sobota 26. března 2022

Město oblíbené

 Nedá mi to, milé KOČKY, abych sem nedala zase jednou něco z českých luhů a hájů, přeneseně vzato.

Tentokrát to bude z města na vysoké skále, obtékané řekou Metují a většina už ví, že je to Nové Město nad Metují, východně od Náchoda. Rádi se tam stavujeme a když jsme jednu dovolenou trávili v Pekle poblíž, jezdili jsme si tam pro chleba a pečivo několikrát za týden. Zdejší zámek a Jurkovičův vliv na něj, to každý zná, náměstí je tak poznatelné, že vám k tomu ani nebudu nic psát, ale byli jste na hradbách s výhledem na řeku? A znáte památky v okolí? Doporučuji tento kraj k dovolené.

Proč? třeba pro tohle:





























Někdo má rád kudrnatou Káču, někdo makové buchty a já mám ráda výletování po Čechách a blízkém okolí, řekněme: k Atlantiku, k Baltu, Středozemnímu a k Jaderskému moři. Proč ten Karel IV. nezabral i dnešní Polsko, Rakousko a Slovinsko? Mohli jsme mít přístup k mnoha mořím, hihi.

Byl to šikovný vladař, moc neválčil, ale často se ženil.

17 komentářů:

  1. Jiřinko, díky za krásnou reportáž. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martičko, klidně tě vezmu a ráda i jinam! Pa a zdravím do C. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiří ko,děkuji za výlet. Měj pohodový víkend 🍀

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. To ještě ujde, ale když vypadnou zuby, to je malér! Přeji hezkou neděli i když s posunutým časem! Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, zdravím. Nové Město mám ráda, má krásné náměstí a zámek, kde jsem se vdávala. Přeju hezký víkend. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to jsem měla vědět, šla bych ti popřát a dostala bych koláčky. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jo,jo Nové Město n.M. To by bylo, abych ho neznala. :-)
    Hezkou sobotu, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tam se vždy ráda projdu kolem hradeb. Třeba se tam potkáme. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, máš pravdu - chybí nám jen to moře!
    NMnM mám moc ráda, miluji Zoubkovu sochu Metuje a když jsem hodně hodná, vezme mě muž do hotelu Rajská zahrada na oběd - ty terasy jsou úchvatné!
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to tě pan manžel asi bere na oběd často, ty jsi jistě hodná pořád!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, to jsou nádherné fotografie. V Novém Městě nad Metují jsem nebyla, ani ten kraj moc neznám a tak děkuji za krásné fotografie i článek. Přeji ti krásnou sobotu i neděli a doufám, že si je užiješ dle svých představ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarunko, tak tam jezdíme opravdu moc rádi a v okolí je hodně zajímavých a lákavých míst. Krásnou neděli a starosti pryč!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, tam je opravdu krásně. Nikdy jsem tam nebyla a ani asi žádné fotky odtud neviděla.
    Děkuji za tuto prohlídku.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, Náchodsko a dál na východ, kraj pod Orlickými horami máme rádi a už jsme to tam prošmejdili několikrát.Jenže, kde to v Čechách není hezké?
      Jiřina z N.
      Dnes se zatáhlo a snad i zaprší, je sucho.

      Vymazat
  9. Pěkné místo. Kdysi jsem tam byl, ale moc si z toho nepamatuji, tak jsem si to aspoň díky tobě připomněl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, tak jsem ti ty fotky mého pojetí mostu chtěla poslat a nemohu najít na tebe adresu, to je ale šlendrián.Mohl ses tomu zasmát, že je to mezi tvými a mými fotkami rozdíl - vzdálenost jako mezi galaxiemi. Jiřina z N.

      Vymazat