úterý 17. srpna 2021

O Malborku

Něco málo o Malborku :

když jsem v srpnu 2016 jela na zájezd do Polska, byl hrad Malbork pro mne hlavní lákadlo. Tehdy jsem na svůj - nyní zbavený fotek - blog dávala den po dni vše o zájezdu. 

takto vypadal hrad v r.1945



Dnes vypadá po rekonstrukcích lépe, je to impozantní stavba, doporučuji vidět a prohlédnout na vlastní oči. V hradních prostorách jsou i výstava zbraní, výstava jantaru, a - mnohé další věci k vidění.





























20 komentářů:

  1. Jiřinko, to je pořádný hrad. A medvídci s Tebou...Ráda jsem nakoukla. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam, na severu Polska, podobně jako ve Slezsku, je cihlových staveb hodně,
      Lenko, zdravím. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Krásná reportáž, Jiřinko! Manžel mi kouká přes rameno.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, až se tam pojedete podívat, nechte si na prohlídku hradu hodně času a opravdu vše projděte.
      Nevynechejte ani Gdaňsk. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Krásný hrad, je úžasně opravený. Trochu těm medvídkům závidím, že procestovaly tolik zemí a ani je nebolí nožičky.
    Měj hezký den. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, v jednom krámku ve Waršavě jsme viděla panenky v krojích, hádej na koho jsem si tam vzpomněla?
      Hezké dny srpnové přeji Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Krásný hrad,tam by se mi líbilo.Ráda jsem se podívala.My se chystáme zítra na hrad Lukov,taky moc pěkný hrad,který je od nás kousek a ještě jsem tam nebyla.Měj se moc hezky,Jiřinko.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, Marťo, tam jsem byla a to hned po návštěvě Zlínské ZOO, když jsme byli na dovokené na Slovensku a pak jsme se na pár dní přesunuli do Velkých Karlovic.
      Krásné místo. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Tak jsem si prohlédla a všechno u všech tří přspěvků přečetla. Pěkný zájezd - fakt jó.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ale ty noční přejezdy na začátku a na konci nic moc. Nicméně jsem ráda, že jsme to s Janou absolvovaly a snad i další budou ok.Moc tě zdravím Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Spletno oglaševanje, so v veliki meri pozitivno, še posebej po tako težko leto, v letu 2009. Eden od ključnih uresničevanje te obetavne prihodnosti je zagotoviti, da celotno tržniki skupaj (i., akcija), dodaja, do več kot vsota njegovih delov. ,
    Many thanks for posting this, It?s just what I was researching for on bing. I?d a lot relatively hear opinions from an individual, barely than an organization web page, that?s why I like blogs so significantly. Many thanks!
    Well, the article is really the sweetest on this laudable topic. I fit in with your conclusions and will thirstily look forward to your coming updates. Saying thanks will not just be adequate, for the great clarity in your writing. I will directly grab your rss feed to stay privy of any updates. Admirable work and much success in your business endeavors!
    love-binding-spell-caster

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za názor, ale moje neschopnost v cizích jazycích se podepisuje na tom, že nerozumím. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Vzala bych tě tam hned! Apropo, mám už nejméně tři místa v ČR, kam jistě pojedeme spolu. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, to je krásný hrad a hezky jsi ho nafotila. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky také tobě, milá Járo, ještě něco na tohle téma spáchám. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Hrad se mi moc líbí,mám ráda takové cihlové stavby.V Polsku je hodně krásných věcí.
    Jiřinko,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jitko, ano, je to soused se spoustou památek a se zajímavou historií.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Opravdu se povedlo postavit hrad znova. Tam by se mi také líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, je to lákadlo do Polska číslo jedna. Pa a užívej si tepla a sluníčka. Jiřina z N.

      Vymazat