pátek 8. října 2021

Červený, bílý

 Je pátek, dnes a zítra jsou volby, ale já přemýšlím o něčem jiném.O čem by to mohlo asi být? Polská vlajka to není,  -  řeč je o víně, to se přeci na podzim hodí, že? 

Byly doby, že jsem si jednou, dvakrát za měsíc koupila lahvinku vína, dlouhá léta jsem dávala přednost červenému, ale pak - jako mávnutím proutku, jsem přešla na bílé a nyní, asi od r. 2018, jsem zanevřela na obojí a nepiju. Výjimku jsem udělala nedávno v Polsku, kde jsem si k rybě dala 2 decky růžového a rozhodně jsem se rozhodla správně. Jak známo, můj muž je odjakživa nepiják, ten by mi s tím nepomohl...

Jestli něco ráda fotím, pak jsou to hrozny na vinici. A je mi jedno, zda je to na Moravě, na Mělníku, ve Francii, u Mosely nebo v Itálii. 

Tyhle hrozny jsou od sousedky:










A jak to máte vy, milé KOČKY, s vínem?

16 komentářů:

  1. Jiřinko, moc krásné fotografie. My jsme dříve často sedávali s přáteli u lahvinky vína a hráli kanastu nebo žolíky, ale co manžel užívá kvanta léků, tak už máme problém vypít sklenku i jako přípitek na Vánoce nebo při nějakém výročí. Většinou pak zbytek vína použiji v kuchyni na podlévání masa a podobně. S věkem člověk na alkohol ztrácí chuť a když se užívají léky tak se také stejně pít nesmí. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, nápodobně, jak mi sdělili v září 2018 novinku o Vetřelci, pochopila jsem, proč mi ve druhé polovině 2017 přestalo víno chutnat.Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Tedy Jiřinko, tvá sousedka si vinařskými oblastmi opravdu nezadá! Krásné hrozny.
    Skleničku k jídlu si ráda dám, občas jdeme si manželem nebo přáteli posedět do vinárny, ale málokdy to je u mě víc než jedna sklenka...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem mívala, Helo, občas také - kousek dobrého sýra a 2 deci červeného jako druhá večeře. Ale už je to jen vzpomínka.
      U sousedky býval ještě veliký a rozložitý ořešák.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, krásné fotky, ty hrozny jsou přímo výstavní. Když se u nás načne víno, tak já si dám maximálně sklenku na ochutnání. Zbytek popíjí manžel.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, to já jsem na to byla vždy sama nebo s návštěvou, můj muž nepije alkohol skoro vůbec, já o něm říkám známým: nepiják, nekuřák, nemrava.
      ( ale to jsem okopírovala známého, který to tvrdil o sobě ).
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, já mam víno moc ráda. Hroznové i to tekuté... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hroznové kupujeme často také.Zrovna dnes jsem koupila dva velké hrozny. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Krásné fotografie!
    Já hrozny miluju ve všech podobách, ovoce, rozinky i víno. Mohu ale jen bílé, červené mi způsobuj migrény.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, Janinko, to je zajímavé!Já jsem mívala ráda svařené červené. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, to jsou krásné fotky. 👍👍👍 Já si občas víno dám, ale jako správný Čech dávám přednost pivu. 😀 Zato hroznů zkonzumuji dost.
    Měj hezké dny. 🍀🍁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jednou jsem koupila ve Švýcarsku asi kilo italských zlevněných hroznů a celou cestu domů busem ze zájezdu jsem uždibovala, ty byly!
      Taky ty z Bulharska bývaly moc sladké.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Hroznové víno mám ráda,často ho kupuju.Víno tekuté moc nepiju,sama si láhev neotevřu,pila bych ji potom asi hodně dlouho.Ale když někde jsem,třeba na večírku z práce,tak tam si skleničku dám.Heký den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, nyní taky jen hrozny. Je to super dobrota. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Zrovna včera večer jsem si po dlouhé době jednu lahvinku doma otevřel :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, díky za sdělení, ale jestlipak jsi i konzumoval?
      Tak na zdraví! Jiřina z N.

      Vymazat