pondělí 21. března 2022

Knížky

 Moje postelové aktivity se často odehrávají ve dne, či spíše odpoledne nebo pozdě večer, kdy už je klid a konkrétně: jsou to záležitosti velmi příjemné ( už narostla zvědavost? ), uklidním obecenstvo: jde o čtení knížek, preferuji být zachumlaná v dekách a podložená polštářky.Na dosah nejlépe s kávičkou nebo čajem.

Milé KOČKY, 

máme jasno o co kráčí a nyní si dovolím sdělit, které tituly mne velmi příjemně oslovily v poslední době:

Už jsem se zmiňovala o knize Pod toskánským sluncem, byla jsem jí okouzlena! to je asi nejstručnější charakteristika této knihy z mé strany, která se čte snadno, lehce a jediné těžké je se od ní odlepit, když potřebujete doma něco dělat. Popisuje koupi statku jedné Američanky v části Toskánska a vše s tím spojené, neváhejte a ponořte se do stránek. Nedalo mi to a pátrala jsem o zájezdu, který jede do této oblasti a zjistila jsem, že jsme s Janou už byly před několika lety velmi blízko!!!

Další krásné dílo, které mne polapilo a to hned vzápětí je od Petera Mayleho , 6 x 14 x 22 cm a 700g nádherného čtení o Provenci, jsou to de facto tři knihy v jedné, Provenci - oblasti ve Francii, kde se téměř každý zamiluje a to nejen do krajiny, do jídla a do zdejších bylinek, vůní a skal, vinic, ovocných sadů, ale i do levandule, do slunce, do historie a památek, do tržišť s úžasně čerstvými výpěstky, sýry, vínem, rybami, do kaváren a dortíčků, čtení veselé a vtipné, na každé stránce zajímavé a originální... komu by tato kniha nebo jeho další díla byla málo, otevřete si Marcela Pagnola Jak voní tymián. Ta mne uhranula už před lety.

Viděli jste film Dobrý ročník natočený podle románu P.Mayla? 

zmiňované knihy:


pár mých fotek z Toskánska:























památky po Etruscích:


pár snímků z Provence:
















Přeji vám všem krásné dojmy odevšad, třeba i z Horní Dolní, vždyť i u nás je tak krásně. A vám, milým blogerkám, vášnivým čtenářkám a čtenářům přeji šťastnou ruku při výběru knih.

10 komentářů:

  1. Jiřinko,docela jsi mě na ty knižky nalakala.Sice teď nemam v planu jit do knihovny,ale pišu si.Syn začne snad v tydnu malovat,tak budu mit dost prace a večer zaleham take s knižkou,ale přivezla jsem si dvě od sestry.Fotografie jsou nadherne.
    Měj hezky den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, když je plno práce, tak musí knížky jít stranou. Ale jinak? dokážu číst bez brejlí do pozdní noci! podle toho, jestli je to zajímavé.
      Ať vám to jde od ruky, budeš mít byt jako nový. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ach, to jsou dvě oblasti, kam bych mohla jezdit 2x ročně až do smrti, vždycky bych našla něco krásného a nikdy by mě to neomrzelo...
    V posledních dnech mám živé sny o Sieně, Luce, San Gimignanu... ach! Chci se vrátit!!!!
    Jiřinko, měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, my jsme s Janou taky navštívily Luccu a Cinque Terre a měla jsem z toho neskutečné zážitky. Naprosto tě chápu a návraty tam jsou nutné.V horším případě nakouknutí do fotek..Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, 3 X Provence bych si dala líbit - knížku i 3 návštěvy... Já jsem na chalupě, zítra se vracíme. Hlídali jsme tu pejsky od bráchy. Měj se dobře. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, ty si dokážeš levandulové království udělat i doma. Moc tě zdravím a mávám
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko já jsem teď na knížky dost lajdák. Mám tu tři připravené, první jsem otevřela, přečetla pár stránek,odložila ji a už ani nevím, o co tam jde. Prostě mě nezaujala.Zjistila jsem, že si čtu, ale nevím co a myšlenky se honí někde jinde. Je hezky, tak raději budu volný čas trávit venku v přírodě.Treba na knížky také dojde, ale nevím kdy. Doby, kdy jsem přečetla kdeco, jsou dávno pryč. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarunko, u některých knížek mám stejný pocit a tak to neřeším, prostě vyhledávám v mém pokročilém věku jen to, co mi vyhovuje. Já jsem děsný poděs, pokud tam spisovatel napíše název nějakého městečka nebo vesnice, hned se kouknu do mapy, kde to je.Jen bych nutně potřebovala? aby mě přestaly zlobit ty nohy, abych vyhrála velkou sumu peněz a abych nemusela na ty léčby do Prahy - pak by se to rozlétlo do Evropy na vše strany, hihi.
      Dělám si legraci, jsou na tom lidi i hůř. Járo, už aby bylo slunečno a teplo, to se ti to bude chodit na procházky.Možná zase ještě vylezu na Jedlovou a na Luž.
      Opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Fascinující architektura. Co více říct o té nádheře vtěsnané do hor nad mořem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, ty fotky z jižní Francie, to byl ráj, voda teplá jako kafe a vydržela jsem se máchat celý den. A víno! za pár euro červené, bílé, růžové.A večer nám zpívaly ženy z Moravy ty jejich písničky ( už ovíněné ).Frantíci koukali, jak to holkám z Moravy jde.
      Měj se moc hezky, jarně. Jiřina z N.

      Vymazat