úterý 25. května 2021

Moje milované

 Moje milované Slavonice...a jejich blízké i vzdálené okolí, na kole, pěšky, autem i vlakem, jak ráda jsem je poznávala, jak ráda jsem si je užívala, Maříž, Staré Město pod Landštejnem, hrad Landštejn, Jemnici, Telč, Dačice, Kostelní Vydří, vesnice nedaleké i vesničky v rakouském příhraničí, Nová Bystřice, Klášter, nechala jsem tam kousek duše a kousek srdce. ( stejně, jako kdysi v Novohradských Horách ).Dokonce jsem po padesátce, když mě známý přemluvil ke koupi běžek, velmi neobratně, za Slavonicemi, zkoušela běžkovat na téměř rovné louce! 

Co bych tady dlouze vykládala, to za mne fotky řeknou raz dva:














Klášter:













městečko za čárou:







kolem Slavonic:




26 komentářů:

  1. Jiřinko, Slavonice a okolí neznám, ale líbí se mě moc - ty nádherné domy...Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, ta krajina tam je po celý rok moc pěkná a nej je ze hřbetu mého Šemíka, což je horské kolo. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Teď jsi mě dostala do těžké nostalgie, než přišel covid, jezdila jsem 2x do roka do místa u Nové Říše. Protcestovaly jsme s kamarádkou spousty míst a Slavonice se mi líbí víc ne Telč-jsou takové komornější😊.
    Moc mi, už 2 rok ty pobyty chybí😩

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nová Říše, tam mi upadla brada, když jsem viděla baziliku.
      Přeji krásné výletování. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Slavonice a okolí je krásné. Fotky úžasné, a tak vám děkuji za vzpomínky, které se mi teď zase vybavily. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, to jsou místa kouzelná a stojí za to se tam vracet.Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, dnes se mi s Tebou moc hezky cestovalo. Slavonice znám, je to krásné městečko. Naposledy jsme tam byli v roce 2018 na výstavě panenek a kočárků. Maříž jsme sice nenavštívili, ale mařížskou keramiku znám. Také mám místa, kde jsem nechala kousek srdíčka, jsou to Netolice a Podeřiště, odkud pocházela moje mamka a babička, a také Jeseníky. Tam bych se alespoň ještě jednou ráda podívala. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, já mám poslední dobou dilema, zda navštívit nová místa nebo se vracet po letech na ta osvědčená, hihi.Asi to budu střídat...Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Tak zase parádní fotky z míst, kde jsem nebyla.
    Měj hezké úterní odpoledne !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc ráda jsem ti to přiblížila, jsi fajn spolucestovatelka. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásné toulání a obrázky, až se mi zastesklo po hezčím počasí a nějakém tom vejletování! 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, jen co přestane pršet a padat kroupy, jistě něco s mužem a syny podniknete.
      Vy jste dobrá parta.Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,krásné fotky míst,která neznám.Ráda jsem se podívala.Přeju krásný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezké fotografie. Slavonice se mi také líbí. Město dost utrpělo tím, že je na samých hranicích a dlouho tam bylo hodně vojáků - pohraničníků. Teprve v posledních letech se tam dost domů opravuje a opravilo,. což je moc dobře. Z věže jsou krásné výhledy, ale je to také takový konec světa, jako jsme my tady...Měj krásné den. U nás bouří...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, když jsme tam jezdili zkraje, dokonce jsme vymýšleli, že na bývalé celnici uděláme středisko pro cyklisty, hihi.
      To mi nohy ještě dost dobře sloužily. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Je tam moc krásně, Jiřinko. Nedívám se, že to jsou tvá milovaná místa.
    Měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, když jsem objevila Slavonicko a Novohradské Hory, byla jsem naprosto unešená.Bylo mi asi 52 let, měla jsem nové zaměstnání a plno energie a velkou chuť cestovat.Tak jsme si koupila nové horské kolo a první běžky a nový fotoaparát, co chvíli tam jezdila. Byl to prima prožitý čas.
      Hezké dny přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,tady to asi vůbec neznám a nebo si nepamatuji,že jsme tu někdy cestovali.Všechna místa jsou krásná a zajímavá,bohužel hodně z ruky.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, co dodat. Proč bys z Českého Ráje měla jezdit někam daleko? Ale i tak, u nás je téměř všude krásně, věř mi.Měj se hezky. Včera jsem se vrátila a chodník před domy v naší ulici už je jen oraniště. Bude ještě veselo. Jiřina z n.

      Vymazat
  11. Jiřinko, krásné fotky. 👍👍👍 Slavonice jsou opravdu klenot.
    Byli jsme tam v červnu 2019 a jediné, co mně opravdu mrzelo, že jsme se nedostali na věž. Byli jsme jen dva zájemci a asi by se to průvodci nevyplatilo. Zkusili jsme oslovit pár kolemjdoucích, zda by nechtěli jít na věž. Ve výsledku jsme vypadali jako dva cvoci, kterým poněkud hráblo. Snad se to někdy ještě povede.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, to je, Alenko, smůla, výhledy z věže jsou parádní, i když výstup - je taky pořádný.Třeba se ti poštěstí jindy. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, do Slavonic už také jezdím, ale s foťákem jsem se tam zatím neprošla. Snad mi někdy zbyde chvilka času, je tam opravdu krásně. Koukám na ty výhledy z věže, ... nádhera.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, tak to ti ze srdce přeji, já mám na Slavonice a okolí ty nejlepší vzpomínky. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Z mařížského hrnečku právě popíjím čaj :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, to by mne zajímalo, jaký obrázek tam máš? Já jsme koupila jeden nízký s kočičkou pro vnučku na mlíčko, jeden vysoký s býkem na štětce pro vnučku a jednu misku se zajícem na Velikonoce.
      Ať ti dlouho vydrží dělat radost. Jiřina z N.

      Vymazat