pátek 7. ledna 2022

Holčičí den

 Byly jsme s kamarádkou Dášou z Kravař u Opavy na zájezdu, tehdy to bylo moje poprvé v Normandii a celkem snadno jsem Dášku k cestě přemluvila. Později jsem zjistila, proč tak rychle na cestu kývla.

Bydleli jsme na jednom místě, v Fécampu, my jsme měly chatku nahoře na útesu a s ,,výhledem,, přes Kanál do Británie. Asi v polovině zájezdu, kdy se denně jezdilo po okolních zámcích, městečkách a turistických zajímavostech, byl v plánu celodenní výlet na ,,den D,, a s plánovaným pozdním dojezdem do ubytování.

Poměrně opatrně jsem Dáše navrhla, že na to Vylodění a všechny ty militárie nejsem zvědavá, že jsem o tom toho viděla ve filmech a v televizi víc než dost a že bych tam nejradši nejela, raději bych zůstala v chatce a udělala si holčičí den. A ona? Velice nadšeně souhlasila a bylo to.

Milé KOČKY:

Takže jsme si umyly vlasy, udělaly manikůru, celé dopoledne jsme pily vodu s citronem a medem, nejedly jsme, až kolem 13,30 jsme z kufru vyhrabaly sukně, nastrojily jsme se, jak nejlépe to šlo a vyrazily dolů k moři. Sedly jsme si do nejhezčí kavárny se skvělým výhledem na přístav, na rybáře, popíjely kávičku, daly si dortík a pozorovaly cvrkot všedního dne v malém a pohledném městečku. Nakoupily jsme si bagetky, sýry a vínko,  kvečeru jsme došly zase k chatce, udělaly jsme si večeři a snědly ji s pohledem na zapadající slunce, které se nakonec utopilo v Atlantiku. Pozdě večer se vrátili ostatní účastníci zájezdu a nejen, že byli ještě druhý den uondaní a z prožitého na ,,bojišti,, psychicky nalomení, ale také si stěžovali na to, že se neměli večer kde najíst, zato my s Dáškou jsme byly plné energie a vesele jsme zvládaly zbylé dny do odjezdu. A že jsme to potřebovaly! Poslední den byl celý v Paříži.

A proč Dáška reagovala na Normandii tak vstřícně? Její tatínek tam kdysi nějakou dobu žil a vyprávěl jí o tom, tak to chtěla vidět. 


 
Takovými pazourky mají v Normandii vyložené zdi domů!













Nahoře na domcích mají kosatce!


divadýlko u večeře:



22 komentářů:

  1. Tedy dámy, je vidět, že jste zkušené! Vymyslely jste to skvěle. Takový den by se mi taky moc líbil!
    Jiřinko, měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, když máš možnost volby, je to prima věc. Já se umím rozhodnout dost rychle. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, krásně jste to vymyslely. Takový holčičí den u moře musí být paráda. To by se mi také líbilo.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy si člověk musí věci udělat po svém, že?
      Růženko, pěkný večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, volila bych stejně. Krásně jste si to s kamarádkou užily, zdravím 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, den předtím jsme byli všichni v továrně na Benedyktýnku, moc dobrý likér a dělal pro ně plakáty i Mucha!I ochutnávka byla!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Teda Jiřinko, vy jste obě dvě frajerky. O to více jste si užily Paříže. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, byla jsem ráda, že to se mnou Dáša takhle pojednala a měly jsme oddychový čas.Určitě nám to přišlo vhod. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. To byl móóc dobrý nápad. Zájezd jste si oživily po svém- holčičím.
    Měj se hezky, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, na ty tisíce křížů na hřbitovech a podobné věci jsem fakt na své vysněné dovolené nebyla zvědavá.Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko,moc krásný holčičí den.Takové mám ráda,ale do Normandie se už nepodívám.Chlapi to pořád plánovali a jak to tak bývá,když to plánují oni,nedopadlo to.My bychom si to se sestrou tam užívaly podobně.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, díky, to víš, my holky máme jiné nároky než muži. Nesmrdí to tolik benzínem, a je u toho více kávy a malinových dortíků. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, ta chata na útesu s výhledem... Brala bych ji. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, bylo to poměrně skromné, ale dostačující. Na těch asi 7-8 dní v pohodě.
      Jen jsme to měli od brány nejdál ze všech a ještě na kopci. Ovšem to jsem byla krapet mladší.Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, to jste si udělaly opravdu krásný den a já bych asi volila stejně. Místa bojů a utrpení také nemusím navštěvovat i když je to historie na kterou by se nemělo zapomínat. Ale na mě to působí depresívně a tak se jim raději vyhýbám. Měly jste prima den a krásný zážitek. Moc hezké fotografie jsi tam pořídila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to byl dost vydatný zájezd i bez toho ,,dne D,,.Podruhé jsem byla v Normandii po pár letech s Janou, ale to bylo koncipované jako zámky, hrady a zahrady a to také nemělo chybu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,udělaly jste si fajn holčičí den,to by se mi líbilo taky.Krásnou neděli Ti přeju.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, když si občas s Dášou voláme, vždy na to vzpomeneme.Že to byl dobrý zážitek.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, holčičí den byl ta nejlepší volba. Ráda jsem si prohlédla fotky. Měj se hezky. Jo a večeře k tomu zapadající slunce, ach...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vijo a jak se u toho člověk rozpovídá, to stmívání rozvazuje jazyky. Jiřina z N.

      Vymazat