pátek 30. dubna 2021

Zlý sen

 Před domem, na pozemku města, se snažím o dva záhony a několik kytek, aby tam pořád něco zeleného rostlo a barevně kvetlo. Před několika lety, když nám po celý rok 2017 rekontruovali dům, zničili stávající zahrádku a obrátili bagrem hlínu - pěknou dolů a jíl nahoru, zatla jsem zuby a snažila se o nápravu. Už to pomalu dostávalo fazonu a dnes přišel pan Ukrajinec s nějakým hlučným krámem a posekal úplně u země pásy živého plotu. Vystartovala jsem na něj a co jsem se dověděla? že to má udělat a budou dělat nový chodník a prý přijede bagr a udělá výkop. Tudíž jsem naběhla do sklepa pro rýč a vše, co bylo blízko živého plotu, jsem vyryla a zasadila jinam a čekám, co bude dál. Takové práce je nejlepší dělat, když hnízdí ptáci a když je rostlinstvo v rozpuku, že? Sousedka nad námi mi darovala hyacint krásně růžový, zasadila jsem ho do záhonu, ten krásně vykvetl a dnes v noci ho někdo ukradl, snažil se utrhnout i jeden ze dvou modrých, ale jen požmoulal stopku a tak tam oba modré zůstaly, škoda, bylo to moc hezké.

Milé KOČKY, 

jsem z toho pěkně rozhozená. Ale zase došlo na slova manžela, ať to poleju travexem a vykašlu se na kytky, že to nemá smysl. A co jako budu dělat s množstvím semínek, naloupežených na podzim po různu a dárky od Jany z jejich zahrady? Tak uvidím, jak to bude dál a pak to zhodnotím, na kapitulaci času dost.

Jo, něco hezkého vám tu povím:  říkala mi neteř, že bude zítra dopoledne v obchůdku, moc ji prodávání baví a tak málo byla kvůli covidu ve svém krámku téměř na náměstí v Litoměřicích, prodává oblečení na děti od nuly do osmi let a má tam spousty nového zboží a na původní má velké slevy, tak kdo jste poblíž, neváhejte, na všechny se paní majitelka těší.Hlavně má velký výběr šatiček na holčičky, škoda, že už mám vnučky velké. Je to české zboží!!!

Všem vám, kdo půjdete večer pálit čarodějnice a péct buřty, ať se vám počasí podaří a dobře se vám létá. Nezapomeňte se nechat políbit pod rozkvetlým stromem.



11 komentářů:

  1. Jiřinko, to bych taky vypěnila. Udržovat záhonek dá spoustu práce a když kvete, je to radost. Já léta opatruji záhon pod našimi okny. Teď jsem nakoupila macešky, ale má hodně pršet, tak je zasadim až po neděli. Růžové hyacinty jsem si tři koupila a teprve rozkvétají. Modrý jsem měla také, ale asi zůstal na zahradě. Nevadí. Přeji ti krásný zbytek dne.

    OdpovědětVymazat
  2. Nedivím se, že Ti necitlivy zásah hnul žlučí. Vím, co dá udržovat záhonek práce. 🤨

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko,to by mě také dopálilo. Jeden se snaží a druhý ničí. Měj i přesto pohodové dny. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřinko, tak to je mi líto. Znám tvoji malou zahrádku osobně a je to škoda. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  5. Jiřinko, a stačilo by tak málo. Dát na dveře domu cedulku, co se bude dít a vyhradit kousek místa, kde by rostliny přežily ty zemní práce... jenže to by musel někdo chtít...
    Chápu tvůj vztek a bezmoc.
    I tak ti přeji příjemný prvomájový den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Jiřinko,já Ti rozumím.Bydlím v paneláku,na sídlišti.O cokoliv se tady pokoušíme,zbytečné.Sousedka se pokoušela před pár lety taky o záhonek,buď to někdo otrhal,nebo se něco dělalo kolem domu.Předloni nám dělali nové výtahy,nepořádek kolem domu,už to vzdala,nemáme tu nic a nikomu to nevadí.Je to škoda,ale co se dá dělat.Hezký den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  7. Když tohle čtu, otevírá se mi neviditelná kudla v kapse. Strašné, jak dokáží být lidé bezohlední a zlí 😡.

