pátek 4. března 2022

Nakoukneme?

 Milé KOČKY, snad bude brzy jaro, co kdybychom se zpětně podívaly do Alsaska, a to na náš první, jarní výlet, kdy jsme s Janou navštívily Alsasko+Lotrinsko a nestačily jsme se podivovat té kráse.          ( ovšem, když jsme na podobný, jen trochu jiný k Mosele a Rýnu jely jindy, v září, tvrdily jsme totéž, bylo to bombastické - ovšem to vinice už byly obsypané hrozny! ).

Ale, držme se původního zadání:

jsou to jen takové rozinky vyďobané z nadýchané alsaské bábovky pro vás, mé milé virtuální kamarádky a kamarádi.






čápy uvidíte v Alsasku všude, na záclonkách, živé na poli, na pravítku a školních potřebách, je to prostě jejich oblíbené zvíře: jejich hnízda jsou na kdejakém komínu...









kohouty tam, především ty na víně, potkáte často:







Městečka na Vinné stezce vás uchvátí a pak přijde pecka: město Colmar a to vás chytne za srdce:

diví se někdo, že jsme se tam s Janou později vydali potřetí? -  na adventní zájezd?














Taky máte pocit, že jsou ty jejich domečky z perníku?

12 komentářů:

  1. Hrázděné stavby mám moc ráda, u nás se tolik nevidí a tak se stejně jako ty kochám, kdykoli je někde uvidím. Uličky z takových domů jsou prostě kouzelné. Ach, dnes to na Alsasko fakt nevidím, snad jen večer lehký dotek - v lednici máme lahev moselského... :o)
    Jiřinko, přeji klidný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, moselské se dá pít...
      Helenko, jak tě znám, ty k němu máš jistě něco dobrého upečeno. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Také se mi líbí ty hrázděné domy a vůbec si vše krásně zachytila.Opět oceňuji,jak si všímáš detailů.
    Sen o jaru se trochu rozplynul.Máme bílo a dál sněží.Že bude i u nás v nížině by mě nenapadlo.
    Hezký den Jiřinko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, jsem zvyklá, že kolem 8.3. vždy u nás na Rumbursku napadl sníh a přišel na několik dní mráz, po přestěhování do N. už to nebylo tak drastické, ale dnes tu chumelilo od osmi do devíti a v 9.28 už jezdili a solili!!!
      Sníh vydržel a asi pár dní bude? Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Já nevím, jestli mi domky připadají jako z perníku, ale že je na ně krásný pohled to tedy vím určitě.A fotky jedna báseň.
    Klidný den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, díky, tam se mi líbil každý dům a cvakala jsem jako o život. A co vesnice to krása a hrady na kopcích a vinice - radost pohledět.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Krásná architektura....OH a ty varhany... Krásně zdobený chleba mi nahnal pocit hladu do žaludku. :) Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, ty jejich bábovky a chleba mě tam taky braly.A víno a čokoláda. A sýry....Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko to jsou krásné fotografie. Obdivuji ty hrázděné domy. Je to opravdu nádhera. Děkuji za úžasnou podívanou. Přeji Ti příjemný den a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuji ti a procházka s tebou po Děčíně mi připomněla, jak jsme z Bnš jezdily s kamarádkou několik let do školy v Děčíně a schválně jsme vystupovaly na Hlaváku a na Komenského nám. jsme šly pěšky přes Tyršův most.Tedy, ne vždycky, občas jsme spěchaly a tak to vystupování bylo na Východě, ale to tam vypadalo tehdy jinak.
      Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásná místa. Kéž by se to jaro dorazilo co nejdříve, zima už je i na mě moc dlouhá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to jsem ráda, že jsi tady! U vás to asi taková švanda, ta zima, není.
      Jiřina z N.

      Vymazat