pondělí 13. prosince 2021

Nedělní odpoledne

Neděle se povedla, od rána sluníčko, modré nebe, zbytky sněhu, uvařila jsem vepřové na houbách a knedlík - no, jestli to bylo těmi knedlíky, že se mi zatemnil mozek - nevím, ale po obědě jsem na nic nečekala a hupla na bus a odjela jsem do Prahy na Hlavní nádraží, kde jsem poměrně málo času čekala na vlak, s cílem podívat se na jedno místo, kde jsem léta nebyla. A tajně jsem doufala, že sluníčko bude ještě svítit, až k tomu objektu dorazím. A stalo se. ( je to dost napínavé, milé KOČKY? )

Cestou jsem psala smsky Janě a Marcele, že jedu na výlet a ony nemohou, neb Jana hlídala vnučky a Marcela se dívala na studené sporty v telce. Schválně nepíšu, kam jsem jela, neb po vložení fotek to pozná každý, kdo má oči. Jelikož mám momentálně problém s nohama, tak jsem ani nedoufala, že se vyškrábu až nahoru ke hradu, ale stalo se. Já tam nebyla spoustu let a překvapilo mě, kolik lidí šlo až ke bráně, kterou chvíli předtím zavřeli, protože právě začala poslední prohlídka hradu toho dne.

Jeden král si tam schovával korunu, jablko a žezlo, ale dnes by to nestálo za to, koruna už nemá žádnou cenu, leda ta jeho, královská koruna. To by Karel zíral, že už jsme zrušili i haléře.

Fotila jsem docela dost, ale co byste chtěli v polovině prosince, měla jsem prsty zkřehlé a roušku mokrou, div mi na ní nenarostly rampouchy. Zahřálo mě vědomí, že jsem dokázala od vlaku vylézt až ke hradu a pak také horký jablečný džus, který jsem si pod hradem koupila a vypila s požitkem. Za postupného setmění jsem se vrátila na nádražíčko a po chvíli přijel od Berouna osobák, aby mne dovezl zpět do Prahy a pak metřiště, bus a teplo domova.

Co bych vykládala, tady jsou mé čerstvé, ještě teplé fotky z toho mého nedělního pobíhání.

Pohled z vlaku přes špinavé okno:

Pak už pěkně po svých, hore kopcom:

tři v jednom: já, váza a hrad...

slunce právě zapadlo:

a most koupající se v Berounce:

Stálo mě to rovných 20 korun, když nepočítám cenu moštu, no, nekup to.

1. Jiřínko,smekam ❤️to já bych už tu cestu od vlaku až na Karlštejn nedala.🍀

2. Jiřinko, krásný výlet jsi si udělala do míst, kde jsem už dlouho nebyla. Měj pohodový vstup do nového týdne.

3. Jiřinko, i já smekám. Krásný výlet do míst, kam bych se znovu ráda podívala. Na Karlštejně jsme byli s našimi kluky při naší dovolené v Sýkořicích.
    Přeji Ti odpočinkový den. R.

4. Ty seš prostě dobrá. Na Karlštějně jsem byla jen jednou a to už je tedy hodně dávno.
    A horký jablečný džus jsem ještě nepila :-) taková jsem já :-).
    Měj klidný den !
    Hanka

5. Jiřinko, když to čtu, úplně se stydím, jaký jsem pecivál. Já si dala jen ten teplý jablečný mošt s kapkou kalvadosu a zůstala doma.

6. Jířo, Ty jsinezmar!!! Máš můj obdiv👍

7. Moje milé KOČKY, jelikož jsou vaše komentáře tak duši hladící, musím vám napsat, že mi to lichotí. Ten kopec je čím dál vyšší, od minule strmější!!!a hrad nedostupnější. Dříve jsme to chodili od Srbska k Mexiku, Malé a Velké Americe a pak na Karlštejn a ze zastávky vlaku stejného jména pak do Prahy.Včera jen zkrácená verze pro jednu babku.Největší šok měl manžel, když jsem se za tmy vrátila ,, z procházky,, a viděl na fotkách, kde až jsem byla.
    Pak, že ho ve svém věku ještě nepřekvapím!
    Hezký den vám všem. Jiřina z N.
    V neděli jsem pozvaná rodinou dcery do Semaforu a tak se musím vydat do Prahy sehnat paruku, abych neházela z holé lebky prasátka na pana Suchého.V šátku tam jít nechci.

