pondělí 31. května 2021

Málem bych zapomněla:

Když se tak nad sebou zamyslím, hrnu sem, na svůj blog, výlety  a zájezdy v rychlém sledu, jak je namátkou vyberu z archivu a prokládám to aktualitami, a ejhle, na jedno město, které mám dost ráda a často se v něm nacházím, jsem vlastně zapomněla...musím to napravit! 

O jaké město že se jedná?,

milé KOČKY, 

je to Liberec, s jeho Ještědem, zde bydlela moje teta a strýc, tři bratranci a ráda jsem k nim spolu s mojí sestrou jezdila na prázdniny. Do Jizerských hor jsem pak, jako dospělá, často vyrážela s přáteli a později i s rodinou...oběhali jsme svého času kopce a hory okolo. Všechny rozhledny a vyhlídky, co jich tu mají. Pro ty, kdo nikdy nebyli na LVT, pro ty, kdo nikdy nenavštívili ani zdejší ZOO, ( nejstarší v ČR? ), ani Botanickou zahradu v Lbc sem dám trochu těch obrázků:





























17 komentářů:

  1. To je dobře,že si sem dala Liberec.Naše krajské město a od nás hodně navštěvované.Ovšem velká města fotit neumím a už dlouho jsem v Liberci nefotila i když je tu hodně zajímavostí.
    Moc krásné fotografie.
    Měj hezký týden Jiřinko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, on Liberec byl první velké město, které jsem jako dítě viděla a tak nějak jsem se tam vždy cítila dobře, ty lesy okolo a přehrada a lanovka na Ještěd,bylo to pro nás, děti, atraktivní. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. V Liberci jsem už docela dlouho nebyla. Ale jezdívali jsme tam skoro pravidelně na Liberecké výstavní trhy,takže byla jsem v ZOO i v botanické zahradě (tenkrát :-) ). Pamatuji se, že bývalo docela problematické městem projíždět, protože každý rok to tam bylo nějak jinak značené.
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já mám na Liberec a Liberecko jen samé lepší vzpomínky.Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Liberec trochu známe. Jezdíme tam každý rok a bydlí i jeden syn a druhý sice bydlí v Chrastavě, ale bere to jako předměstí Liberce.. ZOO i botanickou známe a mně se líbí kromě Ještědu i vyhlídka Na Výšině. Hezké fotografie Měj krásný a pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, mně se líbilo, že teta říkala tramvaji Elinka.Strejda chodil pomáhat do ZOO a Botanické a dostával tam třeba sazeničky, které jiní neměli, tak měl např. doma pomerančovníky a citroníky.U nich byly prima prázdniny. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, v Liberci jsem byla 3 x, a to jak jsem byla na dovolené v Krkonoších. Obdivovala jsem starou vilovou zástavbu a radnici. Pro mne ohromná krása. A ZOO s botanickou zahradou, úplně jiná, než jsem kdysi viděla. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, tam si každý najde to svoje. Mladí tam byli s dětmi v tom IQlandu nebo co to tam je.Vily jsou tam opravdu zajímavé, a ty jejich zahrady, teď tam jistě kvetou veliké rododendrony! Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Zase moje srdeční záležitost😊!

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky z Liberce. Poprvé jsem tu byla s mamkou na LVT. Pak s našimi kluky, Modeta pořádala ke dni dětí zájezd do Liberce, byli jsme se podívat v ZOO a také jsme se svezli lanovkou na Ještěd. A potřetí s kolegy z Modety. To jsme navštívili i diskotéku, ale i botanickou zahradu a byli jsme na exkurzi v Textilaně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, vida, Růženko, tak lidičky Liberec znají a co já se najezdila z Rumburka vlakem přes Žitavu do Liberce a dál tramvají do Jablonce!Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, krásné fotky. 👍👍👍 Absolvovala jsem vše, včetně LVT, ZOO a úžasné botanické zahrady, která je proti dřívějším rokům zmodernizovaná a je v ní úžasné akvárium. Liberec byl našim častým cílem, ještě když jsem žila v Rumburku, ale stále se tam ráda vracím.
    Měj prima dny. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, právě, že jsme tam jezdily s kamarádkou hodně z Rumburka, buď stopem!!! nebo vlakem přes Vdf a Žitavu.Nebo do Hejnic a tam okolo, obešly jsme všechny rozhledny...Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Liberec mám ráda. Líbí se mi radnice, která je tolik podobná té vídeňské a prvorepublikové vily. A procházku po ZOO nikdy neodmítnu.
    Jiřinko, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mně se moc líbilo, když udělali kdysi v botanické ten skleněný tunel a ryby se nám předváděly nad hlavou...Jiřina z N.

      Vymazat
  9. V Jizerských horách jsme byli loni na dovolené.V ZOO jsme nebyli,ale v Liberci a na Ještědu,v Jablonci na přehradě,taky další místa jsme navštívili.Moc se mi tam líbilo.Marťa.

    OdpovědětVymazat