čtvrtek 12. listopadu 2020

Zkouška

 Vypadá to jako zkouška na pečení, ale je to všechno jinak. Když tu byla před několika dny vnučka, koupily jsme na nákupu také jeden balíček lískových oříšků, ale nakonec je nejedla a já jsme se rozhodla je použít na jednu dávku cukroví, původně to mají být ořechy, které se plní krémem a slepují ...já jsme je upekla, nějaké snědl manžel ještě holé, říká tomu beru vzorek, vůně po celém domě jako na Vánoce, slepila jsem je nakonec nutelou, rozmíchanou vaječným koňakem,

milé KOČKY,

také jsem tu měla od loňska vyloupané vlašáky, co mi darovala Jana, právě rovných 20 dkg, tak šly taky na rozemletí a z nich jsem udělala těsto jako na vanilkové rohlíčky, zatím si hoví v lednici, ty budu péct dnes. Jenže, kdo by se pracně motal s rohlíčky, udělám placku a vykrájím to vykrajovátkem, mám jedno nové, tak to mám vyzkoušené, že to jde rychle. A na zvědavé dotazy, které by přišly: proč teď cukroví? - protože v sobotu přijede jeden Martin a jeho rodinka a budeme péct kachnu převlečenou za husu a bramborový knedlík a červené zelí a ke kávičce přijde něco sladkého a do krabičky dáreček ve formě cukroví. Doufám, že mu s tím jeho žena ( moje dcera ) a jeho dcery pomůžou.

Tak proto. Teď už se formičky suší, ta práce s mytím mě nebaví. Ale udělat se musí.



19 komentářů:

  1. Vanilkové rohlíčky miluji, pomohla bych Ti motat. Já na ně vykrajovátko nemám a tak je dělám v ruce. Co kus to pak originál, ale hlavně, že chutnají.
    Jiřinko, užijte si sobotní oslavu. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, to jsi šikovná, moje dcera je taky tvoří v ruce, ale já už mnoho let vykrajuji tvary z placky a jde mi to rychle. Snědí se do posledního.Hezký večer k vám domů.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Růženko, večer mám dva pořady na Dvojce.Až to upeču, možná i nafotím. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Slepovat ořechy nutelou a vaječným koňakem je super nápad, díky za něj. Rohlíčky dělám ručně, na ty se moc těším, to je moje nejoblíbenější cukroví. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já tomu říkám krém líných. Tak ho používám na některé cukroví dlouhá léta.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,mám moc ráda vanilkové rohlíčky,je to moje nej cukroví.Dělám je v ruce,vždy ze dvou dávek,protože,kluci je mají taky moc rádi a těší se na ně.Ať se oslava vydaří,pěkně si to užíjte.Pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Marťo. Když se tak pozoruju, tak cukroví peču občas i mimo svátky vánoční. Loni jsem nemohla, to zaúřadovala Marcelka, moje kamarádka a napekla mi několikrát linecké.Na to se těší manžel, vždy mi říká, nepeč a já nemám rád Vánoce a pak nejvíc ujídá.
      Udělej si cvičně rohlíčky a otestuj syny, zda je ještě pořád mají rádi ... Jiřina z N.

      Vymazat
  4. I já už se pomalu chystám na vánoční pečení. Zatím jsem ve stádiu příprav, tedy nákupu ingrediencí. Nebude to trvat dlouho a pustím se do perníčků, aby stihly do Vánoc změknout.😀
    Úplně cítím na dálku tu vůni, která provoněla váš byt. 👍
    U nás to také voní, mám upečený korpus na dort a chladím krém. Muž má zítra narozeniny.
    Měj hezký den💕

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Álo,já strašně ráda likviduji zbytek krému z mísy!Mňam!
      Vše nejlepší tvému manželovi k narozeninám. Hlavně zdraví!
      U nás na Vánoce peču později, my bychom to snědli a na Vánoce bych musela péct znova.
      Už se to taky jednou stalo!Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Také už pomalu přemýšlím,jaké cukroví budu péct.Vanilkové rohlíčky určitě.Já se s něma koulím ručně,udělám jednu míru a podle ni ostatní.Mám je jeden jako druhý,vyblbnu se u toho.
    Nám zítra po dlouhé době přijedou vnučky i syn s přítelkyní a tak jsem natěšená a budu péct koláčky tvarohové a makové.
    Měj se hezky Jiřinko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koláčky bych taky mohla, já sbaštím jedno kafe a jednu bábovku rozhodně raději, než nějakou tlačenku.Jitko, ať se ti vše podaří a návštěva tě potěší.
      To budou po bytě vůničky!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. To musela být u vás vůně ! Sladký dárek zcela určitě potěší.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně je nesmíme do soboty sníst, haha. Jiřina z N.
      Voní to tu krásně, to je moje! žádná zabíjačková vůně, to zas má rád můj muž.

      Vymazat
  7. Já mám místo těšení se na Vánoce spíš depku. Chtěla bych být medvědem teď se uložit k spánku a probudit se v březnu. Mám to tak už pár let,co nemám vánoce ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to mě mrzí, ale ono to uteče i tak.
      Jakmile nasněží a budeš moct jít ven, hned ti bude líp. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, já tomu rozumím! My jsme dělala minulý týden "zkušební" bramborový salát. Prostě Vánoce se nám začínají vkrádat do mysli. A dárek v podobě vanilkových rohlíčků, ten by mě fakt potěšil!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, letos mě ,,to,, vzalo nějak dřív, to ty fotky z adventních zájezdů a vzpomínky na různá místa. A vědomí, že letos nejspíš nikam nepojedeme. Stejně se nenecháme otrávit!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Slepované ořechy miluju já i děti, takže jich musím dělat na vánoce hodně, hodně. Vanilkové rohlíčky jim šlapou na paty a tak musím vždy dělat ze všech čtyř receptů které mám v oblibě. Výhoda je, že dva recepty jsou z lískových a dva s vlašáků. Tudíž když jsou vlašáky, jsou z nich, když jsou pro změnu lískáče, tak jsou z nich. letos budou z obojího. No ty jseš asi výjimka, která nepeče Martinské rohlíčky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, už jsem je letos zkoušela, plněné ořechy, ale snědla jsem to sama.Někde jsem je u někoho viděla na blogu.
      Ale - chytře jsem recept poslala Martinově mamince, třeba mu je upeče ona.
      Přeji ti, aby to množství rohlíčků a ořechů do posledního drobečku bylo zkonzumováno a měla jsi radost.
      U nás frčí linecké, rohlíčky, případně banánky.Ale cokoli udělám, sní se.
      To zas budou špeky na břiše! Jiřina z N.

      Vymazat