středa 9. února 2022

Na Blatech

  ( Dárek pro Renátku alias blog Lezarts )

Před lety jsem s manželem navštívila Blata, několik vesnic s kouzelnou atmosférou a jak je mým zvykem, jezdili jsme tam potom několikrát - třeba cestou na dovolenou na Jindřichohradecko jsme tam vždy zastavili, jednou s kamarádkou, podruhé s vnučkami a jak říká manžel, ty jak něco objevíš, tak tam pak vodíš průvody.

Milé KOČKY a milá Renátko, dovolte, abych vám ty vesnice malinko přiblížila, už kdysi na blogu byly, ale fotky jak známo byly smazány...jakmile pojedeme okolo, jistojistě se tam zase stavíme. Já to tam zkrátka miluju. Jestli to nebude tím, že můj táta pocházel z Jižních Čech?

Vesničky, o kterých jsem hodně mluvila, hodně psala, které jsem  ráda vždy fotila a kam se, doufám, ještě ráda vrátím:

za návštěvu stojí přinejmenším - Klečaty, Komárov, Mažice, Vlastiboř, Zálší, Záluží, Svinky a mnohé další:





















Půvabné jsou i Mazelov, Plástovice a další vesnice, nejen světoznámé Holašovice...mně můžete věřit.


12 komentářů:

  1. Jiřinko, to jsou nádherné fotografie a moc krásné vesničky. Líbí se mi náves,kde je většinou rybník, kaplička a lípy a pod nimi lavička..To je ta nádhera jihočeských, ale i jiných vesniček. Podobné domky jeden jako druhý, mezi nimi brány k hospodářským dvorům, chlévům a stodolám. Ta krása venkova je vidět stále méně. Naštěstí na jihu Čech je už chráněná před moderní zástavbou.
    Děkuji za hezkou podívanou. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, ty statky se mi vždy líbily, a pokud jsou ještě opravené, tím lépe.Hlavně to měli ti lidé vymyšlené a podřízené životu na vsi, žádné velké nesmysly, vše logicky a prakticky zařízené.
      Měj se moc hezky. Dnes u nás bylo šeredně.Tím myslím počasí ve městě.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, to je nádhera! Malebnost jihočeských vesnic, vesnické baroko, to se prostě najde jen tam a mám to moc ráda.
    Děkuji za tu podívanou a přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko,krásné,malebné jihočeské vesničky.Mám ráda tyto krásné venkovské domečky,rybníky uprostřed nich,kousek nějaký kostelík,kaplička.V jižních Čechách jsem párkrát byla,vždy se mi moc líbilo a těším se,až zase pojedu a pokochám se.Děkuji,za to,že jsem se mohla podívat.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, my jsme to objížděli vždy autem, ale mívala jsem touhu to projet na kole, to se mi zatím nepovedlo.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jejda Jířo ještě, že jsi mě na to upozornila, jinak by mě tento příspěvek ušel !!!
    A to by mě opravdu mrzelo, moc krásný dárek, ani nevím čím jsem si ho zasloužila? Musím uznat, že výlet na Blata si píši do mapy. Takové venkovské Baroko si nemohu nechat ujít!!! Děkuji❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, chtěla jsem ti udělat radost, ani nevím, co mne k tomu dovedlo. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, krásné poetické vesničky. Taky se mi to líbí, v jižních Čechách jsem byla naposledy , už je to asi pět let. Pronajali jsme si tehdy roubenku u Soběslavi, u lesa a odtud vyjížděli na výlety - Červenou Lhotu, Tábor, Třeboň, Písek, Stráž nad Nežárkou... Bylo to moc hezký a hned bych se tam vrátila. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, tam se dá jezdit léta a pořád není člověk schopen říct, že už navštívil všechno. Tak se budeme těšit, že se nám poštěstí spousta dalších pěkných výletů. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. U nás je spousta krásných kouzelných vesniček. Radost pohledět.

    OdpovědětVymazat