pondělí 13. září 2021

Zahrady v Rakousku

 Moje milé KOČKY, milé blogerky a blogeři ( pokud sem někdo zavítáte), moc vás zdravím a opět po pár dnech nepřítomnosti vítám. Celkem na poslední chvíli a náhle jsme se s mojí sestrou Helenou rozhodly, že si dopřejeme krátký výlet do Rakouska na podzimní zahrady, něco z toho jsem kdysi již navštívila, takže jsem docela tušila, do čeho jdu. ( ale to jsem tam byla na jaře ) a přece jen charakter zahrad je jiný na přelomu května/června a počátkem září.V Melku jsem naopak byla minule na adventu.

Zkrátka a dobře, program byl nyní takový:

sobota 4.9. -  Kittenberské zahrady a Melk - zde klášter a jeho barokní zahrady

ubytování 

neděle 5.9. - Báden Rosárium, Tulln zahrady a Veletrh zahradnický

Jistě si umíte představit ten mumraj, ale počasí bylo ukázkové a nálada přiměřená, přesuny ne příliš dlouhé, kytky hýřily barvami a vůněmi, vše podle představ.Ráda se o dojmy a fotky s vámi rozdělím.

Dnes, neb je třináctého, ať máte hezký den - dám něco z Melku, dříve se všude smělo fotit a nyní ne!... a pokračovat budu následující dny s fotografiemi ze zahrad a výstaviště, platí?

klášter je famozní, hlavně velký sál a knihovna, rovněž neopakovatelný je přezdobený a všudepozlacený kostel.


























v Melku jsou nyní přístupné barokní zahrady - hlavně tam najdete bylinky.


20 komentářů:

  1. Jiřinko, to je krása. Udělaly jste si pěkný výlet. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jak se bojím termínů z doktorů, už koukám, kam bych jela spravit si náladu. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,nedá se napsat nic jiného,než velká nádhera.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, na dva dny bylo té nádhery až moc. Zpracovávat jsem to v duchu musela asi týden.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, z jmenovaných míst jsem bylas jen v Melku. Nadchlo mě městečko, klášter i zahrady (byl tuším květen). Opravdu kouzelné místo!
    Děkuji za připomenutí a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, my jsme tam byly kdysi s kolegyní na adventu a taky to bylo pěkné, zase jiné, v zahradách se mi nyní líbilo.Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, výlet se vám opravdu vydařil. Kochám se krásnými fotkami míst, kde jsem nikdy nebyla a kam se asi nepodívám. Díky Ti za ně.
    Měj pěkné pondělí.

    OdpovědětVymazat
  5. Jiřinko zase jsi úspěšně zvládla další zájezd. Zahrady jsou úžasné a Tvoje fotografie z nich také. Ano, hodně je teď na mnoha místech i u nás zákaz fotografování. V památkách je to kvůli světlu a také mnohdy proto, aby si lidi nemohli nafotit třeba cíl příští krádeže, zabezpečení památky a podobně, protože bylo dost památek vykradeno a obrazy či sošky prodány bůhví kam. Děkuji za hezkou podívanou a měj příjemný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, nejspíš máš pravdu.Já všude, kde to lze, fotím bez blesku a musí mi to stačit. Fotím pro sebe a trochu pro blog a mám to jako úložiště dojmů na stáří, až nebudu moct nikam. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Před dvěma lety se v klášteře už fotit nesmělo, jen dole na vstupním schodišti a pak na té terase mezi věžemi. Uvnitř byl absolutní zákaz, což mne pěkně namíchlo. Ale zas tam bylo tolik lidí, že by se tam furt někdo motal. Ta knihovna a kostel jsou nádherné, o tom žádná. Ony ty zahrady v Melku nejsou jen o bylinkách, to je ta Italská a Klášterní, Japonská je o meditačních prvcích, Ohňová za o něčem jiném. Kittenberger garden jsou parádní, byla jsem tam už dvakrát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, když jsem byla v klášteře poprvé, nafotila jsem pod zrcadlovým stropem ten model kláštera, teď už to nešlo.
      My jsme s Janou, kolegyní, viděly během mnoha zájezdů do různých zemí zahrad spoustu, tak máme srovnání, ovšem každá zahrada je jiná a některé se srovnávat nedají.
      Tu v Melku jsme prolezly se sestrou důkladně, byl na to čas.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,moc krásný výlet,kytky,barvy.Opravdu se kochám,muselo tam být překrásně.Přeju moc pěkný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, tak to přijď i v další dny. Zdravím na východ. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, tak to je krásné...Jsi teda výletníce, to je úžasné ! Už teď se těším, co nám ukážeš příště. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, o tomto výletě tu bude řeč ještě tři dny a pak už Sasko. A kdo ví, co bude potom? Měj se, Koćko, krásně. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. To schodiště a Pohled z něho mě kdysi uchvátilo. Zahrada byla ještě tenkrát zavřená. Na prohlídku jsme s M. Nešli, prošli jsme se k řece a městem. V klášterním kostele jsem tajně vyfotila kousíček varhan. Proto ti děkuji za nahlédnutí do interiérů. Moc krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, jestli nezapomenu, najdu fotky, kdy jsem jednou o adventu nafotila nějaké snímky uvnitř kláštera v Melku. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, moc hezké fotky, výlet stál určitě za to. Super! P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dva dny příjemných zážitků to bylo. Mávám Jiřina z N.

      Vymazat