    OdpovědětVymazat
  8. Kdysi jsem se takhle snažila starat ještě s jedním sousedem o takové ty zelené fleky mezi jednotlivými vchody do paneláků. Co potřebovali naši ze zahrady odstranit, vzali jsme a zasadili před nebo za dům. Byl to ten samý problém co u vás. Jíl, navážka, no hnus. On měl velký vozík tak navozil písek a zeminu, to jsme tam pracně zaryly aby se aspoň trochu půda vylepšila. Oseli jsme to letničkami, nasázeli nějaké keříky, dokonce jsme dovezli dvou a půl metrový tis, který našim na zahradě už překážel, na vánoce na něj natahali světýlka. byla to taková maličká oázička na celém sídlišti. Jenže sousedi neuměli házet vajgly do popelníku na balkóně, ale házeli to dolů, děti tam pro zábavu z balkónů házeli papírky od bonbónů a sušenek, my to pracně uklízeli a tak to šlo pořád dokola. Pak jsem se odstěhovala na ves, on se rozvedl a taky jel jinam a když jsem se byla po letech podívat na sídlišti, byl tam zase ten neutěšený spálený trávník jak když jsme se tam nastěhovali. Už strašně dlouho jsem tam nebyla, asi si tam až budu na chatě zajedu, ale myslím, že to o moc lepší nebude.

    OdpovědětVymazat
  9. Moje milé KOČKY, dnes udělám výjimku a komentáře vezmu všechny najednou:vidím, že máte podobné, až stejné zkušenosti, a přinejmenším pochopení pro mé stesky ohledně pozemku před domem, já vím, že to patří městu a ne mně, ale proč nemít hezké prostředí k bydlení? Taky jsem vozila od rodičů ze zahrady kytky, odkopky, sbírala na poli po sklizni cibulky tulipánů a pod., abych pozemek plný odpadu a kousků cihel a kopřiv zvelebila, když jsme se sem nastěhovali v r.1983...nyní žebrám od Jany a nebo na podzim obejdu město a semínka beru z odkvetlých rostlin různě, kde se dá.Lidi nezalejou a nepomůžou, ale trhat nebo nechat pejska udělat bobek na záhon, to jo, o vajglech a nepořádku ani nemluvím.Už to neřeším, Loni mi konečně hodně kvetly kosatce a letos jsem se na ně zase těšila, možná je budu muset taky přestěhovat. Pravda je, že ten chodník a ulice opravu potřebují, ale zničit živý plot - to mě dostalo.Vrabčáci budou koukat, kam jim zmizlo bydlení.Dokonce vedle nás uřezali vysoký a široký keř šeříku, který už měl na květ. Ten mi bude chybět, snad pak ještě obroste, jestli ho bagrem nevykopou.
    To, co píše Vendy, znám důvěrně.Mahon, který mi dala kdysi máma, tak krásně kvetl a byl úžasný, vykopli bagrem a bylo po něm.Jeden rok jsem se naštvala a kytky vyryla a odvezla jsem je do Vinoře ke kamarádce, ale pak jsem začala znova a už to vypadalo dobře až do včerejška...snad bude jednou líp, dám vědět. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Jiřinko, tohle je opravdu k vzteku. My máme za plotem zelený pás před Karlovarskou. Celé roky jsem se o něj starala. Vysadila jsem nad škarpu růže, pravidelně sekala trávu. A pak se začala kopat kanalizace a bylo vymalováno. Z úřadu mi poslali pytlík travní směsi a čekali, že se o to zase budu starat. V jílu opravdu špatně roste tráva. S mužem jsme to alepoň srovnali, aby to trochu vypadalo. A potom přišel Sadovnický servis ze Střešovic, odborníci na slovo vzatí. Posekali vše, včetně růží, které přežily i ten výkop. V ten moment jsem se rozhodla, že si toho přestanu všímat. Dnes jsou tam jen šípky a psí 💩.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, těch ignorantů je nějak podezřele hodně.Jiřina z N.

      Vymazat