čtvrtek 24. března 2022

Vesnice

 Příspěvek z domova: Vesnice mnohým neznámá a přesto zajímavá: na Voticku, jménem Neustupov. Je tu velmi krásný kostel, několik domků, a odtud není daleko buď na Blaník nebo na druhou stranu ke hradu Šelmberk u Mladé Vožice.

Znáte? milé KOČKY?

Dejte na mne: Stojí za malou zajížďku z hlavní silnice od Benešova na jih.











15 komentářů:

  1. Tak tohle je opravdu půvabná vesnice, Jiřinko! Ráda jsem se podívala.
    Přeji hezký slunečný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, obvykle cestou někam se stavíme i na podobných, zajímavých místech.Pracuji s mapou a bývám připravená. Pac Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ty nás vždycky zavedeš na zajímavá a hezká místa.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, děkuji. Ono u nás v Čechách, na Moravě a ve Slezsku není problém najít zajímavá místa. Však to znáš tam u vás...Ahojky Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiří ko,děkuji za procházku 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. 'Zase novinka! Kam už všude Tě zanesly ty ” tvý boty toulavý”.👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, můj muž, když ho navedu na podobná místa, se mne vždy ptá, kde jsem to vyhrabala. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, to je zajímavé místo. Ta věž kostela je nádherná. Moc hezké fotografie. měj krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, jakmile vidím takovou věž či zvonici, hned zbystřím a pak to chci vidět na vlastní oči. Škoda, že to nebývá běžně k prohlídce otevřené. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Járo, ještě doplním - opsáno:
      Kostel Nanebevzetí Panny Marie
      Neustupov, Česko
      Románská stavba postavená ve dvou obdobích – západní část je z 11. století, východní část ze 13. století. V 16. století byla upravena a zaklenuta loď. Roku 1757 přistavěna sakristie s kaplí Panny Marie. Jednolodní obdélná stavba s půlkruhovou apsidou a hranolovou věží. V interiéru rokokový hlavní oltář, barokní kazatelna a křtitelnice z roku 1611.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. To jsou zajímavá zákoutí té naší zemičky. Jméno obce jsem ještě neslyšela. Kostel je opravdu krásná stavba. přeji hezký všem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, v sousedství Blaníku toho je více k prozkoumání. Mně se líbí u nás všude.
      Přeji hezký, jarní víkend. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, ahoj. Hezká vesnička, takové mám nejradši. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já vyhledávám staré kostely schválně, ale mrzí mě, že bývají zavřené a nedostanu se dovnitř.
      Ahojky, KOČKO.
      Jiřina z N.

      Vymazat