pondělí 21. června 2021

Dub? Český...

 Toto městečko na severu, na dohled od Ještědu, mě svého času příjemně překvapilo, protože jsem tehdy netušila, jakou bohatou historii má. Je to taková Popelka mezi městečky.Každého památky nebaví, ale já po nich pasu a jak je někde nějaká zeď, která vypadá jako zbytek hradeb, jsem v sedmém nebi. Slova jako templáři a nebo šlechtické sídlo, románský kostelík a podobné výrazy mě okamžitě nabudí a nejsem líná jít takové místo obhlídnout a případně nafotit přes kus města. Stejně tak synagoga, židovský hřbitov, měšťanské domy - to vše slibuje, že tu byl život a mohlo by se mi tu líbit. Manžel mi říkává, že bych mohla vyhledávat místa k natáčení hororů. 

Milé KOČKY,

nakonec už mě trochu znáte a tak nebudete překvapené, že sem připnu pár fotek z naší poslední návštěvy tohoto městečka:
















22 komentářů:

  1. Jiřinko, děkuji za nakouknutí do města, kde jsem myslím nikdy nebyla.
    Přeji hezké pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, taky přeji krásný den, dnes je vedro k padnutí. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, zdravím, Pěkné městečko, pro mě neznámé. Ahoj. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko, to je moc pěkné městečko. Díky, že jsem se tam mohla podívat.
    Měj pěkné dny. R.

    OdpovědětVymazat
  4. Dovedla bych si představit ideální zaměstnání pro mě. Vyhledávač lokací pro natáčení filmů. Tedy to by mne nesmírně bavilo! A ještě bych ukojila svou cestovatelskou a poznávací touhu.

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavá destinace! Díky za tvého”koníčka” , mohu tak cestovat i na lehátku 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, rádo se stalo. Pozdravuj lehátko. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Tak jsem díky Tvému dnešnímu příspěvku nakoukla do míst, kde jsem nebyla a pochybuji,že někdy budu.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. V Českém Dubu jsme také nebyli a tak děkuji za nahlédnutí do tohoto městečka. Měj se krásně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tam byste se dostávali hodně těžko, když už nejezdíte autíčkem.Vedle Hodkovice jsme také navštívili, ale nic mě u nich teď nenapadá. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Vidíš, je to jen kousek a já tam byla naposledy před čtvrtstoletím, je asi třeba to změnit! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, od vás je to co by kamenem dohodil a když uděláš mezipřistání v Kokoníně v cukrárně, ani nebudete strádat, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, krásné fotky a milá připomínka Českého Dubu.👍 Mám tam spolužačku, ale už je to pár let, kdy jsem tam nebyla. Měla bych to napravit.
    Měj hezké a pohodové letní dny.🍀

    OdpovědětVymazat
  10. Jiřinko,vůbec město Český Dub neznám.Děkuji,že jsi mně vzala na výlet,zase jsem s Tebou nakoukla někam,kde jsem ještě nebyla.A že těch míst,která neznám je,díky Tobě je všechny poznám a nikam nemusím,hi hi.Měj se moc pěkně.U nás dneska ráno pršelo,ale když jsem šla z práce,bylo zase vedro k zalknutí.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, proto to sem hrnu, a nemusíš přes celou republiku.Přeji příjemnou středu. U nás taky sprchlo a ochladilo se, hurá. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, ráda jsem se s tebou prošla uličkami města, které jsem nikdy nenavštívila. I když stoupání do kopečka, unavená jsem nebyla. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, nevím proč, ale na tebe si vždy vzpomenu, když myslím na štramberské uši.
      Jiřina z N.

      Vymazat