neděle 24. října 2021

Výzva Járy - 04

 Volné téma od Járy a já jsem si zvolila Čas letí jako splašený kůň.


O tom by mohl vyprávět kůň pod sv.Václavem na Václaváku, že? Stojí tam na třech nohách a dívá se se zájmem na lidi, co si dávaj rande POD VOCASEM. Jedna doba střídá druhou a kůň jen valí oči na ty události. Taky na ty lidi, asi se mu stejně jako mně nelíbí, jak se titulují, jak mluví často sprostě a nekulturně, co je to za módu? Kůň, stojící tam v obležení 4 soch, jistě občas zafrká, co nás ještě v budoucnu čeká?

Na mne mrknul, jako, že to bude dobrý, tak ho, milé KOČKY, z vděčnosti dám sem, na blog.










a co jsem tentokrát u chytřejších opsala? 

Jezdecká socha svatého Václava od českého sochaře Josefa Václava Myslbeka vznikala na přelomu 19. a 20. století. Kromě ní na pomníku naleznete ještě sochy čtyř dalších patronů české země sv. Prokopa, sv. Anežky české, sv. Ludmily a sv. Vojtěcha. Prostranství před památníkem je častým cílem turistů i místem setkávání Pražanů.

16 komentářů:

  1. Jiřinko,zvolila jsi velice originální téma a opravdu zajímavé, doplněné hezkými fotografiemi i zajímavým textem s nímž nelze jinak, než souhlasit. Moc ti děkuji za účast ve výzvě i když máš teď sama starostí víc než dost. Přeji Ti hlavně uzdravení a přeji nám všem, aby se vše změnilo,ale k lepšímu. Přeji ti pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, dovol, abych ti vyslovila poděkovámní za tuto tvoji 4dílnou výzvu.Jak víš, udělala jsem všechny 4 díly najednou a pouštěla je do světa postupně, protože jsem nevěděla, jak na tom budu a chtěla jsem se zúčastnit.
      Díky tomu jsme viděla u jiných na blozích spoustu zajímavých snímků z přírody a krásných zahrad.
      Zdraví Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, máš pravdu - ten už toho asi viděl a slyšel...Moc se mi líbí fotka jeho stínu!
    Měj příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to je odraz na žulové stěně na schodech do metřištěte a moc mi nevyšel, ale snaha byla, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, pojala si výzvu originálně a moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, díky. Já byla vždycky ve škole šplhna. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,krásné a originální.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíťo, díky - i když raději fotím koníky živé, ale tento má něco do sebe? Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, moc hezky jsi se výzvy zhostila. Krásné fotky. Myslím, že se sv.Václav diví, co všechno se teď děje a že už toho za ty roky viděl.
    Měj pěknou neděli. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě, že si, Růženko, nemůže ukroutit nad těmi událostmi hlavu. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Zajímavě jsi se zhostila výzvy č.4. A to je tedy fakt, že sv.Václav toho už viděl a slyšel víc než dost.
    Pohodovou neděli, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, zdravím tě moc a díky za návštěvu na mém blogu. Pěkné dny ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Ano,sv.Václav ten toho už viděl a ještě uvidí.Myslím,že sám nevěří a kolikrát si říká,to jako fakt?Moc hezky jsi ho nafotila,děkuju.Měj krásný zbytek neděle.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, napadlo mě ho sem dát, je to taková dominanta Václaváku.Větší kůň je na Vítkově pod Žižkou.
      Pěkný nedělní večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, krásné fotky sochy svatého Václava.👍👍👍 Jo kdyby tak mohl vyprávět, to bychom koukali. 😀
    Měj hezké a pohodové dny. 🍀🍁🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, měj se moc hezky a ať ti příští týden počasí jde na ruku - máš ještě plno práce se zahradou. Jiřina z N.

      Vymazat