neděle 20. února 2022

To není omyl

 Podle fotek by si o mně mohli lidé myslet, že jsem si spletla roční dobu a peču na Vánoce, ale je to jinak. Na včerejší sobotní podvečer jsme se s dcerou domluvily, že se u nás sejdeme, příležitostí k setkání máme v únoru hodně, ale času mají oni málo a tak se to povedlo až teď. Přijeli všichni, dcera, její manžel a obě jejich dcery, a já, jako správná babička, jsem se na ně nachystala s cukrovím a jinými, podle mne mlsky i trochou toho jídla. Popovídalo se, probrali jsme novinky a navzájem jsme se obdarovali.

Čas společně strávený byl pro mne sice vzácný, ale moc mi přišel vhod. Byl to vlastně největší a milý dárek.

Milé KOČKY: takto jsem zpracovala oříšky, jak vlašáky, tak lískáče a pár jablíček. :

to, co vypadá jako zátky od piva, je těsto jako na vanil. rohlíčky z lískáčů, a srdíčka jsou z vlašáků...manžel po nich šel jako by byl týden před Vánocemi.




z těsta jako na rohlíčky:


linecké mi napekla kamarádka Marcelka:



Ač to nevypadá, dobré to bylo! Měli jsme ještě tvarohovou bábovku, linecký koláč s jablíčky, bramborový salát s řízečky...

Dostala jsem krásnou kytku, luxusní bonbonieru, balík VICHY, mísu ve tvaru slepičky - výrobek z keramiky od vnučky, já se mám.Mohla bych klidně mít svátek a narozeniny častěji. Dnes, v neděli, má narozeniny dcera. V ní mám to nejlepší, co mne v životě potkalo.

Divíte se někdo, že náš byt dnes voní hezky vanilkou?

kytka od zetě:








20 komentářů:

  1. Jiřinko, oslava se povedla a to je nejdůležitější. Jsou stále vzácnější chvíle, kdy se rodina může sejít, posedět, popovídat si a vzájemně se obejmout, užít si to.
    Vidíme se čím dál méně, a já se těším , že se snad brzy vše zlepší a budeme se zase moci scházet a bavit se bez omezování, beze strachu. Přeji ti krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, přesně jsi to vystihla. Mladší vnučka se včera vrátila z lyžáku v Peci a tak se povídalo...Pa Jiřina z N.
      přeji ti hezké počasí, abys mohla chodit ven

      Vymazat
  2. Jiřinko, to je tak hezké, moc ráda čtu, že si měla tak krásný den!
    Tvá dcera má narozeniny jako moje mamka, my slavíme dnes, přijedou děti, v kuchyni jsem se snažila už od pátku :o)
    Snad se to vydaří stejně jako u vás!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak tvé mamince přeji hodně zdravíčka! a jsou to už Ryby a to je pro ženu asi dobré znamení. Pěkně to s maminkou oslavte. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, taková setkávání jsou nejvíc. Užila sis to. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, však to znáš, s vnoučaty se člověk nenudí. Opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,to je fajn,že jste se s rodinou užili.Vybrala jsi si na pečení zrovna takovou piplačku,ale cukroví máš jedno jako druhé.I my včera slavili tři vodnáře.Byla to taková hudební oslava vnuk nám pouštěl staré desky,kterých doma máme kupy.Odešli v deset večer a teď se musím pustit do úklidu.Naházím to do myčky.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, to naše Adélka také pořád a ráda pouští staré desky. Však je to na jejím blogu znát, koho má ráda.
      Zdravím do T. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Milá Jiřinko,pro své milé také rada a s láskou vše připravuji. Tak jako ty ,to co mají rádi,jistě si nejen pochutnali a potěšili že setkání. Přeji vám všem zdravíčko.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by ses nasmála, já jsem cukroví, které se mi trochu víc upeklo, a nebylo ho moc, dala manželovi na talířek stranou, on má to víc upečené rád a když přijeli, než jsem jim nabídla to ,,bezchybné,, - snědli to víc upečené skoro všechno!
      Ale pak jsem nanosila to ostatní a smáli se, že máme Vánoce.Kupodivu to cukroví šlo hodně na odbyt.Ještě dostali výslužku.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Vůbec se nedivím, že to u vás voní vanilkou. Skoro to i cítím.
    Je moc fajn, že jste si to užili. My se takhle sejdeme v polovině března na moje narozky.
    Pěknou neděli,Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já jsem dceři řekla, že nemá vozit dorty, a udělali jsme to tentokrát jinak. Já bych to jedla a to nemám, tak jsem se tomu vyhnula a dnes si oni doma můžou mlsat, co chtějí. Adélka jde odpoledne do tanečních, tak aspoň nebude plná sladkého.
      Krásnou oslavu v březnu!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, to je fajn, když se rodina sejde a jsou spolu, to mám moc ráda. Samé dobroty jste měli... Nás čekají oslavy v březnu, bude pět oslavenců, tak to vždycky spojíme. Je to docela sranda, jak stojíme v řadě a gratulujeme skoro každému. Tak budu taky vyvařovat a péct. Měj se hezky Jiřinko a ještě jednou vše nej, hlavně kupu zdraví !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, to si jistě užijete legraci. Naše vnučky vždy přály hodně kamarádů a samé jedničky a to jim zůstalo a je to úsměvné, když mi totéž přejí i teď. Musím se snažit, abych ty jedničky měla. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, krásnou oslavu jsi nachystala a cukroví vypadá lákavě, teď by bodlo ke kávě. :o) Kytice je nádherná. Je fajn, když se sejde celá rodina, také mám takové oslavy ráda.
    Přeji prima neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, byly doby, že jsem pořádala pro manžela oslavy ve velkém stylu, on je narozený v červenci a to jsme mu tady vyhrávali i písničky celý den.Sešlo se nás obvykle 12 a posedělo se celé odpoledne.
      Ale i včera ty víc jak dvě hodiny byly fajn. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Hmm, Jiřinko, tak jsi mi udělala chutě, že si jdu také něco upéct. Ale spíše tykovou rychlou bublaninu s rybízem. je ho v mrazáku ještě dost. Oslavu jsi připravila luxusní a ty květiny, oh, to je nádhera. Všechno nejlepší dodatečně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji ti, kytku a bonbonieru od zetě dostávám pravidelně pěkné a nešetří na mně.
      Bublanina je skvělá věc, dobrou chuť! Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Určitě jste si den užili všichni a to je moc dobře. Vanilkové rohlíčky mám snad nejraději, takže bych si klidně hned dala i tvoje zátky od piva. Přeji hodně moc zdraví 👍🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky moc. Naštěstí jsem toho cukroví hodně dala mladým, dnes to, co tu zbylo, bylo z velké části odjedeno a budeme to muset zanedlouho vychodit.Ale, našla jsem další vlašáky vyloupané, tak jakmile bude nálada, ještě z toho něco upeču, jsme děsně mlsní.A kdybych se nestyděla, namazala bych je nutelou.To dělávám na Vánoce, že ji rozředím vaječným koňakem a používám jako pastu na cukroví. Děsně se po tom tloustne a i chlapi pak vypadají jako těhotní! Jiřina z N.

      Vymazat