středa 24. března 2021

Střípky

I toto je Praha a pro mne dost zajímavá část,

milé KOČKY,

pro nás, milovnice historie, nesmírně poučná a přitažlivá kapitola.














16 komentářů:

  1. Ano, souhlasím. Mám moc ráda židovské památky!
    Přeji příjemný den, Jiřinko! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já taky a někdy nevím, zda to zveřejňovat, aby to někdo nezničil, i tak jsou dost poničené. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Hezké fotografie Jiřinko. Jen mě osobně hřbitovy moc nelákají ani židovské ani ty naše. Padá tam na mě chlad a smutek i když jsou tam mnohdy opravdu úžasná umělecká díla. Přeji Ti příjemný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já jsem zas v cizím městě vyhledávala, pokud to bylo možné, hřbitovy, tam se dovíš věcí. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Krásná připomínka.Na židovské hřbitovy chodit nemohu,doléhá tam na mě jejich osud.Jinak hřbitovy mám ráda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, každý to má jinak, beru to jako místo odpočinku a mám před tím určitou úctu, a je mi jedno, zda je to křesťanský, židovský nebo dokonce muslimský hřbitov.
      Ti, co tam leží, už chtějí jen klid. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Nejen historie hřbitova z fotografie na nás vykukuje, ale i z pražských ulic s turisty😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se těším na další pražské prohlídky různých míst, věříš? Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Stejně jako Jaruška nechodím moc ráda na hřbitovy. Ale loni se mi náhodou podařilo nahlédnou za bránu židovského hřbitovy v Jihlavě a viděla jsem jak nějaká paní prohlížela náhrobky. Možná hledala někoho z příbuzných nebo známých.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, chápu tě. Až se jednou potkáme, povím ti historku. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Připomínat si tu dobu je potřeba...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, jsou to zajímavé a mnohdy dramatické či tajuplné dějiny.Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, hezké i když smutné fotky. Mám hřbitovy ráda pro jejich klid. Židovské nevyjímaje. Ráda se procházím mezi náhrobky, čtu si jména těch, kteří tu leží a přemýšlím, jaký měli život.
    Měj hezký den. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jsi to vystihla. Říkám si, jak asi žili, čím se zabývali a co si mysleli o buducnosti.Alenko, hezký večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. K návštěvě starého židovského hřbitova jsem se kvůli nekončícím davům turistů dlouhá léta nemohl odhodlat. Nakonec jsem tam vyrazil první den, kdy se otevřelo po loňském jarním lockdownu a měl jsem ten úžasný prostor celou hodinu a půl prakticky sám pro sebe, což jsem vždycky považoval za naprosto neproveditelné: https://petrvapenik.blogspot.com/2020/05/stary-zidovsky-hrbitov-v-praze.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, nejvíc se mi líbila prohlídka asi 2 a 1/2 hodinová, kdy nás příjemná průvodkyně provedla po synagogách a starém žid.hřbitově a leccos jsme se dověděli.
      Až to bude zase možné, vezmu na stejnou akci vnučky. Jiřina z N.

      Vymazat