1. Teda Jiřinko, zlobíš,co kdyby se Ti udělalo nevolno.😱che to doprovod děvče odvážné a hlavičku v teple.❤️🍀❤️

8. Koukám že tam bylo pusto prázdno.... já si tam zas udělám výlet příští rok. Tentokrát odsud z města, s cestovkou plus navštívíme Koněprusy a Velkou Ameriku. je to ostuda, že si to musím takhle platit místo aby se mnou jel mužskej když jsme na chatě a máme to jen za dvěma kopci....

1. Však jsem si, Vendy, říkala, že s kamarádkou tam děláváte výlety, no, moc lidí tam nechodilo, ale nějací turisté tam byli, jen prodejci byli zmrzlí a smutní, neb lidi příliš nenakupovali.Já osobně už delší čas chci do Lítně a pořád nějak není čas.
      Pac Jiřina z N.

9. Hezké fotky, hezký výlet! Já tam nebyla aspoň 30 let!!! Krásné adventní dny, Eva

1. Evi, taky jsem tam byla po delší době. Zdravím Jiřina z N.

10. Teda Jiřinko, ty jsi neuvěřitelná. Po "o" se neplánovaně sebrat a odjet na Karlštejn, to chce kus odvahy. To já takto spontánně moc nefunguju. :O) Hezké fotky jsi pořídila a věřím, že jsi z výletu měla radost. Teď ji máme i my. :o)
    Přeji hezké dny. D.

1. Dáši, já ti ani nevím, co to do mne vjelo, ale jsem tomu ráda. Nakonec to bylo fajn a na nádraží jsem přišla chvíli před odjezdem vlaku, tak jsem ani neprostydla.
      ( Jiřina z N. - neřízená střela )

11. Jiřinko,ty jsi nezmar.Jak píšou děvčata,tak já se před tebou přímo skláním.
    Uděláš si sama výlet i přesto,že ti není nejlépe.Tebe nic nezlomí.
    Nádherné fotografie.
    Měj hezký předvánoční čas

1. Jitko, pár dní po té chemce už bývá o kousek lépe, ale ty nohy, ty mě zlobí už pořád, neřád. Snad to jednou zase bude v pořádku.Chodím vratce jako prezident, ale zatím nesedím v kukani.
      Jiřina z N.

12. Jiřinko, jsi obdivuhodná. Vydat se na takový krásný výlet. Já jsem také chtěla slunečnou neděli využít, ale přijel syn z Liberce a tak jsem se ven nedostala a užívala jsem si jeho návštěvy. Karlštejn je nádherný v každém ročním období. Také je tam hodně dlouho nebyli...Měj se pěkně.

1. Opravuji...jsme tam dlouho nebyli...

2. Járo, to chápu, kdyby mi přijela dcera na návštěvu, tak se odtud nehnu, ale sluníčko mě vytáhlo ven. Vlastně bych mohla výletovat pořád, kdyby ovšem doma občas nebylo potřeba něco dělat.
      Už dojde na dečky od tebe!
      Hezký večer do Rbk. Jiřina z N.

13. Jiřinko, jsi žena činu! tebe jen tak něco nezastaví, neporazí!
    Tleskám a smekám!
    Měj pohodový den. Helena

1. Helenko, byl to bláznivý nápad, ale stál za to. Jiřina z N.

14. Jiřinko,taky smekám,jsi fakt neuvěřitelná.Na Karlštejně jsem ještě nikdy nebyla,moc krásně jsi vše nafotila.Hezký večer.Marťa.

1. Marťo, nejraději jsem byla, že jsem stihla dojít na vlak za zbytků světla, potmě bych měla problém. Jiřina z N.

15. Pěkný výlet. Kdybych to byl tušil, zamával bych ti v Dobřichovicích na nádraží. I když v neděli vlastně ne, to jsem byl naopak v Praze psát v kavárně Nedělní miniglosy :-).

1. No, vidíš, v kavárně jsem se mohla stavit a nejezdit do Karlštejna a mohl jsi mít jiné téma miniglosy? Jiřina z N.