úterý 27. dubna 2021

Přídavek

Jelikož se článek a fotky o Úštěku líbily, bude přídavek a to první, je dost možné, že budou i další? Proč bych se měla s takovými zážitky schovávat a nechávat si je pouze pro sebe, vezmete zavděk,

milé KOČKY,

i výlet v dávnověku a to 23.duben 2005? Tedy, je to jeden z mnoha na stejná místa, tentokrát to bylo bydlíkem na Kalich, pak do Úštěka, poté do Pekla, zatím jen to u České Lípy, a do Benešova n.Pl., kde jsme přespali u kostela a druhý den nabrali přátele mé mamky a vzali jsme je do Jetřichovic, abychom už bez nich, další den, jeli do Zubrnic. Počasí bylo tehdy vrtkavé, ale nejsme z cukru!

Znalci poznají, že tato místa jsou focena ještě před rekonstrukcí: Kalvárie na Ostrém

a jdeme na Helfenburk:

Vyhořelý zámek v Zahrádkách, kde učili česky Mirečka z Básníků:

Buďte hodní, nebo se dostanete do Pekla:

Jetřichovicéééé:

Zlatý vrch u Lísky: ( u mne je to sopka s pokličkou )

Výhled z Kalicha na Třebušín:

A podobný výlet, tentokrát s Janou: jen jsme to jeli jinak a jindy:14.4.2017 Lemberk, Sloní kameny, a při návratu jsme se šli podívat nad Úštěk:

Jablonné v Podještědí:

Lemberk:

Bílé ( sloní ) kameny: u Jitravy -

Ostré, vesnička u Úštěka:

1. Jiřinko to jsou opět mně známá místa. Z Úštěku sem ke Kostelíčkům chodíme pěšky. Je to asi 5 km a odtud se vracíme přes hrad Helfenburk spodem zpět na nádraží do Úštěku. Je to trasa sice delší, ale v létě opravdu krásná. Opět jsi mě potěšila a ve vzpomínkách jsem se vrátila na známá místa. Děkuji Ti za krásnou podívanou a přeji Ti krásné jarní dny.

1. Járo, ale - že jsme si to myslela! Taky jsme jednou přijeli autem do Úštěka a nabrali zde kamarádku, která přijela od Děčína vlakem a pak jsme pokračovali ve zdejší krajině společně, ono tu je fakt hezky. Chystám se sem vzít i vnučky, snad to klapne... Pa Jiřina z N.

2. Jiřinko, s Tebou se krásně výletuje. Z jednoho výletu jsem se vrátila a další mě čekal s Tebou. U toho mě ale nebolí nohy.

1. Už teď jsem, Růženko, zvědavá, která místa jste poctili návštěvou.Jiřina z N.

3. Pár míst tu také znám.V Úštěku se mi moc líbilo,ale všechna místa jsou krásná.V plánu mám Kalvárii na Ostrém.Snad se už rozjedeme někam dále.
    Hezké dny Jiřinko

1. Jitko, moc ti přeji co nejvíc krásných výletů, těším se už proto, že vím, že budeš fotit. Jiřina z N.

4. Jiřinko, krásné fotky z míst důvěrně známých a milých.👍👍👍
    Kdysi jsme byli na exkurzi v Jablonném v Podještědí. Dívčí třída s mladou profesorkou. Zavítali jsme do baziliky sv. Zdislavy a sv. Vavřince. Byl tam hodně mladý kněz, který nám o svatostánku vyprávěl a my se pak začaly ptát. Nejprve na historii a pak jsme se otrkaly a ptaly se ho na dost osobní věci, včetně celibátu. Až mi ho bylo líto. Byl chudák rudý jako rak a myslím si, že byl šťastný, když se těch třiceti osmnáctiletých slečen v čele s profesorkou zbavil.🤣
    Měj hezký den. 🍀

1. Alenko, já si zase pamatuju mumie, a ty jsem viděla jen na dvou místech Klatovy a právě v Jablonném. Ale je to spousta let.
      Jednou jsme zase zažila návštěvu této baziliky o Velikonocích a to mělo sílu.
      Pa Jiřina z N.

5. Beru i ten přídavek, je to paráda!
    Hezký večer, Jiřinko! Helena

1. Helenko, přeji také hezký večer, já jsem dnes obdržela balík s knížkami a jiný s dárky pro st.vnučku, tak to jdu rozbalit a ,,zpracovat,,. Dobrou. Jiřina z N.