úterý 20. července 2021

Zhmotněná krása

 Pokud se podíváte ve Vamberku, do Muzea krajky, jistě si řeknete, 

milé KOČKY, 

že udělat nitě, z nich vyrobit krajku a případně nějaký předmět, jako třeba klobouček, to už někdo musí něco umět, věnovat tomu čas a taky inspirace nesmí chybět. Já se nedojímám jen tak lehko, ale tady jsem byla opravdu nadšená a obdiv se dostavil pomalu u každé vitríny! Však také proto jsem tam vzala kamarádku Marcelu při jednom z výletů, později i své vnučky, když jsme s nimi před několika lety trávili dovolenou v Potštejně. A právě dnes jsem se rozhodla tam vzít i vás:














A buďte si jisté, že pokud se tam samy podíváte, historie krajky v této oblasti vás také zaujme.

14 komentářů:

  1. Úžasná podívaná!
    Jiřinko, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ty šaty se mi líbily všechny, klobouky také a límečky jedna báseň. Jiřina z N.
      Opatruj se.

      Vymazat
  2. Jiřinko, byla jsem v muzeu několikrát, však to mám kousek. Každý rok se ve Vamberku pořádalo mezinárodní setkání krajkářek, je to pěkná akce s výstavami, módními přehlídkami,prodejem.... Byla jsem tam dvakrát, letos pro covid zušeno...Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je, Leni, taky technika, která je pracná a náročná, ale výsledky uchvancuncující, jak říkala kdysi jedna naše sousedka. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Už je to dávno, co jsem tam byla. Ale pokud se nic nezmění, tak zdejší zahradkáři plánují v září výlet a jeho součástí bude i návštěva muzea, takže mám šanci znovu se tam podívat.
    Měj hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak, ať se to podaří, člověk si musí naordinovat občas něco krásného. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Úžasná podívaná. Obdivuji jak šité tak palickovane krajky. Před pár roky jsme v Třešti viděli výstavu palickovanych děl a byla to krása

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, rozumím, já zas bych se ochotně vypravila do Třešti a tam okolo na výlet ještě dnes!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Nádhera Jiřinko. Nevím už přesně kde, ale myslím že v Templu v Ml. Boleslavi jsem podobnou výstavu paličkované krajky, navštívila a také jsem obdivovala šikovnost tvůrců té nádhery. Tak že věřím, že na to ráda vzpomínáš. Já jsem tam nefotila.
    Možná, že se to ani nesmělo, ale takovou nádheru jako tam jsem už dlouho neviděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, krajky jsou zosobněná marnivost, ale to k ženám patří.Hezký večer ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, nádherné a děkuji za zprostředkování takové krásy,máme to do muzea z ruky.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem ti padla do noty, moc tě zdravím Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Naprosto každá žena by si tam čas strávený vychutnala, tuším. Jiřina z N.

      Vymazat