středa 30. března 2022

Jeden z mnoha


Tady byl asi každý, tak žádné tajemství...




Žumberk:






 Brouzdání po Jižních Čechách, to je stejné potěšení jako turistikování kolem Mikulova, že,

 milé KOČKY? 

Sáhla jsem po jednom z výletů právě do Jižních Čech, to nikdy nezklame...kraj rybníků a kostelíků, malebných vesniček,  historických měst a krásné krajiny s výhledy až k Šumavě.

Já osobně mám nejraději čas, kdy kvetou jabloně a nebo třešně a kolem silnic jsou ty stromy jako na pohlednici:


Toto je výseč z třídenního výletu na Budějovicko...

a aktualita z Mělnicka: donedávna černé holé větve stromů a některé keře se nám tu ustrojily do zlaté a bílé barvy ( zlatice a špendlíky - jak se tu říká ) a je to taková nádhera, že jakmile mi bude líp,. poběžím to vyfotit. Z busu to vypadá, jako kdyby na ně nachmelilo! A jelikož jich roste kolem silnic a polí hodně, nemá to chybu.

16 komentářů:

  1. Na Hluboké jsem byla, v Žumberku ne. Krásné fotky!
    U nás tedy zatím jarní květenství keře a stromy nekrášlí. Ale dočkáme se. Tak mám tu nadýchanou nádheru ráda.
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak to tam trochu znáš. Já jsem několik let po sobě jezdívala na dovolenou do Slavonic nebo do Novohradských hor a to s kolama a pěkně jsme to tam projeli, jo, ráno to bylo fajn, to se jelo z kopce dolů a pak, večer, pěkně tlačit kolo do kopce!Ale mám na to moc pěkné vzpomínky, tehdy tam moc lidí nejezdilo.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, to jsou překrásné fotografie. Na Hluboké jsme byli před šesti roky a byli jsme i na prohlídce tohoto úžasného zámku a ještě jsme tam navštívili krásnou zoologickou zahradu. Žumberk neznám a tak jsem se také moc ráda podívala. Počasí se nám pokazilo a tak snad všechny články doženu...Měj se moc pěkně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tu ZOO znám - vzali jsme tam vnučky a moc se jim tam líbilo.Nejprve v ZOO a pak na zámek. Honily se po zahradě a vylítaly se tam.To byly s námi poprvé na dovolené u Vodňan.
      Tady mrholí a jsem tomu ráda. Je sucho.
      Měj se hezky a budu se těšit na tvůj blog. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,na Hluboké jsem byla, když jsem byla ještě malá,s mamkou a babičkou a se sestrou.Je to krásný zámek,tvé fotky mi to připomněly.U nás se zatím na stromech ani na keřích žádné jaro nekoná.A taky to vypadá,že paní zima se jen tak nevzdá,no však má ještě čas.Přeju pěkný den a opatruj se,Jiřinko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuším, že Hluboká je hodně známá a právě od ZOO je přes rybník krásně vidět.
      Však ono to jaro nakonec vtrhne do celé naší zemičky, ale v dubnu to bývá prostě aprílové počasí. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, přidávám se k těm, co znají Hlubokou ale neznají Žumberk. Fotky jsou sice známé, ale vždycky oko potěší. Byli jsme tam s manželem před čtyřmi roky, udělali jsme si tenkrát výlet z Třeboně. Jižní Čechy jsou krásné, vždycky je tam co obdivovat. Přeji klidné dny 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já mám Jižní Čechy a Jižní Moravu ve veliké oblibě, ale i jinde, kde to není v republice zajímavé?, viď?
      Tak si můžeme pomalu dělat chutě na další výpravy. V dubnu začnou pomalu otevírat zámky, hrady...Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Zrovna cteme knihu Ladislava Stehlika Zamyslena země právě o jiznich Cechach..uz po druhé..

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné, inspirativní, hned bych se někam rozjela. Na Hluboké jsme v hotelu Štekl prožili úžasné dny. Ty procházky kolem zámku setmělým parkem... ach.
    Děkuji za krásné vzpomínání, Jiřinko a přeji hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já to říkám pořád: aby se ti někde líbilo, záleží na tom, kdy a kde a s kým tam jsi. A pak taky na počasí.
      Tak, ať se ti daří!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Ahoj Jiřinko, já byla jen na Hluboké. Naposledy při naší dovolené v jižních Čechách ve Zvěroticích, pronajali jsme si tam na týden chalupu a bylo to moc hezký. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to je ono, zvolit dobrou základnu a pak vyrážet na výlety, objednat skvělé počasí a mít poruce babičku, co dobře vaří.
      To bych si nechala líbit. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Hlubokou takto krásně nasvícenou jsem mít nemohla, protože jsme tam byli hned ráno,proto děkuji tyto snímky. U nás ještě mirabelky nekvetou,vale mají už hodně našlápnuto. Do toho přišel mráz a sníh. Na rozkvetlé stromy se moc těším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, všude poletuje sníh a u nás zase nic. Ale venku je zima jako ve Sverdlovsku na nádraží, jak říkával můj bráška.Fouká vítr a tak se raději zdržuji doma, na procházku mi to hodinu po N.stačilo. Jiřina z N.

      Vymazat