pondělí 14. března 2022

Odpověď na výzvu Járy

Snaha z mé strany byla, přivítala jsem výzvu od Járy nadšeně, ale co nafotit, aby to bylo smysluplné a pěkné a ne jen otrocky popisné? - rozhodla jsem se tedy, že budu několik dní fotit, co mi padne do oka a uvidíme, zda to přinese nějaký efekt - a? - výsledky nejsou oslňující, nu což, nástup jara u nás bývá pozvolný a nenápadný, obvykle prší a pak se náhle vše obalí do zlatého hávu a pak do zelené a už to jede plnou parou do barev.

A tak já tady dnes na vás bafnu, milé KOČKY, s tímto pokusem o časosběrný dokument:

nafoceno dne 26.2.2022 sobota




další focení:  úterý 1.3.2022 náměstí v N.




















následovalo focení: pátek 4.3.2022 stejné náměstí v N.












Na stejném místě: středa 9.3.2022






















nafoceno dne : 12.3.2022 sobota




nafoceno: 13.3.2022 neděle







tady budou chovat:




 ...krásné jaro vám všem!

19 komentářů:

  1. Jiřinko, to je nádhera! U nás je to jaro nějaké opožděné - krokusů maličko, čemeřice v poupatech, včera jsem viděla jehňata a káčata s mámou, ale na focení jsem neměla ani pomyšlení... Někdy se neděla navzdory slunci úplně nevydaří. Fakt se kochám u tebe!
    Měj hezké pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, kochání se povoluje, a to u všech, kdož na výzvu Járy zareagují, od toho to tu je, jsi milá - já zasloužím jen malou pochvalu za to, že jsem, jak nachumelilo, vzala foťák a ač mi nebylo právě juchů, hnala jsem na náměstí vám to zakonzervovat. V tu chvíli? - obětavá babka, řekla bych.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko to je taková nádhera! Ty modré jarní kosatce jsou úžasné. U vás je tepleji a je to znát. děkuji Ti za účast a můžeš stále přidávat příspěvky až do 20. března budu kopírovat odkazy. Jak jsem uvedla, článků klidně může být několik. Odkazy dám na všechna. Přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, hlásím splněný úkol a pokud v N. něco zajímavého vykvete do okruhu 5 km, máš to tu natotata. Pac Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jaro přichází a dle Tvých fotek je vidět, že ho nic zastavit nedokáže :-).
    Bezva reportáž.
    Pěkný den!
    Hlanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, však jsem se nemohla dočkat, až to ukážu, protože ty kytičky jsou po zimě tak příjemné, syté barvičky a dokonce jeden den lítaly i včelky.
      Jenže - abych je nafotila, to bych si musela dát větší práci.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jasmín nahoprutý a kalina vonná jsou takoví přeborníci v kvetení. Kvetou už mnohdy od ledna. Ty malé kosatečky jsem měla taky, navíc jsem si koupila nové a zřejmě mi je krtek zahrabal tak hluboko, že mi teď lezou asi jen dva nebo tři. Vloni mi totiž ta mrcha černá prohrabala celý záhonek, bylo to hromádka na hromádce....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, jeden ten kvetoucí keř jsem nafotila už někdy v lednu v Praze, ale tyhle jsou focené až teď. U tebe v zahradě udělej ceduli: původně botanická zahrada plynule se měnící na ZOO ...viz krtek.Asi se mu u tebe líbí.Obdivuji tvoje znalosti názvů rostlin.
      Měj se prima: Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jasmín nahoprutý jsem měla, dokonce dvakrát, ale nějak se mu tady nelíbilo, pokaždé mi zašel. A kalina vonná (to je ten keř s těmi růžovobílými kvítky) je na mém Wishlistu keřů do zahrady. I ten jasmín, prostě ho chci zkusit...s krtkama to je tragédie. Už mám na zahradě osm plašičů a stejně se ty mrchy vrací. Copak v trávníku, to mi nevadí, ale štvou mne v těch záhonech, tam mi nadělají pěknou paseku v cibulovinách které nemám v koších.

      Vymazat
    3. Vendy, mě osobně nejvíc na konci února překvapily ty pivoňky v jedné ze zahrad v N., že už měly takové silné nové výhony. Jejich květy každý rok obdivuji, jsou jako silonové. Jiřina z N.
      Krtek si tě oblíbil, asi tam chodí jako do fastfoodu.Kamarádka Jana si v Holandsku koupila hodně a drahých tulipánů a myši jim to v zahradě všechno sežraly.

      Vymazat
    4. Japonské dřevité pivoňky pochází z chladnějších částí Japonska, takže mohou na místech kde svítí sluníčko takhle rychle rašit. Nicméně i ty jsem měla, jednu mi zhubil Myšpulín, druhá se měla k světu, dokonce mi vykvetla ale další rok asi zmrzla, je fakt, že to byly dost velké holomrazy a nevydržela to. Já si právě většinou kvůli tomu aby mi je nic nesežralo a nezahrabávaly se mi cibule hluboko vysazuji tulipány a narcisy do výsadbových košů. Navíc při vyrývání nedojde k poškození cibulek jejich přeříznutí rýčem a nedostanou se na ně i hraboši. Vloni jsem dala do košů všechny cibule tulipánů a narcisů, letos budu ještě dokupovat další abych tam mohla dát cibule tulipánů a narcisů které vyndám ze záhonu který bude potřeba už zrenovovat.

      Vymazat
    5. Asi to funguje, říkala mi známá, že její manžel dává cibulky taky do nějakých nádob, aby mu nelezly moc dolů a nebo mu myši nedělaly škodu...Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Krásný časosběr! U nás to ještě není tak daleko, snad dnes to začne, má být tepleji☀️Výškový rozdíl je znát, ale sníh jsme tu kupodivu vůbec neměli, přitom je to vždy, že tady sníh a nikde nic. No, v dnešní době není nic jisté😉.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, letos ti opatrovníci hald se solí budou smutní, u nás vyjeli jen asi dvakrát a spěchali, aby jim to zatím neroztálo.
      Líbí se mi nahlížet dovnitř těch květin. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, to jsou hezké kytičky, se sněhem i bez... Je vidět, že to bereš zodpovědně. Opatruj se. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, škoda, že nemůžu zrovna jet jako každý rok na svá místa, kde kvetou bledule, ale co nadělám. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Leni, a už u úřadu na záhonu vystrkují špičky narcisy, tak to bude mít fotoaparát zase práci. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. Jiřinko, to je ale nádherných fotek. Krásně jsi výzvu zpracovala, tolik kytiček jsem letos ještě neviděla. A ty pod sněhem..., u nás letos vůbec nenapadl.
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, však jsem se tam hnala honem to vyfotit, než ten sníh sleze. Manžel se mi smál.
      Už bych se mohla zase poohlédnout po nějakých nových kytičkách, jestli něco přibylo. Jiřina z N.

      Vymazat