neděle 10. ledna 2021

Vzhůru, do věží

 Na zájezdech a výletech se mi občas nabízí vystoupat nahoru do věže a průvodce obvykle udělá tu chybu, že předem oznámí, kolik ta věž má schodů. Polovina zájezdu tím pádem vůbec na věž nejde, ostatní jsou buď mladí a běží napřed nebo jako já, staří a nechtějí se dát zahanbit a vyškrábou se tam, i kdyby měli padnout. Zato nahoře, ty výhledy, obvykle jsou ve věži zavěšené i zvony, takže si je také ráda pofotím, stejně jako to město pod námi a užívám si - a pak si řeknu, že to se mnou ještě není až tak hrozné a zase pomalu a opatrně slezu dolů a s jistotou vím, že už se to nebude opakovat.

( vždy si vzpomenu při té příležitosti, jak jsem vyvlekla svoji starou matku na rozhlednu Křemešník, jak se vzpouzela a jak pak byla neskonale šťastná a fotku odtud nadšeně ukazovala ostatním důchodcům )

Milé KOČKY,

takové město z výšky, to je jiná! Žádné zaprášené a přehřáté uličky, počůrané rohy, smetí a odpadky, počmárané zdi. Pohled z ptačí perspektivy je to, co občas člověk potřebuje.

V Toruni:












V Praze: co třeba z Jindřišské věže?









Ve Slavonicích:











V Ostřihomi:





Vysegrád:



Z věže hradu v Landshutu:




a třeba z Benátek?:








Když už jsem podnikla takovou námahu, ať z toho také něco máte!

16 komentářů:

  1. Taky jsem doposud na věže, které jsem potkala, vylézala. Ovšem bez mého muže :-). Ten do výšky ani náhodou.
    Díky za prima fotky.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, můj muž už delší dobu na rozhledny a věže nestoupá. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Nejvíc mě zaujaly Benátky. Ale taková výška, to muselo být schodů... Krásné fotografie, máš pravdu, že pohled z výšky je někdy potřeba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, mám dojem, že zrovna v Benátkách jsme nahoru vyjely s mojí sestrou Helenou výtahem. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko!!!
    Já někam chci!!! Miluji tyhle výhledy, jen ta cesta - nahoru je ještě pohoda, ale dolů a když jsou tam ještě točité schody... Ale teď bych se i přemohla!
    Děkuji za tu krásu a moc zdravím! Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezké výhledy,Jiřinko.Taky pokaždé vylezu nahoru,na rozhledny,na věže.Ten pohled z výšky je pak za odměnu.Hezký večer.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  5. Jiřinko, věže a hlavně zvony mne také baví. Hezké fotky.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, však už tě mám přečtenou a jistě bys na každou věž taky vystoupala, na zájezdu,
      pak doma na fotkách můžeš vše znova prohlédnout.Jenže tys ještě mladá a já už mám s těmi výškami značný problém. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, krásné fotky i rozhledy, ale já ty věže nějak nemusím. ;-) R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, vidíš, Růženko, a s mými pohledy jsi nemusela ani nahoru šlapat. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Moc krásné fotografie. Ve Slavonicích jsem také byla na věži. V patře skoro nahoře tam prodávali hodiny vyřezávané z LP desek. Výhledy jsou krásné. My jsme ještě ve stejný den jeli do Dačic a tam jsem šla další schody na věž, protože zámek byl zavřený. Připravovala se tam nějaká akce na víkend. I tak se mi tam líbilo. Krasne fotografie jsi zase vybrala . Díky za hezkou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, do Slavonic jsme jezdili jeden čas nejméně 4x za rok a na kole tam mám proježděné okolí a je to pro mne druhý domov.Po padesátce jsem tam na jedné louce začala i běžkovat, dodnes jsou tam obří díry po mých pádech.Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,úžasné fotografie až se mi zatočila hlava.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, líbí se mi ta stará města z výšky.Hlavně, když není spěch. Jiřina z N.

      Vymazat