sobota 25. září 2021

Z jiného kouta

 Když jsem si tady začala s výběžky naší republiky, hodí se jeden přidat, zdánlivě nezajímavý a opomíjený a co toho nabízí,

to byste, milé KOČKY, byly překvapené.

U mne to začalo před dávnými roky, kdy mě sem poslali na léčení - do Františkových Lázní. Jenže, byl listopad a ačkoliv jsem se vůbec nenudila, na výletování do okolí to moc nebylo, byly mlhy a sychravo a pěšky jsme nanejvýš došly ( my, baby ) do Chebu nebo na sopku, Komorní Hůrku, kam chodil už i Goethe, ale on jindy, není to můj současník!

Už je zřejmé, že jde o výběžek Ašský?

Objevovat památky a zajímavosti jsem tu začala trochu později s manželem při jedné dovolené a moc se nám tu líbilo, památky sice omšelé a zanedbané a mnohdy před zřícením, ale já mám fantazii a manžel se tím příliš nezabývá, lidí pomálu a tak se nám tu pochopitelně líbilo. Také jsme měli pěkné počasí a to je vždy hlavní.

A co se tu turistům nabízí?

Soos, Motýlárium, 

vesničky s rázovitými domy, třeba: Nový Drahov, Milhostov, Doubrava, Milíkov, Dolní Lažany

hrady:  Vildštejn, Skalná,  Seeberg, Libá, Hazlov, zámek Starý Hrozňatov,

Jste-li tu autem, není pro vás těžké zajet si do vzdálenějších míst? na Kladskou, k zámku Kynžvart

Lázně:  Frantovy, Mariánské, Karlovy Vary,

 poutní cesta a Maria Loreto v Hrozňatově, Chlum sv.Maří - barokní pecka

město Cheb a přehrada Skalka u něj, případně cestou tam nebo zpět městečko Loket, 


také město Kynšperk n.O. a blízký hotel v opraveném zámku Kamenný Dvůr jsou návštěvy hodné,

milovníkům rozhleden: u Aše nebo Krásno...ta je hodně zajímavá!



O tomto koutě jsem sice již několikrát psala, ale kdo by to hledal? A komu je to málo, není problém zajet kousek za hranice a podívat se do Německa, kde je spousta krásných městeček a lázní.

 Milé KOČKY, zkusíme i pár fotek?

Andělská Hora:


Vildštejn:


Chlum sv.Máří:


Soos: taková komorní sopečná činnost...



Skalná:


Seeberg:










Františkovy Lázně:






Cheb:





16 komentářů:

  1. Jako vždy krásné pokoukáníčko !
    Pěknou sobotu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je tu toho hodně k vidění na poměrně malém prostoru. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Hezká reportáž z Ašského výběžku. Některá místa jsme před deseti lety také navštívili, ale vidím, že jich ještě hodně zbývá. Snad se tam zase někdy rozjedeme.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, mám ráda kde co v republice a sem se ráda vracím. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Moc pěkný příspěvek.Kolem Aše jsem nikdy nebyla, je to od nás dost daleko.Hezkou sluníčkovou sobotu.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, třeba se naskytne chvíle, že se tam podíváš. Přeji pohodový den. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Já vyfasovala Františkovy lázně na přelomu února a března, taky žádná hitparáda :). Navštívila jsem jen Komorní Hůrku, dvakrát, a jednou jsme byli v SOOSu, tam to bylo taky moc fajn, jen jsme přecenili svoje síly a udělaly si asi dost velikou zacházku :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, já jsem byla ve F.L. asi 4x, ještě za totáče ( to bylo na x ) a nemohu si stěžovat. Moc tě zdravím do J.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, tenhle výběžek moc opravdu moc prozkoumaný nemáme, máme to daleko, tak to chce delší pobyt. Ale mluvíme o tom, snad na takovou cestu taky dojde...
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, pomalu by mě mohli z Krajského úřadu v K.Varech sponzorovat, hihi, už po několikáté dělám práci za ně!
      Tak ať si případnou dovolenou užijete a nenechte se omezit státní hranicí! Mám kdykoli rady i pro případ výletů za čáru.
      Hezký den Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, moje mamka jezdila pravidelně hodně let do Karlových Varů do lázní a my jsme tam jezdili pokaždé na pár dní za ní, takže jsme si dělali výlety po okolí a bylo to moc fajn. Ale víc než Karlovy Vary a Františkovy Lázně se mě líbějí Mariánské lázně, byla jsem tam i dvakrát na dovolené. To je moje srdcovka. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevím proč, ale Mariánky jsou fakt hezčí, moje mamka zas nedala na Karlovy Vary dopustit a na Luhačovice, měla operovaný žlučník a posílali ji tam.
      V M.L. byla také. Já zas byla jednou v Jeseníku ( po třech předešlých pobytech ve Frantovkách a to byla jiná káva, zamilovala jsem se tam do té krajiny a pak jsme tam hodně často jezdívali na nejméně týden. Když byly vnučky malé, byli jsme tam i s rodinou dcery a moc jsme si to užili.
      Lenko, krásné dny. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko zase jsi přidala moc pěkně fotografie. Doufám, že se to těchto míst ještě někdy vydáme. Ráda bych si tam znovu zaplatila ubytování na pár dní a můžeme směrem k Chebu nebo ke Karlovým Varům cestovat vlakem nebo autobusem...Je to krásný kraj. S autem asi jednodušší, ale i bez něj je možné vidět mnoho zajímavého.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, jak to doma pozoruji, tak lépe už bylo, ale občas si přece jen dopřejeme výlet autem a riskujeme...ale zatím to vždy dobře skončilo. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Některá místa jsem navštívila loni, ale samozřejmě ne všechno. Určitě by se mi tam líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, máme toho tady tolik krásného, jen se o to starat. Jiřina z N.

      Vymazat