úterý 11. května 2021

Šišky

 Takovéhle šišky jsem poprvé viděla někde v cizině a pochopitelně jsem si jich začala všímat i u nás, především v zámeckých parcích. No, není to krásné,

milé KOČKY?

Jsou asi jedny z mála, které nevisí a rostou pěkně vzhůru, navíc mají krásnou barvu:






Nafoceno jednou v parku zámku v Kostelci nad Orlicí.

24 komentářů:

  1. Jiřinko, to je nádhera, takové šišky jsem ještě neviděla. Takže díky za tvoji ukázku. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martičko, moc ráda jsme je tady ukázala všem. Pa Jiřina z N.
      pozdravuj doma P. a S.

      Vymazat
  2. Jiřinko,ahoj. Na jedlích šišky rostou vzhůru. Zdravím Tě z Kostelce. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, taky tě moc zdravím, líbí se mi ta barva na šiškách. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Zdravim Jirinko. Také na smrku rostou šišky nejdříve nahoru a dolů se otáčejí až když v nich dozravají semena. Mám koruny smrků před okny a tak změnu každý rok vidím. Fotky jsou moc pěkné a barvy šišeķ zajímavé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, ty máš na té tvé pozorovatelně jak strom, tak zvířenu z první ruky, to bych se divila, kdyby sis toho nevšimla, Já osobně znám jen zjara detaily na modřínu. A děkuji za komentář, nejen tobě. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Korejská jedle, je tenhle strom. Její šišky jsou navíc dekorativní tím že přecházejí postupně od takové sivé modré do tmavě fialové. Jedlím všeobecně rostou šišky nahoru, a nikdy se ti nestane že v lese najdeš šišku z jedle (tedy pokud nespadne mladá) protože u jedlí šišky neopadávají, ale rozpadnou se na jednotlivé šupiny a na stromech pak už zůstanou jen ty středové "bodce" na kterých ty šupiny drží. Ty později odpadnou také. Takže pokud někde potkáš jehličnan který má šišky nahoru, anebo má na větvích "bodce" můžeš si být jistá že to je jedle. byť to bude vypadat jakkoliv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, díky za vyčerpávající info a za téměř odborný výklad, ve stromovém horoskopu jsem cedr, to bych měla mít taky nějaké specifické vlastnosti?
      Měj se fajn a užívej si. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. To myslíš přímo vlastnosti cedru? Ten vypadá jak modřín, a jako modřín opadává. A šištičky má úplně malé....
      Já jsem borovice.

      Vymazat
    3. to je taky povedený horoskop...Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Krásně jsi to nafotila. V blízkosti naší zahrady roste jedle a tak vím, že šišky rostou nahoru.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, že jsem těmito snímky tolik lidí ponoukla ke komentáři.Hani, zdravím.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jsou to “šiškosvíce” nic více😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za tento komentář získáváš medaili ,,široký úsměv,,.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Krásné fotky, takové šišky jsem ještě neviděla. A díky Vendy za informace. Zase jsme o něco chytřejší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chválím blogy a jejich blogerky - je to super. Růženko, krásný den. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Moc hezké fotky,také jsem tyto šišky ještě neviděla.O to víc,děkuju Vendy,že jsem se něco dozvěděla.Hezký den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné fotky, šišky vypadají jako svíce. Zdravím 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ty kapičky smůly na nich každého odradily, aby to někdo utrhl.Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, jsou moc krásné, nikdy jsem takové neviděla. Zajímalo by mne, jak jsou velké, když dozrají. :o)
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, to abych se tam jela zas někdy podívat, hihi.
      Hezký den ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, to je skutečně velká nádhera!
    Měj pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat