neděle 23. května 2021

Kašny, fontány a vodotrysky

 Občas přemýšlím, čím vás potěšit, milé KOČKY, napadlo mě, že už tady dlouho nebyla žádná voda, nikoli ta zlá, povodňová, ale příjemná a mnohdy tak vyhledávaná, když si člověk někam vyrazí na výlet nebo na zájezd, je teplo, nebo přímo vedro a jak potom uvítá takovou kašnu s tryskající vodičkou, nabízející osvěžení v případě pitné vody nebo alespoň ochlazení. 

Tak si pojďme některé ty, převážně krásné, stavbičky ukázat:

na zámku Častolovice:



na náměstí v Třebechovicích pod Orebem:


v Třeboni:


v lázeňském parku v Poděbradech:




v zámeckém parku v Jemništi:


ve Vlašimi:


v zámeckém parku v Bělohradu:


v zámeckém parku v Libochovicích:


v Praze: (dovolím si tvrdit, že na hlavní město máme v Praze fontán nějak málo )


v Klášterci n.O.:




na zámku v Březnici:



Františkovy Lázně:





ve Znojmě:


Milotice:



Luhačovice:


Uherský Ostroh:

Kroměříž:




jestli se nepletu, vloudil se mi mezi kroměřížské tento snímek z Lipníku nad Bečvou! :



Mariánské Lázně:



Podobných fotek mám hodně, ale také musíte normálně fungovat a nesedět přilepené na nějakém blogu, že? mé milé KOČKY?

20 komentářů:

  1. Krásné, překrásné fontány, Jiřinko! Mám tohle vlídné šumění moc ráda, je to relax, jen se zastavit, dívat se a poslouchat.
    Měj pohodovou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem potěšena, že ti tohle téma přišlo vhod, milá Helenko. I když jsme ho mohla nechat na horké, třeba srpnové dny?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko krásný výběr fontán. Take he mam rada. Zrovna v pátek jsme u jedné seděli v zámecké zahradě v Děčíně při kávičce. Já vydržím pozorovat tu velkou v Poděbradech , jak mění proudy vody a také je kašna i když malá, v Krásné Lípě též s programem na proudění vody. Ta je také moc krásná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, dala jsem do článku výběr z fotek a protože jich je mnoho, nedala jsem šanci všem.
      Třeba na ně přijde řada jindy?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,vybrala jsi nádherné fontány.Příjemně jsi nás osvěžila.U nás se zase schyluje k dešti a o ten už opravdu nestojím.
    Do Poděbrad se chystáme,ale až jeden den nepřiveze syn psa.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, takže to hlídáte pejsíka jako jsem já jezdila hlídat vnučky, hihi.Ale člověk to pro svého potomka rád udělá. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, miluju vodu ve všech podobách a v jakémkoliv "obalu". Díky za tuhle krásnou reportáž. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem na tebe, Marti, myslela a chtěla jsem tam přihodit i tu vodní hrátku v Hodoníně, ale pak jsem si to rozmyslela, už na blogu je.Nedělní klid přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, máš krásnou sbírku kašen a vodotrysků. Jen ty jihlavské postrádám. ;-)
    Měj pěkný den. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, mám toho v archivu moc, naštěstí. A taky ty cizokrajné.Nejvíc mě asi oslovily ty ve Š. - kde jsou osázené květinami a spojení vody a květin je kouzelné.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Člověk žasne, co je všelijakých krásných kašen !
    Ty máš doslova sbírku.
    Hezkou neděli,Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji ti. Přeji ti krásné počasí na kolojízdu, nyní je příroda taková svěží a nezmuchlaná. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Nádherná podívaná. Jiřinko, líbí se mi, jak máš laděné příspěvky dle tématu. Také fotím vše možné, ale nevím, jestli bych tyto příspěvky poskládala na dané téma. Kochám se.
    Přeji krásnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, však já si dobře pamatuji některé tvé fotečky z různých zámeckých parků.Sama si na některé znova brousím zuby, tak ať se ti ve všech směrech daří a při službojízdě vše dobře dopadne a návraty domů jsou bez ztráty kytičky. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. To je vskutku unikátní sbírka! Z fotek jsem navštívila jen jedinou, tu v Mariánských Lázních.
    Kašny a fontány nadchnou snad každého, děti obzvlášť, Matýsek je po nich jako divej 😀.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to má asi po mně! Pa Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko parádní fotky vodotrysků, fontán a kašen. 👍👍👍 Některé znám, jiné jsou pro mně premiérou.
      Souhlasím s tebou, že v Praze toho opravdu moc není. V zahradách pod Hradem, u Belvederu, v některých parcích, ve "Fučíkárně" a sem tam na nějakém náměstí. Nikdy jsem se nad tím nezamýšlela, až díky tvé sbírce jsem si to pro sebe zrekapitulovala.
      Měj hezké a pohodové dny. 🍀💓

      Vymazat
    3. Alenko, když člověk porovná jiná města, ať u nás nebo ,,venku,, tak Praha jich má podle mne málo a jak by byla hezčí s tou vodou, že? I když je pěkná i tak, ale já tvrdím, že by si zasloužila více květinové výzdoby a více uklízet! Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, jsi pohotová, pořád prší a hned je tématický příspěvek o vodě...Taky mám moc ráda fontány, pohled do vody je tak uklidňující. Zdraví Tě Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni a ještě hodně těch fotek s fontánami mám v archivu, jen se sem toho tolik nevejde.
      A to nemluvím o těch v cizině. Tam si na ně potrpí.
      Ahojky a hezký den. Jiřina z N.

      Vymazat