pondělí 10. ledna 2022

Během roku

 Co můžete vidět, milé KOČKY, během roku u nás v Polabí?

Tak krom toho, že to máme kousek do Prahy nebo do Mělníka, celkem nic moc, traduje se, že tady okradli sv.Vojtěcha o boty, a věřím tomu, že kdyby tudy putoval teď, nevedlo by se mu jinak...

nenachází se tu žádný zámek, klášter ani hrad, snad jen nepatrný zámeček v Lobkovicích a tamní kostelík...starých kostelíků, zajímavých, je ale v okolí ve vesnicích několik a už jsem o nich tady psala jindy.





Kdysi věhlasná fabrika se špatnou pověstí tu stále stojí, ale už to není, co bývalo, dokonce už ani nesmrdí.


Ovšem, pokud byste během roku chodili na procházky kolem N., pak si můžete přijít na své: nevěříte?











Občas si něco uškubnu i do vázy:


Zjara jsou hezké porosty v lesích kolem Labe:
dýmnivky a pod:





Udělám vám takový celoroční průřez okolím města:
( no, města, původně to byla vesnice a poté, co přistavěli paneláky, hodně paneláků, vyhouply se N. na město )






Na podzim tu máme pěkně barevno:



a občas se dostaví i paní Zima: a chcete-li zimní foto, musíte si pospíšit, dlouho se nezdrží -


dokonce u nás také zapadá sluníčko!: tam někam do Kralup...



Tak takhle si tu žijeme...







14 komentářů:

  1. Jiřinko, ale je to u vás také krásné. Kolem řeky jistě hezká místa na procházky,a máte tam plno míst, kde vám to od
    jara přes léto, až do podzimu kvete. Děkuji za hezké fotografie a měj se příjemně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, když jsem se do N. nastěhovala, přesně 15.3.1983, dva roky jsme brečela, kam jsem se to dostala. A pak jsem si pomalu zvykla.Nejbližší kopec Říp!
      Nakonec jsem zjistila, že to tu není až tak hrozné a okolí je kupodivu zajímavé.Hlavně zjara. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, každé místo má nějaké, alespoň malé kouzlo, stačí se jen pořádně dívat.
    Podala si perfektní důkaz!
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moje paní sousedka nikdy nebyla na zdejších tůních ( bývalých ramenech Labe ) a vždy se divila když jsme vzali kola a jeli tam na celé odpoleden ( manžel rybařil ).
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, krásné fotky. Všude se najde něco pěkného. Souhlasím s Helenkou, stačí se jen dívat.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, mohu potvrdit, že příroda dovede kouzlit a jsou velké rozdíly třeba během týdne, mám vyzkoušené jak tady u nás, tak třeba u hradu Kosti, šli jsme tam sami s mužem a po týdnu s přáteli a bylo to o něčem jiném.
      Na fotkách je to hodně znát. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Každé místo má to svoje. Když se člověk umí kolem sebe dívat, tak vždycky objeví něco, co za kouknutí stojí. Však jsi Ty jsi to nafotila.
    Hezký navečer !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, máš pravdu, že někdo nevidí ani nejmenší krásu a někdo zase objeví něco pěkného i na obyčejném stromě.
      Já si myslím, že v ČR je toho pěkného hodně a jsem za to ráda. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,krásné fotografie,některé už jarní.Zámek Lobkovice znám.Vozili jsme někam tam vnuka za slečnou.Obdivovala jsem tam mohutnost Labe.Je to hezký kraj.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, venku je tak mokro a šedivo, že jsem musela zabrousit do barevných fotek.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, ty jarní fotky jsou takové povzbudivé, už se moc těším, až všechno takto pokvete.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, to jsem tak uvažovala, že se o našem městě říká leccos, ale kousíček za městem je to jinak.Z obou stran Labe jsou ty tůně, bývalá ramena řeky a tam to zjara pěkně příroda rozbalí!To nejsem líná tam každé jaro chodit fotit, i když je to pořád stejné.
      Aneb: lužní lesy.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, hezky si tam žijete. Krásně vám to kvetlo... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, dva roky jsem si tady nemohla zvyknout ( na Děčínsku samé kopce a tady lautr rovina a tehdy i smrad z fabriky ) - ale pak jsem objevila tohle za městem a pomalu to tu vzala na milost. Jiřina z N.

      Vymazat