. Jinak na to asi koukají vodáci, jinak cizinci a jinak my, já a moji blízcí, když si někde chceme dřepnout a dát si něco malého a třeba pivko nebo kafe a není kam a pokud ano, tak za drahé peníze. Ale zase: nejezdíme tam každý den.
      Opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Udělala jsi mi článkem radost. V Českém Krumlově jsme byli v roce 2005, moc se mi tam líbilo. Bohužel to byla jen krátká návštěva a tak bych se tam jednou moc ráda vrátila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, tak na Krumlov klidně celý den, část na hrad a část na město.Proč utíkat z vyhlídky od hradu, proč se neprojít podél řeky, nebo uličkami města?
      Asi před dvěma lety mi můj bývalý šéf poslal zimní Krumlov a dala jsem to na blog a mělo to úspěch. Ty pocukrované střechy byly tak jiné.
      Hezký večer. Jiřina z N.

      Vymazat