neděle 13. března 2022

S hlavou

 S hlavou v oblacích a větrem v zádech? Milé KOČKY, bylo to malinko jinak. Už dlouho jsme si tuto procházku okolím Prahy s Marcelkou, mojí kamarádkou, slibovaly, ale můj zdravotní stav mi pořád sype písek do soukolí a včera, v sobotu, ač slunečno, vál ledový vítr a nebylo mi úplně na 100 proc. nejlépe...nakonec jsme se přeci domluvily, že to podnikneme. Nebe bez mráčku a modré jako šmolka. Busem z Letňan do Kolodějů ( zámek obra Koloděje je zašpérovaný, jako by tam bydleli ruští generálové ) a nedá se fotit, neb mají na bráně a ozdobných oknech ve zdech sítě proti zvědavým babkám a jejich nenechavým fotoaparátům.

Po  zběžném okouknutí jsme se vydaly  polní cestou po červené a zamířily jsme ke kostelu sv.Markéty u Hájku, poté jsme došly ke tvrzi se zajímavou historií v Kralovicích a odtud, už zcela unavené, jsme dojely busem k metru Depo Hostivař. Vyfoukané, unavené, ale odškrtnuto!

Fotky takové předjarní. Potkaly jsme spoustu lidí se psy, dokonce jsme tentokrát nenavštívily žádnou cukrárnu!Přijela jsem domů až za tmy a moje postýlka je pro mne přístavem, kde ráda spočinu.

( píšu to už zvečera kolem 21,30 hod)... přeji všem bezpečí a teplíčko, nejen v neděli

dovolte mi zavzpomínat současně na Růženku, která by dnes měla svátek: Jiřina z N.

v Kolodějích:























kostel sv.Markéty:









Královice:








16 komentářů:

  1. Jiřinko to byl zajímá výlet. Hezké stavby, pole připravená... parádní. Moc hezké fotografie jsi pořídila
    Přeji ti krásnou neděli. Také vzpomínám na Růženku, ale i švagrová Vlasta dnes slavila svátek. Asi tam byla dřív obě jména. Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, už jsem nějaká neschopná, docela mne ten výlet zdolal, není to jako dřív, kdy jsem běhala po Šumavě denně 23km. Ale líbilo se mi tam. Bylo ta zaseněco jiného, daleké výhledy a žádné haly na poli. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, parádně zdokumentovaný výšlap. Ráda jsem se na fotky podívala.
    Vítr je v posledních dnech skutečně ledový...
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, večer jsem si přinesla pár proutků zlatého deště a v teple doma mi do rána vykvetl. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Včera bylo opravdu krásně, ale jen za oknem, ten ostrý vítr, to bylo jak na Sibiři. Jiřinko, šetři se a opatruj se!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, provedu. A ty se měj krásně, ať je jak chce. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Tak to byl pěkný výšlap. Ale určitě jste byly vyfoukané docela dost. Když je člověk za větrem, tak cítí jak slunce hřeje, ale vítr ten pocit zkazí.
    Klidnou neděli, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, za mokra tam jít by bylo problematické, takhle to bláto bylo suché a dalo se tudy v pohodě chodit.
      Máme naplánované mnohé výlety v těsném sousedství Prahy.
      Mávám k vám pod Krkonoše. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Téměř bobřík odolnosti! Chápu, že pak je postel tím nejlepším balzámem☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, jak jsem zvyklá pořád někam chodit, a teď, pokud to nejde, jsem nervozní, tak včera při návratu se tělo ozývalo, co to má znamenat! Hlava chce ven a tělo být v teple postele. Opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. JIřinko, procházku jste zvládly pěkně dlouhou, sluníčko sice svítilo nádherně, ale ten ledový vítr příjemný nebyl. Také jsem si dneska na Růženku vzpomněla, chybí mi tady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já mám švagrovou stejného jména a tudíž na jihlavskou nikdy nezapomenu.
      Procházka byla fajn. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Teda Jiřinko, parádní procházku jste si udělaly a moc hezké fotky jsi pořídila.
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, což o nápady nemám nouzi, ale nožky mršky zlobí a kazí mi plány.V nejhorším se budem plazit.
      Pa Jiřina z N.
      a pozdravuj doma!

      Vymazat
  8. Jiřinko, hezký výlet s Tebou a Marcelkou. Opatruj se !!! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, dojely jsme unavené, ale už zase vymýšlíme nové dobrodrůžo. Jen co mi otrne po včerejšku.
      Moc tě zdravím. Jiřina z N.

      Vymazat