sobota 31. července 2021

Číslo 2

 Hrad Libá, stejně jako hrady Hazlov, Seeberg, Vildštejn a další v okolí Františkových Lázní nejsou příliš známé a nejsou úplně v perfektním stavu, ale stojí za návštěvu:

milé KOČKY, 

ráda bych vás s ním seznámila alespoň částečně:

Zámek Libá stojí na vyvýšenině nad Libským potokem v jihovýchodní části obce Libá, nedaleko Františkových Lázní v západních Čechách. Zámek je chráněn jako kulturní památka. Hrad a obec vznikly okolo poloviny 13. století. Roku 1264 je zmiňován Ruprecht z Nového Liebensteina, čímž je doložena existence hradu.

















6 komentářů:

  1. Opět krásné místo.Nemusím mít zrovna to nej i na takových památkách si najdu to své.A někdy mě to baví i víc.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásné místo. Škoda, že se hodně památek neopravovalo dřív, ale teď se to hodně zlepšuje. Snad i tento zámek se oprav dočká. Je to vždy o penězích a také šikovných řemeslnících, kterých je stále méně.

    OdpovědětVymazat
  3. Mě místa neznámá,díky tobě Jiřinko je poznávám 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Františkovy Lázně s jejich okolím mám moc rád a mám na ně ty nejlepší osobní vzpomínky.

    OdpovědětVymazat
  5. Zase jsem se podívala někam,kde to neznám,kde jsem nebyla.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  6. Velice ráda jsem některým z vás přiblížila vám vzdálená místa, když už jsme si tam udělali cestu. Těší mne vaše návštěva na mém blogu. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat