úterý 4. května 2021

Setkání

 Setkání jsou různá, před covidem existovala akce setkání Kostelců a já o ní dlouho neměla potuchy, až jednou - zeptali se nás brácha manžela s jeho ženou Marcelkou, zda bychom s nimi na jedno takové setkání nechtěli jet. A tam jsem se dozvěděla, že jednou za rok nějaký ten Kostelec pořádá pro lidi z ostatních Kostelců setkání, někde to na starém blogu mám, ale jelikož už tam nejsou fotky, pokusím se oživit tuto báječnou chvíli tady a teď. Jelo se brzy ráno autobusem do města Kostelec nad Orlicí a byl tam bohatý program, ten rok byl pořadatelem právě tento Kostelec, v jiném Kostelci ovšem bydlí naši příbuzní. Mne nejvíc oslovilo, když šly Kostelce,  resp. jejich zástupci v průvodu a některé osoby byly v krojích. Projev měl pan starosta Kostelce n.O. - pan Kinský. Stihli jsme se podívat i do zahrad blízkého zámku v Častolovicích a večer už jsme byli doma. Jen si pamatuji, že při odjezdu večer přicházela ke Kostelci bouřka a přitom celý den jsme měli krásně. Babička z Bělidla by řekla: šťastná to žena, kdyby mě viděla.

Milé KOČKY, jste zvědavé?




































Nikdy předtím ani potom jsem tolik růží v Častolovicích neviděla. 


26 komentářů:

  1. To jsou zajímavá setkání Jiřinko To jste si určitě perfektně užili. Ty kroje jsou zajímavé a krásné. Díky za podívanou a přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavé a krásné setkání.Já se vždy vyhýbala fotit moc lidí a přitom jsou fotografie krásné a zase jiné.já se teď asi zařadím mezi největší komentátorky.Pokud mě nepřestane bavit sedět u počítače.Protože skoro nic s levačkou neudělám,ale psát na počítači jde.Horší s nahráváním fotek,ale to mi slíbil pomoc syn.
    Vařit teď bude celý měsíc manžel.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, co žena neudělá pro to, aby se vyhnula vaření! ( snad tě to moc nebolí! ) přeji brzké uzdravení. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, o téhle akci sice vím, ale nikdy jsem na ní nebyla. Vidím, že to je velké...
    Zato u zámku v Častolovicích a Kostelci bývám celkem často, naposledy v pátek - podám zprávu na blogu :o)
    Měj se krásně, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obojí máme rádi a vždy ještě zařadíme Doudleby.Těším se na tvůj blog. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, díky za vzpomínku na 25. ročník setkání Kostelců v r. 2016 v Kostelci nad Orlicí, kde bydlím. Setkávání Kostelců vymysleli v Kostelci nad Labem, odkud je i prezident Kostelců. V ČR je prý dvacetčtyři měst a obcí s názvem Kostelec, každoročně se pořádal sraz. Je to pěkná akce s průvodem, kulturním programem a sportovními soutěžemi. Na tom srazu v r. 2016 jsem byla, takže jsme se třeba potkaly...Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, přesně!!! Brácha manžela se ženou bydlí v Kostelci n.L. a oni nás pozvali.Měly jsme se potkat a dát si kávičku, však jsme na nějaké v rohu náměstí byli. A pak si chlapi dávali venku nějaké párky nebo co.Poblíž podia, kde byl program a projevy.
      Měj se tam krásně. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. I v mém rodném městě Červeném Kostelci se takovéto setkání Kostelců konalo :-).
    Hezké fotky !
    Pěkný den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jo, samí Kostelečáci, vidíš, tak až zase nějaké setkání bude, vmáčknu se.
      Hezký den, Hani. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. To je pěkná tradice! Jak by to asi vypadalo, kdyby se uspořádalo setkání ze všech Lhot v republice 😀.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to netuším, ale některých názvů je opravdu - neúrekom -
      že ty jsi nám poslala vaše počasí bidlem? Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Bydlím též u jednoho Kostelce, nikdy mi to nevyšlo, abych se akce zúčastnila, ale tady z toho našeho, často jedou na setkání na kolech. 🥵

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na kolech tam byli z Kostelce nad Černými Lesy! a měli, tuším, žlutá trika! Jo, bylo to celé moc vzrušující. I když, já vlastně moc velké akce normálně nevyhledávám.
      Do tohoto Kostelce n.Č.L. jezdíme také rádi.Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, doteď jsem neměla tušení, že se koná setkání Kostelců. Kostelec nad Labem je rodištěm mého tatínka a já tam, coby dítě, trávívala část prázdnin u babičky. V Kostelci nad Orlicí jsme byli před lety na svatbě dceři našich přátel, kterou znám od malička. Cestou jsme se stavili v Častolovicích.
    Krásně jsi tuto akci zdokumentovala. 👍👍
    Měj hezký den. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já nevím proč, ale krojované akce a hudba a demižony mi vždy zvednou tlak a náladu.Jiřina z N.

      Vymazat
  9. U Jihlavy je také Kostelec, kde je známá masna. Takové setkání je krásná akce s bohatým programem. Ty jsi ji moc hezky zdokumentovala.
    V Borovné, kde máme chalupu, zase každé dva roky pořádají setkání rodáků.
    Měj hezký den. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, to mi tady v N. chybí, že se tu neděje nic moc, alespoň já o tom nevím, občas byla nějaká výstava v Kulturáku a nebo je tu kino, občas přijedou nějací umělci ( když není covid ) a chybí mi třeba tanečky pro starší a podobně.A takové ty akce jako na Moravě tady nejsou.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jedním slovem, krásné. Ani jsem netušila, že k takovému setkání Kostelců dochází :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já do té doby také ne, ale teď to loni a letos asi zarazil covid. Jako všechno.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko,moc pěkné fotečky,z této akce.Vůbec jsem nevěděla,že se takovéto oslavy města konají,že je u nás tolik Kostelců.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, je to moc pěkná a povedená akce, když to jde pořádat. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jo, jo. To dobře znám. Posledních dvacet let bydlím také v jednom Kostelci a už se u nás setkání ostatních Kostelců také jednou konalo. Se vší parádou, průvodem, kulturním vystoupením a sportovním programem.A na fotečkách vidím zástupce našeho Kostelce v typických krojích.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, to mě moc těší, tipuji nějaký Kostelec na Hané? a čekám, kdy se na mých fotkách někdy někdo pozná. Hezký den ti přeji...Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Skvělá akce, výborný nápad. Takové slavnosti také ráda navštěvuji. Ty kroje, lidová hudba a tradice. Mám ráda i mažoretky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověka tam přepadne taková veselá a bujará nálada, i když překvapivá.
      Jiřina z N.

      Vymazat