sobota 22. května 2021

Fata Morgana

 Jelikož bude mít moje dcera svátek, udělám jeden příspěvek na svém blogu jako květinovou oslavu této - po mne nesmírně cenné osůbky. A snad to přijde vhod všem, kdož sem nahlédnou - všem Vladimírům a Vladimírám přeji vše nejlepší a hodně zdraví.

Byly jsme svého času s Janou v Botanické zahradě v Praze, v té na kopečku v Troji a pak, po vystání fronty, jsme se ponořily do krás Faty Morgany:

( protože jedna Botanická zahrada mě uvítala kdysi na Slupi a jedna pidi zahrada je u Faustova domu...a o jedné vím na jiném konci Prahy, ale tam jsem dosud nebyla )

































Máte to, milé KOČKY, jako vzorek fotek z mnoha, bez názvů, ale včela taky lítá na květy a neví, jak se jmenují, jaké názvy jim lidé dali!

...místy bylo teplo a vlhko a tak jsou obrázky zamlžené...







Jiřiny tam vystaveny neměli,  ale nic jsem si z toho nedělala... byla to výstava orchidejí...

( to bych asi musela na podzim do České Skalice, viď, Hani? )

21 komentářů:

  1. Jiřinko,to je nádhera.Tam bych se ráda podívala,ale velké vlhko mi nedělá dobře a manželovi zase teplo.Jsme to dvojka.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, v tom skleníku byly oddíly, kde bylo chladno a vlhko, nebo naopak teplo a vlhko, a mlžil se mi objektiv.Ale ty bys měla na té výstavě možnost se vyřádit. pac a husu Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, krásná přehlídka orchidejí. V botanické zahradě jsem už nebyla hodně dlouho. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já jsem nejčastěji jezdila do té v Liberci, to bylo nejprve ZOO a hned za ní BOO.My tak říkáme botanické zahradě.A pak na oběd do hospůdky U Jezírka.Tam mívali kvasnicové pivo. mávám: Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Je to veliká nádhera, Jiřinko!
    Děkuji a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tam člověk jen zírá na tvary a barvy, zdravím Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jo,jo - do České Skalice bys na výstavu jiřin musela.
    Každá výstava květin má to svoje do sebe. To se to pak fotí. Krásné fotky !
    Pěknou klidnou sobotu, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dvakrát jsme trávili dovolenou na Rozkoši a jednou z toho jsme měli sebou kola, tak jsme to tam pojezdili, ale na Jiřinkovou slavnost jsme tam ještě nebyli ( a několik návštěv jindy bylo do Babiččina oudolí a na zámek k paní kněžně).Máme větrno a pod mrakem. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Nádherné orchideje, Tvoje rozkvetlé fotky mi udělaly radost. Venku počasí nic moc.
    V liberecké botanické zahradě jsem kdysi byla a pamatuji si hlavně nádherné rododendrony v zahradách okolních vil. S dětmi jsem byla i v ZOO a na Ještědu a na oběd jsme šli také do restaurace U jezírka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, to máš pravdu, u těch honosných vil na severu byly v zahradách rododendrony často. Zrovna teď, když jsme jeli do Rbk na hřbitov, jsem sledovala, jak v zahradách Kamenického Šenova i jinde kvetly tyhle keře a byly obrovské a mnohdy vypadají lépe, než zanedbané a neopečovávané vily.Nevadí jim déšť, ani chladno.
      Hezké odpoledne Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Ty orchideje jsou překrásné! Doma nemám jinou květinu v květináči, než orchidej :D a moje okna teď mají kvítkové žně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, však jsi taky pěkné, vybarvené kvítko. Jestli mohu popřát k svátku na pondělí, tak vše nej přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. No jo, kvítko to já jsem 😀.
      Děkuji ta milé přání! ♥️

      Vymazat
  7. Před několika lety jsme také byli s manželem v botanické zahradě na výstavě orchidejí a byla to opravdu nádhera. Díky za fotečky, oko se potěšilo 😉

    OdpovědětVymazat
  8. Jiřinko, nádherné fotky jsi pořídila na výstavě orchidejí ve Fata Morganě. Ani nevím zda se letos tato výstava konala. Touhle dobou bývala v prostorách skleníku výstava motýlů.
    Tvé dceři k zítřejšímu svátku přeji vše nej, nej, nej a hlavně zdraví. 🌹🌹🌹
    Měj hezké a pohodové dny.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, kéž by ty výstavy už zase byly, viď? Za přání moc děkuji, vyřídím.V této době má plné ruce práce.Klidný večer přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. To jsou fešandy👍🏻 ,ale kam se hrabou na slavnosti Jiřinek😊😊😊

      Vymazat
    3. Hezký večer a vítám tě tu. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Páni, tolik různých druhů orchidejí a jedna krásnější než druhá. Také přeji Tvé dceři všechno nejlepší a Tobě krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuji ti, dcera měla být Filípek a asi 2 vteřiny jsem po jejím narození byla překvapená, najednou světlemodré oblečení, které jsem si do porodnice ve Vdf vzala pro novorozence, bylo rázem divné. hihi.
      Ale jsem šťastná, že ji mám, bylo to to nejlepší, co mě v životě potkalo a její dvě děti také.
      Všem blogovým KOČKÁM přeji hodné a zdravé děti i vnoučátka.
      Jiřina z N.

      Vymazat