čtvrtek 11. února 2021

Města

 Zkusím vás, 

milé KOČKY, 

potěšit zase trochu jinak: dáme si procházku po městech a to po známých, evropských, třeba  těm z vás, které jste tam byly, fotky připomenou nějaké hezké chvíle a pro ty, kdo to ještě nestihl, může to být lákadlem, abyste si na chvíli připustily, že se do těch měst,  jednou, možná, samy vypravíte.

Praha:







Bamberk:

Wroclav:


Waršava:


Drážďany:


Berlín:

Bruggy:

Amsterodam:

Budapešť:

Salzburk:

Split:

Dubrovník:

Paříž:

Arras:

Colmar:

Strasburk:

Basilej:

Vídeň:


Lucca:


a pak - hopky domů...
z devíti mých známých jedenáct doporučuje cestování a nejvíc: Moje spolucestovatelka Jana:







22 komentářů:

  1. Tak jsem si počítala a dopočítala se k deseti městům, kde jsem byla. Takže docela dobrý, ne ?
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Musím vidět Bamberg a Brugy.
    Mávám volnou rukou a tou druhou...jezdím prstem po mapě😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti chválím, obě města stojí za procházku a v případě Brugg i za plavbu po kanálech ( grachtech ).Nezapomeň si tam dát tu jejich úžasnou vafli.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Já jsem malý cestovatel po městech, takže jsem spočítala z tvé ukázky pouhých pět, ve kterých jsem byla. Když já raději po těch horách, kopcích :-).
    Měj hezký den Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to je v pohodě, lesy vedou.Takový výhled z Praděda nebo z Poledníku nemá chybu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, až se stydím napsat, že já byla jen v Praze. Ale ráda jsem se na krásné fotky podívala.
    Měj pěkný den. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, to jsem chtěla jen pobavit v době, kdy se moc cestovat nedá. Když už ty fotky mám, ...proč je neukázat? Opatruj se. Jiřina z N.
      pozdravuj i panenky

      Vymazat
  5. Moc krásné fotografie Jiřinko. Já jsem z těch míst byla v Praze, v Drážďanech a tehdy západním Berlíně (Zájezd od ČSD jen na otočku) to ještě za bývalého režimu, a pak po revoluci v Paříži na třídenním zájezdu (1993), kdy mě v péči o maminku vystřídala sestra. Tehdy jsme navštívili ještě Versailles a Blois a Remeš. Všechno spíše úprkem a ani jsem v té době nefotila. Nebylo čím...Máš krásné vzpomínky a znalosti z celé Evropy i České republiky. Přeji Ti příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, ještě mám tradičně 12 míst, kam bych ráda...ale zatím to nevypadá.
      Versailes, Blois a Remeš jsou krásná místa.V Remeši jsem byla dokonce vícekrát, neb tam mířilo více zájezdů.Vždy jsem si říkala, když nám povídali, kam všude se Karel IV dostal na koni, jak to zvládl, když já jsem z busu unavená a on hopsal na koňském hřbetu.Posílám hezký pozdrav Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko,tak jenom v Praze a ve Vídni.I když nevím,jestli se dá ta Vídeň vůbec počítat,byli jsme tam jen na jeden den a až tolik jsme zase neviděli.Nicméně,města jsou to krásná a moc ráda bych se nejraději do všech,až to půjde podívala.A ještě do dalších a do dalších.Ale to už nestihnu.Tak jsem se s Tebou aspoň ráda podívala.Máš úžasné vzpomínky,jsi velká cestovatelka.Posílám hezký pozdrav od nás.U nás od včerejška celkem dost sněží,napadlo,řekla bych tak deset centimetrů sněhu,vypadá to jak v pohádce.Všechno krásně bílé,zasněžené.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to nevadí, já jsem taky všude nebyla.Ale když vidím některá místa v telce, tak tam chci.Ono taky hodně záleží na tom, jaký je program zájezdu, jaké chytneš počasí a s kým jedeš, s jakou cestovkou a pod.Měla jsem opravdu štěstí, že to bylo obvykle dobré po všech stránkách.U nás sníh zatím zůstává. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, nad tvými fotkami jsem si zavzpomínala na spoustu míst, kde jsem byla. Jsou to krásné fotky. 👍👍👍 Moc bych si přála, aby se situace s covidem uklidnila a my mohli zase vyrazit na cesty za poznáním.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, každému přeji, aby se vyžil podle svého, někdo je rád doma, jiný kousek za městem v lese a další - občas - kus za hranicemi.
      Hezký večer Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Krásné fotografie.Já jsem byla v devíti městech,někde krátce,ale jinde na delší dobu.Poslední města ani nevím,kde jsou.
    Ostuda,že jsem nebyla dlouho v Praze.Snad to napravím.
    Jiřinko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ty umíš zpracovat témata Českého Ráje jako na kalendář, tak i Praha si zaslouží tvůj pohled na věc. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Dyť to říkám, že máš procestovaný kus světa. Já spoustu měst znám jen z fotek a některá ani z nich. :o)
    Jiřinko, měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, ty se nacestuješ i tak moc. Ale díky tobě nahlédneme často do míst, kam by smrtelník nezavítal.Jezdi opatrně. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, úplně ve všech jsem nebyla, ale poslední dobou tak vzpomínám na Bruggy. Bylo nám tak tak hezky...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, poprvé jsme v Bruggách byla s dcerou, a podruhé s kolegyňkou Janou a to jsme si dopřály plavbu po grachtech. Obě návštěvy mě nadchly.Nejvíc vzpomínám na všudypřítomnou vůni čokolády.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. No krásně všechno, zaujaly Bruggy, Amsterdam a Arras... Ale málo platné, na Prahu žádné cizí město nemá...

    OdpovědětVymazat