středa 23. března 2022

Napříč

 Praha se dá, jak jistě víte, 

milé KOČKY, 

brázdit křížem krážem a stále je co objevovat. Já jsem dnes pro vás objevila své fotky a to napříč kopcem, kde stojí naše pražská Eifelovka. Pojďte se mnou na Petřín.

Doufám pevně a tuším, že by se vám dnešní procházka s několika zajímavými výhledy mohla zalíbit.

Někdo si může tuhle trasu upravit sám a zajít i do Bludiště nebo jinam, my to vezmeme směrem ke Hradu.

zajímavost: Petřínská věž je starší a štíhleší než já! jak to ta holka jen dělá?

















anonymní pusa na závěr:


16 komentářů:

  1. Jiřinko, tak tam už jsem dlouho nebyla. Kdysi jsme tam s našimi dětmi chodili hodně často. Díky za připomenutí a měj klidný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, my jsme se tam občas prošli s mužem nebo s kamarádkou, ale zážitek jednou byl tmavé pivo 0,4 za 120,- korun na Nebozízku.Už je to spousta let...
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, víš, že jsem na Petříně dlouho nebyla... A jako je k tomu jako stvořené...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, teď bych to vzala lanovkou, ale byly doby, že jsem byla jako kamzík.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Na pátek ráno jsem pozvaný do Strahovské knihovny, tak si snad některá místa obhlídnu osobně :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Petře, ty se máš! Byla jsem tam kdysi s dcerou a s mamkou a byla to nádhera. Pamatuji se i na ty velké globusy...Nedávno jsem tam chtěla vzít vnučky, ale odradila mě cena vstupného, tuším že 400,- Kč za osobu a tak tam budou muset s rodiči, já patřím coby důchodce do jiné kategorie.
      Dej vědět, jak sis to užil. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Na Petříně jsem byla jen jednou v životě. Jako dítko školou povinné s otcem, který se mi tenkrát nějaký ten den snažil ukázat takové to základní v Praze.
    Díky za bezva fotky a měj klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já jsem měla z Prahy dlouho trauma, manžel se tu vyznal dobře a já ne a dnes je to téměř naopak, ale já si musím vše prozkoumat pěšky. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Praha je krásná ze všech stran, výšek a úhlů! Věčná inspirace 👍Hezky jsi to připomněla ☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, chce to čas a trpělivost a něco si načíst a fakt to město má něco do sebe.
      Pa, opatruj se, novobabičko. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko,krasne fotografie.Praha bude.mit vzdy co nabidnout i když by jsi tam byla po ste.A to jsi ty byla určitě vícekrát.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, díky, mám ji prochozenou docela dost, ale až v posledních letech. A mám i políčíno na mnohá další místa, pokud mi nohy budou sloužit. Zdravím Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko to jsou zase super fotografie z Prahy. Na Petřín jsme vystoupali s klukama když byli ještě školáci. Šli jsme ze Smíchova nahoru podél Hladové zdi, kde si kluci užili si Bludiště. Rozhledna byla tehdy zavřená kvůli opravám. Dolů jsme šli přes Růžový sad? Už přesně nevím. Je to dávno. Jiřinko děkuji za hezkou podívanou. Měj krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tys zůstala stejná a synové ti od té doby vyrostli, tak by teď zas mohli mamku vyvenčit oni, a to se i občas děje. Viz posledně v Lobendavě. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Na Petříně i v Bludišti jsme byli loni v létě.Když jsme se vraceli z dovolené z Pece,tak jsme byli ještě tři dny v Praze.A to jsme byli právě na Petříně,v Bludišti,na Vyšehradě.Děkuju za připomenutí.Jiřinko,přeju krásný sluníčkový víkend.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, dny byly jako vymalované, ale dnes kvečeru se nebe zatáhlo, snad bude i pršet, což by bylo pro přírodu asi přínosné. Je velké sucho.
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat