sobota 31. července 2021

Číslo 8

 Bělá nad Radbuzou - co byste řekly, 

milé KOČKY, 

že mne sem přivedlo? Nerada to říkám, ale když jsme tudy před mnoha lety jeli na Přimdu z pobytu v Domažlicích, nějak jsem zapomněla na zdejší dva staré mosty a teď jsem si řekla, že je na čase se jim podívat na zoubek! Jsou to krasavci, ten jeden ozdobený sochami, druhý skromně slouží pořád ještě dopravě. 

Radbuza, spolu s dalšími třemi říčkami, si pěkně teče k Plzni a tady, utrum, najednou se u Plzně přidají Mže, Úhlava a Úslava - a? - je tu Berounka! No, je to tak!

Barokní kamenný most nechala postavit kněžna Metternichová, majitelka panství, v letech 1703-23 na místě původního dřevěného mostu. Most zdobí šest soch - sv. Antonín, Jan Nepomucký, Václav, Erasmus, archanděl Michael a Immaculata.











Pětiobloukový silniční most přes Bezděkovský potok byl postaven v roce 1820 v klasicistním stylu. Kvůli jeho malé šířce ho dnes doplňuje ještě dřevěná lávka pro pěší.






5 komentářů:

  1. Neznám a kochám se.
    Děkuji za osvětu, Jiřinko! H.

    OdpovědětVymazat
  2. Jiřinko,snad není místo,které neznáš.Všechno jsou to krásná místa

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko,moc krásná místa.Taky se ptám,je nějaké místo,kde jsi nebyla,které neznáš.Já prostě žasnu a kochám se nad tím,kde všude jsi byla,co jsi viděla.Děkuji,že jsem se mohla podívat!Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to víš, že se najdou místa, kam bych ještě ráda zavítala. Ale je pravda, že po ty roky, co mám, jsem pilně výletovala, někde jsem byla jednou a jinde vícekrát.Ale když ono je toho tolik. My už do zámků téměř nechodíme, jen do parků a zahrad. Taky, když je někde hodně schodů, zkrátka nás dohnaly neduhy stáří.
      Zdravím všechny komentující a těším se z vašich návštěv. Jiřina z N.

      Vymazat