čtvrtek 6. května 2021

Pěšky kolem Valečova

Měsíc květen ve mně vyvolává spolu s červnem nejvíce vzpomínek na výlety, kterých jsme se ,,dopustili,,  a pak asi září. Protože o prázdninách, to každý někam lozí s vnoučaty, případně sám jede s partnerem někam na dovolenou a na výlety s přáteli není tolik času...ale vraťme se k tématu: v květnu jsme s mužem často někam jen tak vyjeli, abychom si užili čerstvého vzduchu. Jednou to třeba bylo do oblasti kousek za Mladou Boleslav, autem to tam máme poměrně blízko a tak jsme si udělali klasiku: hrad Valečov, Mužský, Krásná Vyhlídka a rádi jsme opětovně prošli Drábské světničky, abychom pak našli auto a dopravili se zpátky domů, bohatší o pěkné dojmy.

Milé KOČKY,

netvrdím, že to byl do tohoto kraje první ani poslední výlet, byli jsme tam několikrát, taky párkrát vlakem ze stanice Březina, ale vybrala jsem vám takový ten jarnější:

1. Krásný výlet, tohle jsou místa, kam se rádi vracíme a máme to tam rádi.
    Jiřinko, měj příjemný den, Helena

1. Helenko, my taky, manžel, když jsme nevěděli, kam honem, tak jel k Valečovu. Jiřina z N.

2. Jiřinko, krásné fotky z míst, která mám ráda a která důvěrně znám. Navštěvovala jsem je každoročně při našem pobytu v Českém ráji.
    Měj hezký a pohodový den 🍀

1. Alenko, já jsem ten název Mužský používala pro trochu lascívní vtípek - že jsem byla na Mužském a kolegyně koukaly, než jsem řekla to pravé: v pondělí ráno v práci - že v sobotu byl výlet na Mužský.
      Hezký den přeji Jiřina z N.

3. Odpovědi
    1. Janinko, ono je to od oka na půl cesty od nás k tobě, tam by se ti tví kluci vyřádili. Jiřina z N.

4. Odpovědi
    1. Škoda, že nebylo lépe vidět na Bezděz a Ještěd. Zdravím Jiřina z N.

5. Jiřinko, moc hezký výlet, hned bych jela také. Dnes mám dovču a budeme upravovat terén kolem chodníčků na vedlejším pozemku. Ty už třetí týden nejsou stále hotové, takže jsem naštvaná. No, práce máme víc než dost, ale věřím, že se na výlety také dostaneme.
    Takže zatím děkuji za krásnou procházku s Tebou. D.

1. Dášenko, přeji hezkou dovolenou, i když asi pracovní, ale budete to mít ještě krásnější... právě jsem se vrátila z venku, kde jsem přesazovala několik trsů kosatců a vysela nějaká semínka květin, protože u chodníku a živého plotu bude město něco dělat a asi i výkop, tak se o kytky bojím. Pak, až bude jejich dílo hotdové a já, jestli ještě budu zdravého rozumu, tak udělám nějakou finální úpravu ...Ty moje dva červené tulipány ještě nikdo neukradl! jupí.Před časem mi jedna paní z Moravy poslala motýlí keříčky a ty jsem si jako vzácnost přesadila do truhlíku a dala zatím s jedním z lesa doneseným náprstníkem na balkon.
      Jiřina z N.

6. Jiřinko, také jsme Drábské Světničky navštívili a šli z Březiny přes Olšinu nahoru Studeným prchod jsme kvůli manželově fobii s uzavřených prostor museli obejít, ale
    Drábské Světničky jsem si prolezla, ale manžel čekal dole. Pak jsme pokračovali Příhrazskými skalami přes Klamornu a Valečovské skalní byty až ke hradu Valečov a řes Zásadku a Přestavlky do Mnichova Hradiště zase na vlak. Tehdy jsem na lavičce na nádraží v M. Hradišti zapomněla značkové brýle, což mě dost mrzelo. No stává se...

1. Járo, tak to máš podobně, my jsme tam jezdívali docela často, vždy se to šlo jinak, třeba z Příhraz přes Mužský k Valečovu a na nádraží v Mn.Hradišti a pod. Do Příhraz nás dovezl na etapy jeden člověk autem, ale jindy jsme jeli autem jen sami a jindy jsme tam jely autem s druhou babičkou a vnučkami a pod. Je tam krásně vždy, mohu potvrdit. Jiřina z N.

7. Jiřinko, nádherné fotky. Také jsme vyráželi na výlety s manželem vždy na jaře a pak na podzim, kdy už nás zahrada tolik nepotřebovala.A v těchto obdobích není ještě na výlety takové horko. Moc se mi tvoje fotky líbí, procházím je po několikáté. Přeji hezké dny.

1. Marie, díky, jestli se nic nepřihodí, bude sobota výletová, už se těším.Aby tu taky bylo něco čerstvého, že? Jiřina z N.

8. Tady to je hodně známé a jsme tam často,však dcera bydlí pod Drábskými světničkami na Olšina.
    Krásná oblast,ale v sezoně se tam nedá jít.Mraky lidí.
    Hezký večer Jiřinko

1. Jitu, my jsme nikdy v nějakém průvodu nešli, tak si nestěžuji. Líbí se mi ty výhledy i okolí. Jiřina z N.

9. Krásný jarní výlet. Poznala jsem další místa, která neznám, děkuji.

10. No,jo Český ráj,Drábské světničky,Valečov,nádhera!Několikrát jsme byli,když jsme jezdívali na dovolenou k Jičínu,do Prachovských skal,Sobotky.Máme to tam prochozené celkem dost,je to opravdu "ráj".S radostí jsem si prohlédla tvoje fotky,moc se mi líbí.Měj krásný den.Marťa.

1. Marťo, moc mě těší, když ostatním svými vzpomínkovými výlety někomu připomenu jeho vlastní dovolenou.Ať se daří. Jiřina z N.