pondělí 29. března 2021

Výlet

Naší starou škodovkou, za volantem můj muž, s kamarádkami Janou a Marcelkou, jsme se opět vydali na východ: 

milé KOČKY,

naplánovala jsem to následovně:

Pohled, Zelená Hora, Jihlava, ( vynechali jsme tehdy jen Polnou, kde už jsme s mužem byli jindy ), v Jihlavě šla Marcelka s mým mužem do ZOO a my s Janou do města, na procházku kolem hradeb, pak jsme měli jet do Brtnice, kde jsem jim chtěla ukázat hrad a židovské památky, ale byly tam samé objížďky, tak jsem změnila plán: jelo se do Stonařova, Třešti, na Křemešník, do Červené Řečice a do Želivi a pak už hurá k domovu.

Jako vždy mám spoustu fotodokumentace, tak vám některá ta místa připomenu:

Pohled:





Zelená Hora:




Jihlava:

















Stonařov:






zastavení v Třešti:




 
na Křemešníku:






Červená Řečice:





Želiv:






Na úpatí Křemešníku je ( nebo býval ) pramen vody, obsahující stříbro a prý tu vodu údajně vozili až do Boky Kotorské na lodě pro vojsko, neb se nekazila. Při tomto výletě jsme u toho pramene nebyli, ale jindy ano a vodu jsme si nabrali do petlahví.

16 komentářů:

  1. Jiřinko, další parádní výlet. Vidím synagogu v Třešti - dostali jste se dovnitř? Nám se to nepovedlo, byli jsme jen na hřbitově. A na zámku - velký park a pak kafíčko na nádvoří. S malým Aaronem, ale dal to, byl hodný :o)
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, dovnitř jsme se nedostali, a na zdejším žid. hřbitově jsem byla jindy, při tomto výletu ne.Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Vmáčkla jsem se k vámm do auta, abych z toho krásného výletu taky něco měla. A měla !!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ač jsme tehdy nestihli všechno, bylo to i tak vydatné. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,opět moc krásná místa.Do Jihlavy se snad jednou podívám.Vnučka studuje v Humpolci a do Jihlavy jezdí na tréninky.Až nás pustí dále,tak ji tam povezeme.
    Měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
  4. Zvláštní, v Humpolci býváme každý rok, ale k cestě na Želív jsme se ještě nedokopali 😀.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný výlet, děkuji za fotografie z Jihlavy. Vy jste se dostali v Řečici na nádvoří? Za nás to nešlo. Zajímalo by mě, jak pokračují opravy. Voda se ve studánce na Křemešníku objevuje kolem Vánoc a mizí v květu, někdy červnu a červenci.
    Měj se hezky. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, pokaždé je to jiné, ano, tentokrát to šlo jít na nádvoří, jindy ne, zato jsme se nedostali na prohlídku Pelhřimova, nebylo kde zaparkovat.Taky jsme vynechali Lipnici, kde jsme byli jindy (už asi 3x).Manžel má ten kraj rád.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, další porce nádherných fotek z báječného výletu. 👍👍👍 Pocestovala jsem si s tebou, v duchu zamáčkla slzu a zadoufala, že se situace u nás zklidní a budeme moci znovu cestovat.
    Měj hezký den. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, mrzí mě to, že se nikam nemůže, řidič mi stárne a chátrá a až to jednou bude možné zase jezdit, kdo ví, jestli nebudu muset jet vlakem a busem! S kamarádkou jsme si plánovaly, že se po letech vypravíme postupně do Plzně, Budějovic, Pardubic, Hradce Kr., Olomouce a dalších měst, kam to lze vlakem.Do Mníšku, na Dobříš, místo toho sedíme doma. Podívat se, co je nového a co se změnilo od té doby, kdy jsme tam byli naposledy. Hezký, slunečný den. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Opět nádhera, Jiřinko. moc se mi líbí interiér kostela. Má zvláštní boční klenby, působí jako záclonky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ráda, Maru, fotím kostely, pokud se tam dostanu. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,krásné fotky.Pěkně jste pocestovali.Krásný sluníčkový den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, se mnou je to problém, někam jedu, pak o tom někomu řeknu a pak tam vodím zase jiné lidi ( tak to do covidu bývalo ).Zemičku máme malou, ale vydatnou.Jiřina z N.

      Vymazat